تبيين ابعاد نقش آفريني مردم و سازمان ها در هفته ناجا// نمايش ابعاد تازه از جهش علمي پليس اصفهان

فرمانده انتظامي استان در نشست خبري با اصحاب رسانه، هفته نيروي انتظامي را فرصتي براي تبيين ابعاد نقش آفريني مردم وسازمان ها در ماموريت هاي اين نيرو عنوان كرد.

سردار عبدالرضا آقاخاني” در نشست خبري با اصحاب رسانه كه به مناسبت هفته گراميداشت نيروي انتظامي برگزار شد گفت: هفته نيروي انتظامي هم فرصتي بر بازبيني عملكرد خدمات و ماموريت هاي اين نيرو در طول سال است و هم زمان بسيار خوبي است تا ابعاد نقش آفريني مردم و سازمان ها در هفته ناجا مورد تبيين قرار گيرد.

وي با بيان اينكه شعار امسال هفته ناجا همه با هم براي امنيت و آرامش نامگذاري شده گفت: در واقع توليد كنندگان امنيت مردم و دستگاه ها هستند و اين شعار نيز گوياي همين واقعيت است تا همه آحاد جامعه به نقش آفريني خود در توليد امنيت توجه و دقت داشته باشند.

وي عنايت خداوند متعال، رهنمودهاي مقام معظم رهبري، ايثارگري هاي شهدا، جانبازان و خانواده هاي آنان، مشاركت مردم خوب و ولايتمدار اصفهان، همدلي و همزباني دستگاه ها و همت بالاي كاركنان را در به دست آوردن موفقيت هاي فرماندهي انتظامي استان از هفته ناجا سال 94 تا هفته ناجا امسال موثر عنوان كرد.

سردار اقاخاني به دستاوردهاي مهم پليس اصفهان در طول يكسال اخير اشاره كرد و اظهار داشت: فرماندهي انتظامي استان مبارزه با كالاي قاچاق را در اولويت اول خود قرار داد كه در اين زمينه با افزايش 40 درصدي كشف كالاهاي قاچاق روبرو بوديم و مراكز توزيع و انبارهاي قاچاق به خوبي رصد شده و تعدادي از انبارهاي دپوي كالاي قاچاق نيز شناسايي و پلمپ شدند.

وي دومين ماموريت اين فرماندهي را مبارزه با سرقت عنوان كرد و اظهار داشت: به حمد اله سرقت هاي خرد و جرايم خشن از جمله جرايمي هستند كه امروز توسط كنترل شده و در كشف سريع جرايم نيز رتبه نخست را در سطح كشور از آن پليس اگاهي استان است.

اين مقام مسئو ل عنوان كرد: در زمينه برخورد با شبكه هاي مافيايي قاچاق مواد مخدر نيز به موفقيت هاي خوبي دست يافتيم به طوري كه در سال گذشته 33 تن انواع مواد مخدر و در نيمه نخست امسال نيز 19 تن كشفيات داشتيم و در زمينه برخورد با توزيع كنندگان خرد مواد نيز حركت جديدي را آغاز كرده و محله هايي كه به كانون هاي توزيع مواد مخدر تبديل شه بود را شناسايي و با آن برخورد كرديم و پيش بيني مي كنيم تا پايان سال 20 كانون جرم ديگر نيز شناسايي و عمليات ويژه در آن اجرا شود.

سردار آقاخاني ايجاد ناهنجاري هاي اجتماعي و شبكه هاي فساد را يكي از تهديدات جدي دشمن بعد از مواد مخدر بيان كرد و گفت:در اين حوزه نيز پليس اصفهان با قاطعيت وارد ميدان شده و شدت عمل در اين زمينه مانند شدت مبارزه با قاچاق كالا و مواد مخدر است.

فرمانده انتظامي استان ايجاد فضاي انقلابي و اسلامي را از ديگر اقدامات اين فرماندهي برشمرد و يادآور شد: همانطور كه مقام معظم رهبري در حكم انتصاب فرمانده ناجا براين مقوله تاكيد داشتند تقويت روحيه انقلابي و اسلامي در بين كاركنان همواره به عنوان يكي از اولويت هاي ما بوده است زيرا كه تاثيرات اين روحيه را در ماموريت هاي كاركنان خواهيم ديد.

اين مقام ارشد انتظامي استان با بيان اينكه علم و دانش در نيروي انتظامي حرف اول را مي زند گفت: امروز پليس از ماموريت هاي سخت افزاري عبور كرده و به سمت نرم افزاي كردن ماموريت هاي خود رفته است به طوري كه طي يك سال گذشته 78 درصد از جرايم به صورت كاملاً علمي كشف شدند.

وي تقويت دانشگاه علمي كاربردي انصارالمهدي (عج) اين فرماندهي را اگامي در دانش محوري نيروهاي پليس استان برشمرد و اظهار داشت: امروز بيش از 850 نفر از نيروهاي پليس استان در اين دانشگاه مشغول تحصيل و ارتقاي سطح علمي خود هستند و از بهترين مدرسان و اساتيد دانشگاهي براي افزايش علم و دانش كاركنان در اين دانشگاه بهره بردده ايم.

سردار آقاخاني به تماس يك ميليون و 800 هزار نفر با مركز فوريت هاي پليسي 110 و ارتباط 19 هزار نفر با سامانه 197 و مراجعه 30 هزار نفر به مراكز مشاوره كلانتري هاي اصفهان و مصالحه 78 درصدي پرونده ها در اين مراكز و دو هزار و 500 جلسه آموزش همگاني توسط كارشناسان انتظامي در مدارس و مساجد طي يكسال گذشته اشاره كرد و اظهار داشت: اين گونه ارتباط مردم با پليس نشان دهنده كم شدن فاصله ها، اعتماد مردم به پليس و تحقق شعار جامعه محوري پليس است.

فرمانده انتظامي استان اجراي دوره هاي بصيرت افزايي براي كاركنان، و خانواده هاي آنان و برپايي كلاس هاي استانداردسازي و تعالي رفتار را از ديگر اقدامات مهم اين فرماندهي برشمرد و گفت: مجموعه اين اقدامات به كاهش 40 درصي تخلفات كاركنان انجاميده است كه اين اقدامات همچنان تا رسيدن به نقطه مطلوب ادامه دارد و انشاء اله در آينده شاهد تحول عظيمي در خدمت رساني ماموران پليس به مردم خواهيم بود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *