من در آتش غرورم سوختم

عضويت در شبكه هاي مجازي يكي از عوامل موثر در سست شدن روابط خانواده ها است.

به گزارش  سادس به نقل ازپايگاه خبري پليس، خانمي با مراجعه به مركز مشاوره بيان داشت: از روزي که به اجبار خانواده ازدواج کردم با غرور و لجبازي محيط خانه را به جهنمي براي خودم و همسرم تبديل کردم و در نهايت خودم در آتش آن سوختم و قرباني شدم.

زن جوان افزود: پس از ازدواج، شوهرم خيلي به من محبت و ابراز عشق و علاقه مي نمود و من هميشه با سردي هر چه تمام جواب محبت هاي او را مي دادم و مدام با خود درگير بودم و احساس مي کردم که جواني ام را بايد به پاي مردي بي لياقت تباه کنم.

اين افکار به شدت مرا آزار مي داد 2سال گذشت و در اين مدت از طريق شبكه مجازي تلگرام با پسري آشنا شدم او با ابراز عشق و علاقه و چرب زباني توانست خودش را در دل من جا کند، تا جايي که شيفته و دلباخته اش شدم و اگر يک روز جملات عاطفي اش را نمي شنيدم آن روز برايم شب نمي شد.

زهرا ادامه داد: شوهرم در خارج از شهر در کارخانه اي مشغول کار بود، علي يک روز که شوهرم سرکار رفته بود به خانه ما آمد با وعده هاي دروغين و قول و قرار هاي واهي مرا اغفال نمود. اين رابطه چند ماه ادامه يافت و پسر مورد علاقه ام در اين مدت بارها از من سوء استفاده کرد. اما او يکدفعه مرا ترک کرد و هر وقت تماس مي گرفتم جواب نمي داد.

4ماه گذشت و هيچ خبري از او نداشتم تا اينکه به من پيام داد که مرا براي هميشه فراموش کن، من براي خودم زندگي تازه اي تشکيل دادم و دوست ندارم با زني مثل تو که هيچ تعهدي به زندگي ندارند ارتباطي داشته باشم …

وقتي علي اين حرف را به من زد گويي دنيا به سرم آوار شد خيلي بهم ريختم و دچار افسردگي شدم، شوهرم در اين مدت به من شک کرده بود تا اينکه گوشيم را به زور از من گرفت و تمامي پيام هاي من و علي را خواند و متوجه ارتباط من و علي شد و مرا مورد ضرب و شتم و آزار روحي و رواني قرار داد، ديگر مانده ام چه کار کنم خواهش مي کنم کمکم کنيد.

نظريه کارشناسي:

زهرا نادم و پشيمان، اميدوار است شوهرش او را براي اين اشتباه بزرگ ببخشد و فرصتي براي جبران گذشته به او بدهد. اما افسوس که زهرا خيلي دير متوجه اشتباهش شده است و تحت تاثير اين حرف هاي بي پايه و اساس، خانه و کاشانه اش را خراب کرد و زندگيش را از دست داد.

کاش زهرا به شوهرش خيانت نمي کرد و فکرش را به کار مي انداخت تا به اين دردسر بزرگ گرفتار نمي شد. مشاور ما در اين باره معتقد است: آنچه در داستان زندگي زهرا و همسرش مشاهده کرديم شکل گيري يک ازدواج تحميلي و مسائلي که براي زهرا بعد از ازدواج پيش آمده بود که نياز به بررسي عميق دارد. اصرار خانواده به اين ازدواج، بي توجهي و بي اعتنايي خانواده به خواسته و انتخاب زهرا، چگونگي ارتباط عاطفي زهرا با خانواده اش سوالاتي هستند که بايد به آنها پاسخ داده شود و نکته مهم ديگر اينکه چرا روابط درون خانواده بايد به گونه اي باشد که اعضاي آن نتوانند مسائل و مشکلات خود را با يکديگر در ميان بگذارند.

کاش زهرا قبل از هر گونه اقدامي، به مرکز مشاوره مراجعه مي کرد و منطق نگري در هر تصميمي را جايگزين احساس و هيجان مي کرد.

فاطمه قرباني- مشاور و مددكار اجتماعي كلانتري11 شهرستان فامنين./

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *