احياء امر به معروف زمينه اي براي سلامت اجتماعي است

فرمانده انتظامي استان با بيان اينکه امر به معروف و نهي از منکر يک وظيفه الهي بوده و بر همگان واجب است ، گفت : احياء فريضه الهي امر به معروف و نهي از منکر زمينه سلامت اجتماعي است.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس،به منظور بررسي شيوه هاي اجرايي امر به معروف و نهي از منکر ، نشستي با حضور مسئولان اجرايي امربه معروف و نهي از منکر انتظامي استان در دفتر فرمانده انتظامي استان تشکيل شد .

“سردار سيد محمود مير فيضي ” فرمانده انتظامي مازندران در اين جلسه با بيان اينکه امر به معروف و نهي از منکر يک وظيفه الهي بوده و بر همگان واجب است ، گفت : احياء فريضه الهي امر به معروف و نهي از منکر زمينه سلامت اجتماعي است و وجود اين دو فريضه الهي نقشي اساسي در بر قراري نظم و امنيت اجتماعي دارد .

وي آموزش مهارت‌هاي اساسي زندگي به خانواده ها، نظارت و کنترل بر فرزندان از سوي والدين و تقويت باورهاي ديني در بين اقشار جامعه به‌ ويژه جوانان را از جمله راهکارهاي فرهنگي و اجتماعي در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي برشمرد و خاطر نشان کرد: بكارگيري اين مهارت ها مي تواند در اصلاح جامعه و پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي نقش موثري داشته باشد.

فرمانده انتظامي استان مازندران با بيان اينکه امروز ايران اسلامي با وجود اين‌ همه دشمني‌ها و توطئه‌ها در شرق و غرب، مانند جزيره اي باثبات در يک درياي متلاطم است،گفت: نداشتن آگاهي نسبت به مسائل اجتماعي و الگو برداري نامناسب از ماهواره ها و تبليغات دشمن موجب به دام افتادن جوانان در دام دشمن خواهد شد .

وي امر به معروف و نهي از منكر را از اركان اساسي اسلام و ضامن بر پا داشتن همه فرايض اسلامي برشمرد و اظهار داشت : امر به معروف و نهي از منكر مسئوليت شرعي ، انقلابي و سياسي همه مردم و تنها راه مقابله با انحرافات قدرت‌هاي استكباري، پايبندي به اصول و اجراي امر به معروف و نهي از منكر است.

سردار ميرفيضي در خاتمه گفت: تعامل عميق و سازنده نيروي انتظامي با ساير سازمان هاي مسئول در اجراي اين فريضه مهم نقش موثري در ارتقاء امنيت اجتماعي و آرامش روحي و رواني مردم دارد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *