احیاء امر به معروف زمینه ای برای سلامت اجتماعی است

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه الهی بوده و بر همگان واجب است ، گفت : احیاء فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر زمینه سلامت اجتماعی است.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس،به منظور بررسی شیوه های اجرایی امر به معروف و نهی از منکر ، نشستی با حضور مسئولان اجرایی امربه معروف و نهی از منکر انتظامی استان در دفتر فرمانده انتظامی استان تشکیل شد .

“سردار سید محمود میر فیضی ” فرمانده انتظامی مازندران در این جلسه با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه الهی بوده و بر همگان واجب است ، گفت : احیاء فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر زمینه سلامت اجتماعی است و وجود این دو فریضه الهی نقشی اساسی در بر قراری نظم و امنیت اجتماعی دارد .

وی آموزش مهارت‌های اساسی زندگی به خانواده ها، نظارت و کنترل بر فرزندان از سوی والدین و تقویت باورهای دینی در بین اقشار جامعه به‌ ویژه جوانان را از جمله راهکارهای فرهنگی و اجتماعی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی برشمرد و خاطر نشان کرد: بکارگیری این مهارت ها می تواند در اصلاح جامعه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش موثری داشته باشد.

فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان اینکه امروز ایران اسلامی با وجود این‌ همه دشمنی‌ها و توطئه‌ها در شرق و غرب، مانند جزیره ای باثبات در یک دریای متلاطم است،گفت: نداشتن آگاهی نسبت به مسائل اجتماعی و الگو برداری نامناسب از ماهواره ها و تبلیغات دشمن موجب به دام افتادن جوانان در دام دشمن خواهد شد .

وی امر به معروف و نهی از منکر را از ارکان اساسی اسلام و ضامن بر پا داشتن همه فرایض اسلامی برشمرد و اظهار داشت : امر به معروف و نهی از منکر مسئولیت شرعی ، انقلابی و سیاسی همه مردم و تنها راه مقابله با انحرافات قدرت‌های استکباری، پایبندی به اصول و اجرای امر به معروف و نهی از منکر است.

سردار میرفیضی در خاتمه گفت: تعامل عمیق و سازنده نیروی انتظامی با سایر سازمان های مسئول در اجرای این فریضه مهم نقش موثری در ارتقاء امنیت اجتماعی و آرامش روحی و روانی مردم دارد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *