انهدام 70 باند بزرگ مواد مخدر در سيستان و بلوچستان / کشف بالغ بر 62 تن مواد افيوني

فرمانده انتظامي استان گفت: از ابتداي سال جاري تا کنون ،ماموران پليس استان ضمن انهدام 70 باند بزرگ مواد مخدر 62 تن و 457 کيلو انواع مواد افيوني را کشف کردند.

به گزارش سادس به نقل ازپايگاه خبري پليس،سردار”حسين رحيمي”در جمع اصحاب رسانه گفت:هفته نيروي انتظامي از روز جمعه نهم مهرماه با شعار “همه با هم براي امنيت و آرامش”همزمان با سراسر کشور در استان آغاز خواهد شد.

فرمانده انتظامي استان سيستان و بلوچستان با اشاره ابه اينکه برنامه هاي هفته ناجا با حضور کارکنان در نماز هاي جمعه اهل تشيع و تسنن شروع مي شود افزود:رويکرد نيروي انتظامي تقويت وحدت و همدلي پليس با اقشار مختلف مردم است.

وي ادامه داد: تلاش بر اين است که ارتباطات پليس با مردم را نزديک تر و عميق تر کنيم و از ظرفيت هاي اين هفته براي ارتباط بيشتر با مردم و انعکاس عملکرد و اقتدار پليس استفاده خواهيم کرد.

سردار رحيمي به اعزام کارشناسان پليس در جمع مردم اشاره کرد و گفت:در طول هفته ناجا همکاران و فرماندهان در سطح استان با حضور در 240 مسجد اهل تشيع و تسنن و 430 مدرسه، ضمن شنيدن مشکلات و دغدغه هاي مردم،نکات و هشدارهاي مختلف پليس را به مردم منتقل مي کنند.

فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان افزود:در طول هفته نيروي انتظامي،پارک ترافيک به منظور آشنايي بيشتر دانش آموزان و نونهالان با مباحث و موضوعات راهنمايي و رانندگي با همکاري دستگاه هاي مرتبط، در شهر زاهدان راه اندازي خواهد شد و در اين مدت دانش آموزان از اين محل ديدن خواهند کرد.

سردار رحيمي به ارتباط نزديک پليس با گروه هاي تأثيرگذار جامعه اشاره و بيان کرد :برگزاري همايش با سران طوايف و معتمدان محلي و ديدار با اصناف ، کسبه و بازاريان در راستاي تقويت امنيت جامعه از ديگر برنامه هاي انتظامي استان در طول هفته ناجا است.

فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان در بخش ديگري از سخنان خود گفت:به منظور تقويت و ارتقاء فرهنگ ترافيکي،رانندگان نمونه حمل و نقل ناوگان عمومي درون و برون شهري که کمترين تخلفات را داشته اند، شناسايي شده که طي مراسمي در طول هفته نيروي انتظامي از آنان تقدير خواهد شد.

سردار رحيمي ، ديدار فرماندهان با مردم و برگزاري جلسات هم انديشي با نخبگان و دانشگاهيان را از ديگر برنامه هاي پليس استان در هفته نيروي انتظامي خواند.

اين مقام ارشد انتظامي با اشاره به افتتاح دو کلانتري مطابق با طرح هاي مکنا در شهر زاهدان در اين هفته گفت:در طول هفته ناجا بالغ بر 80 پروژه عمراني و پدافندي به منظور افزايش توان عملياتي پليس در سطح استان به بهره برداري خواهد رسيد.

فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان در بخش ديگري از سخنان خود به درگيري مسلحانه پليس ايرانشهر با قاچاقچيان مسلح اشاره کرد و گفت:مأموران با شناسايي يک باند بزرگ که اقدام به دپو مواد مخدر مي کردند، طي يک درگيري مسلحانه موفق به کشف يک تن و 115 کيلو ترياک شد.

انهدام باند جاعلان حرفه اي

اين مقام ارشد انتظامي از انهدام باند چهار نفره جاعلان حرفه اي خبر داد و افزود:پليس ايرانشهر اعضاي اين باند را که اقدام به جعل اوراق و مهرهاي دولتي مي کردند شناسايي و در يک عمليات غافلگيرانه ضمن کشف تعداد زيادي شناسنامه ،کارت ملي،کارت معافيت خدمت،کارت خودرو و گواهي نامه برگه هاي وکالت نامه جعلي،سه دستگاه کيس و لپ تاپ حاوي اسناد جعلي را کشف کرد.

وي به پرونده اي که در آن ، يک قاچاقچي بزرگ بين المللي دستگير شده بود اشاره کرد و گفت:مأموران در ادامه رسيدگي به اين پرونده ضمن دستگيري 9 تن از سر شاخه هاي اصلي اين باند با همکاري مراجع قضائي، اموال اين قاچاقچيان را در سطح کشور پس از شناسايي ، توقيف کردند.

فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان به کسب رتبه برتر انتظامي استان در اشراف فرماندهي کل قوا اشاره و بيان کرد:اين موفقيت در سايه همدلي و تلاش هاي شبانه روزي همه همکاران سخت کوش در انتظامي استان محقق شده است.

کاهش 26 درصدي سرقت هاي مسلحانه

فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان با اشاره به تلاش پليس استان براي کاهش جرايم خشن و مهم در استان گفت:از ابتداي سال جاري تاکنون سرقت هاي مسلحانه در سطح استان 26 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش پيدا کرده است.

سردار رحيمي در بخش ديگري از سخنان خود تصريح کرد:وقوع جرايم مختلف از ابتداي سال جاري 13 درصد کاهش پيدا کرده بطوريکه توانسته ايم با تدوين و اجراي انواع برنامه ها و طرح هاي پليسي 89 درصد جرايم رخ داده در سطح استان را کشف کنيم.

کشف 62 تن و 457 کيلو انواع مواد مخدر

فرمانده انتظامي استان با اشاره به انهدام 70 باند بزرگ قاچاق مواد مخدر در استان گفت :مأموران از ابتداي سال جاري موفق به کشف 62 تن و 457 کيلو انواع مواد مخدر شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 32 درصدي داشته است.

اين مقام ارشد انتظامي در بخش ديگري از سخنان خود به تشکيل بيش از سه هزار پرونده در حوزه قاچاق کالا خبر داد و گفت:در اين پرونده ها 314 ميليارد ريال انواع کالاهاي قاچاق کشف شد که از نظر ارزش ريالي 119 درصد افزايش پيدا کرده است.

اين مقام ارشد انتظامي در بخش پاياني سخنان خود به تماس بيش از 9 هزار شهروند با سامانه 197 استان اشاره و خاطر نشان کرد :در اين تماس ها،ضمن اينکه شکايت از مأموران پليس استان 85 درصد کاهش داشته ،انتقاد از عملکرد پليس 13 درصد کاهش پيدا کرد ؛همچنين ميزان تقدير و تشکر از عملکرد پليس نيز 20 درصد افزايش داشته است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *