مهار حریق در جنگل های مازندران

در پی وقوع حریق در جنگل های “آمل و سوادکوه”، چندین هکتار از مراتع و اراضی جنگلی این شهرستان ها دچار آتش سوزی که با تلاش ماموران انتظامی و امدادی ، آتش پس از دو روز مهار شد.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس، در پی کسب خبری در ساعت ۱۹ روز پنج شنبه اول مهرماه سال جاری مبنی بر وقوع آتش سوزی در مراتع منطقه”لار” و حوزه جنگلی”خین چال” شهرستان آمل، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی ، سازمان هلال احمر و آتش نشانی شهر”رینه” قرار گرفت.

ماموران با حضور در محل حادثه با توجه به حجم و وسعت آتش سوزی در سه مرحله عملیات ابتداء در ساعت ۱۰صبح روز گذشته موفق شدند، آتش را مهار کنند اما مجدداً حریق شعله ور شد که با تلاش های گسترده مردمی و نیروهای بسیجی منطقه و امدادی، سرانجام آتش در ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه مهار شد.

براساس این گزارش، در همین ارتباط در ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه روز گذشته در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ شهرستان سوادکوه مبنی بر وقوع آتش سوزی در مرتع “موزی چشمه” عوامل انتظامی، امدادی و اهالی روستای “ورسک” به محل اعزام شدند.

ماموران با حضور در منطقه در بررسی های اولیه دریافتند، بیش از ۱۵تا ۲۰ هکتار بوته در این مرتع دچار آتش سوزی که با تلاش ماموران در ساعت ۱۹ و۴۰ دقیقه آتش مهار شد.

با توجه به آغاز فصل پائیز و وجود شاخ و برگ های خشک درختان در جنگل، پلیس به شهروندان هشدار داد: برای پیشگیری از حریق، از روشن کردن آتش در جنگل ها و مراتع جدا خودداری کنند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *