تبیین ابعاد نقش آفرینی مردم و سازمان ها در هفته ناجا// نمایش ابعاد تازه از جهش علمی پلیس اصفهان

فرمانده انتظامی استان در نشست خبری با اصحاب رسانه، هفته نیروی انتظامی را فرصتی برای تبیین ابعاد نقش آفرینی مردم وسازمان ها در ماموریت های این نیرو عنوان کرد.

سردار عبدالرضا آقاخانی” در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته گرامیداشت نیروی انتظامی برگزار شد گفت: هفته نیروی انتظامی هم فرصتی بر بازبینی عملکرد خدمات و ماموریت های این نیرو در طول سال است و هم زمان بسیار خوبی است تا ابعاد نقش آفرینی مردم و سازمان ها در هفته ناجا مورد تبیین قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شعار امسال هفته ناجا همه با هم برای امنیت و آرامش نامگذاری شده گفت: در واقع تولید کنندگان امنیت مردم و دستگاه ها هستند و این شعار نیز گویای همین واقعیت است تا همه آحاد جامعه به نقش آفرینی خود در تولید امنیت توجه و دقت داشته باشند.

وی عنایت خداوند متعال، رهنمودهای مقام معظم رهبری، ایثارگری های شهدا، جانبازان و خانواده های آنان، مشارکت مردم خوب و ولایتمدار اصفهان، همدلی و همزبانی دستگاه ها و همت بالای کارکنان را در به دست آوردن موفقیت های فرماندهی انتظامی استان از هفته ناجا سال ۹۴ تا هفته ناجا امسال موثر عنوان کرد.

سردار اقاخانی به دستاوردهای مهم پلیس اصفهان در طول یکسال اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: فرماندهی انتظامی استان مبارزه با کالای قاچاق را در اولویت اول خود قرار داد که در این زمینه با افزایش ۴۰ درصدی کشف کالاهای قاچاق روبرو بودیم و مراکز توزیع و انبارهای قاچاق به خوبی رصد شده و تعدادی از انبارهای دپوی کالای قاچاق نیز شناسایی و پلمپ شدند.

وی دومین ماموریت این فرماندهی را مبارزه با سرقت عنوان کرد و اظهار داشت: به حمد اله سرقت های خرد و جرایم خشن از جمله جرایمی هستند که امروز توسط کنترل شده و در کشف سریع جرایم نیز رتبه نخست را در سطح کشور از آن پلیس اگاهی استان است.

این مقام مسئو ل عنوان کرد: در زمینه برخورد با شبکه های مافیایی قاچاق مواد مخدر نیز به موفقیت های خوبی دست یافتیم به طوری که در سال گذشته ۳۳ تن انواع مواد مخدر و در نیمه نخست امسال نیز ۱۹ تن کشفیات داشتیم و در زمینه برخورد با توزیع کنندگان خرد مواد نیز حرکت جدیدی را آغاز کرده و محله هایی که به کانون های توزیع مواد مخدر تبدیل شه بود را شناسایی و با آن برخورد کردیم و پیش بینی می کنیم تا پایان سال ۲۰ کانون جرم دیگر نیز شناسایی و عملیات ویژه در آن اجرا شود.

سردار آقاخانی ایجاد ناهنجاری های اجتماعی و شبکه های فساد را یکی از تهدیدات جدی دشمن بعد از مواد مخدر بیان کرد و گفت:در این حوزه نیز پلیس اصفهان با قاطعیت وارد میدان شده و شدت عمل در این زمینه مانند شدت مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر است.

فرمانده انتظامی استان ایجاد فضای انقلابی و اسلامی را از دیگر اقدامات این فرماندهی برشمرد و یادآور شد: همانطور که مقام معظم رهبری در حکم انتصاب فرمانده ناجا براین مقوله تاکید داشتند تقویت روحیه انقلابی و اسلامی در بین کارکنان همواره به عنوان یکی از اولویت های ما بوده است زیرا که تاثیرات این روحیه را در ماموریت های کارکنان خواهیم دید.

این مقام ارشد انتظامی استان با بیان اینکه علم و دانش در نیروی انتظامی حرف اول را می زند گفت: امروز پلیس از ماموریت های سخت افزاری عبور کرده و به سمت نرم افزای کردن ماموریت های خود رفته است به طوری که طی یک سال گذشته ۷۸ درصد از جرایم به صورت کاملاً علمی کشف شدند.

وی تقویت دانشگاه علمی کاربردی انصارالمهدی (عج) این فرماندهی را اگامی در دانش محوری نیروهای پلیس استان برشمرد و اظهار داشت: امروز بیش از ۸۵۰ نفر از نیروهای پلیس استان در این دانشگاه مشغول تحصیل و ارتقای سطح علمی خود هستند و از بهترین مدرسان و اساتید دانشگاهی برای افزایش علم و دانش کارکنان در این دانشگاه بهره بردده ایم.

سردار آقاخانی به تماس یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ و ارتباط ۱۹ هزار نفر با سامانه ۱۹۷ و مراجعه ۳۰ هزار نفر به مراکز مشاوره کلانتری های اصفهان و مصالحه ۷۸ درصدی پرونده ها در این مراکز و دو هزار و ۵۰۰ جلسه آموزش همگانی توسط کارشناسان انتظامی در مدارس و مساجد طی یکسال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: این گونه ارتباط مردم با پلیس نشان دهنده کم شدن فاصله ها، اعتماد مردم به پلیس و تحقق شعار جامعه محوری پلیس است.

فرمانده انتظامی استان اجرای دوره های بصیرت افزایی برای کارکنان، و خانواده های آنان و برپایی کلاس های استانداردسازی و تعالی رفتار را از دیگر اقدامات مهم این فرماندهی برشمرد و گفت: مجموعه این اقدامات به کاهش ۴۰ درصی تخلفات کارکنان انجامیده است که این اقدامات همچنان تا رسیدن به نقطه مطلوب ادامه دارد و انشاء اله در آینده شاهد تحول عظیمی در خدمت رسانی ماموران پلیس به مردم خواهیم بود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *