هفته ناجا فرصتی برای شناخت دقیق جامعه از پلیس/ پیشگیری؛ مناسب ترین راهبرد در تحقق امنیت پایدار

پلیس دانست و گفت: پیشگیری اجتماعی مناسب ترین راه حل برای تولید امنیت پایدار در جامعه محسوب می شود.

به گزارش سادس به نقل ازپایگاه خبری پلیس، سرهنگ مهدی انصاری در نشست خبری به مناسبت هفته ناجا با تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و تقارن هفته ناجا با برگزاری مهمترین رخداد فرهنگی استان گفت: امنیت امروز جامعه مرهون دلاوری و افتخار آفرینی رزمندگان در دفاع مقدس است که تقارن هفته ناجا با اجلاسیه بزرگ شهدای استان کهگیلویه وبویراحمد نشان از عظمت این هفته را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه بستر امنیت اجتماعی در تعامل پلیس با مردم و سایر نهادهای فرهنگی و اجتماعی از جمله رسانه ها تحقق می یابد، گفت: یکی از هدف گذاری های اساسی در انجام ماموریت های پلیسی همواره کسب رضایتمندی مردم و شهروندان بوده است.

انصاری از جمله اولویت های پلیس استان را در سال جاری برخورد جدی و قاطع با جرایم مشهود و منافی عفت ، برخورد با اخلال گران نظم عمومی، آگاهی بخشی مردم در راستای ارتقای سطح فرهنگ ترافیکی و مبارزه قاطع با قاچاقچیان کالا و مواد مخدر ذکر کرد.

وی با بیان این موضوع که نیروی انتظامی در راستای تأمین امنیت و توجه وافر به این موضوع گام های بزرگی برمی دارد، گفت: توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از اهداف مهم مسئولان است.

فرمانده انتظامی استان ضمن پاسداشت هفته دفاع مقدس و قدردانی از دلاورمردان بزگ عرصه ایثار و از خودگذشتگی ،گفت:عزت واقعی و تأمین امنیت ایران امروز را مدیون رزمندگانی هستیم که جانانه برای این ملت ایستادگی کردند.

همه با هم برای امنیت و آرامش

سرهنگ مهدی انصاری در ادامه با اشاره به نامگذاری شعار امسال هفته ناجا “همه با هم برای امنیت و آرامش” بیان داشت: هفته ناجا هفته مغتنمی است تا بتوانیم دستاوردهای مهم این نیرو را به مردم نشان دهیم.

فرمانده نیروی انتظامی کهکیلویه و بویر احمد به نقش رسانه در انعکاس همه جانبه برای این موضوع اشاره کرد و گفت: یکی از ارکانی که می تواند زبان گویای مردم و مسئولان در راستای توسعه باشد رسانه است که باید با دقت و در راه توسعه گام بردارد.

وی به توسعه و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اشاره کرد و گفت: امروز دشمن در جنگ نابرابر در شبیخون فرهنگی به دنیال تضعیف باورهای دینی و خدشه به کشور است که در این زمینه توسعه فرهنگ ایثار و شهادت بهترین سلاح ایران اسلامی در برابر آنان است.

مردم؛ یکی از ارکان های مهم جامعه در توسعه امنیت

فرمانده نیروی انتظامی کهکیلویه و بویر احمد به حضور مردم در راستای توسعه امنیت و پیشگیری از جرایم در جامعه اشاره کرد و گفت: یکی از ارکانهای مهم جامعه برای امنیت خود مردم هستند و تا مردم در این قضیه دخیل نباشند نمی توان به پله های ترقی دست پیداکرد.

انصاری رضایت مردم از نیروی انتظامی را بهترین ثمره و هدیه به این دستگاه نظامی دانست و گفت: برای جلب رضایت مردم باید به دنبال امنیت پایدار بود که خواسته کل جامعه است.

وی به توجه مردم و مسئولان و تذکر لسانی در جامعه اشاره کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر از وظایف مهم هر مسلمان بوده که در این زمینه باید در استای مبارزه با جرایم مشهودی از جمله بی عفتی در جامعه تلاش کرد.

هفته ناجا فرصتی برای شناخت دقیق جامعه از پلیس

سرهنگ انصاری به برنامه های شاخص هفته نیروی انتظامی که از نهم تا پانزدهم مهرماه در سراسر کشور برگزار می شود اشاره کرد و گفت: هفته ناجا فرصتی است مغتنم برای شناخت دقیق تمام آحاد جامعه از پلیس.

وی به تشریح مهم ترین برنامه های اجرایی پلیس استان در این هفته پرداخت و افزود: برگزاری مراسم صبحگاه در روز شنبه، اهدای خون سبز پوشان این نیرو ،حضور کارشناسان پلیس در مدارس ، نشست با سران ایلات، طوایف و بزرگان ،همایش طلایه داران راه ،توسعه و آموختن قوانین به خردسالان در زمینه مسائل راهنمایی و رانندگی و دیگر برنامه های تدوین شده این هفته در دستور کار است.

فرمانده نیروی انتظامی کهکیلویه و بویر احمد در پایان از رسانه به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان یاد کرد و گفت: رسانه ها بازوان توانمند پلیس در راتقاء امنیت روانی و اجتمالی جامعه و مسئولان هستند که باید در راستای امنیت گام های موثرتری بردارند. #

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *