اجرای طرح اختصاص کارت‌های اعتباری به نفع مردم و بانک است

اجرای این طرح برای بانک موجب افزایش اعتبار بانک شده تا مردم همبستگی بیشتری با بانک ها برقرار کنند همچنین منابع بانک با علم به اینکه در چه بخشهایی مصرف می شود، به ارائه تسهیلات می پردازد.
به گزارش سادس به نقل ازرویکرد: در حالی طرح ارائه کارت های اعتباری ۱۰، ۳۰ و ۵۰ میلیون تومانی از اول مهر آغاز شده است که برخی بانکها هنوز اقدامات لازم را برای ارائه این طرح انجام نداده اند اما از سوی دیگر بسیاری از بانکهای دولتی و خصوصی از جمله بانک ملت آمادگی لازم برای اجرای طرح ویژه دولت برای اختصاص کارت‌های اعتباری ۱۰، ۳۰ و ۵۰ میلیون تومانی را دارند.

بانک مرکزی ضمن ارسال یک نسخه از دستورالعمل جدید کارت اعتباری، بخشنامه جدید را به تمامی واحدهای ذیربط، بانک‏‏‏‏/مؤسسه اعتباری غیربانکی ابلاغ کرد و بر حسن اجرای این دستورالعمل به صورت نظارت دقیق و مؤثر تاکید کرد؛ و در ابلاغیه عنوان کرد که حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۵.۷.۱، عرضه کارت‌های اعتباری مرابحه در سطح شبکه بانکی کشور در چارچوب دستورالعمل موصوف امکان‌پذیر شود.

در همین رابطه به گزارش سادس به نقل ازرویکرد درخصوص چگونگی اجرای طرح کارت های اعتباری سری به بانکهای مختلف زد تا از نقاط قوت و ضعف این طرح مطلع شود.

رئیس یکی از شعبات یک بانک دولتی درخصوص مزایای اجرای طرح کارت های اعتباری به خبرنگار اخباربانک “رویکرد” گفت: مدیران ارشد بانک ما از طرح ویژه دولت برای اختصاص کارت‌های اعتباری ۱۰، ۳۰ و ۵۰ میلیون تومانی بسیار استقبال کرده اند چراکه اجرای این طرح هم به نفع بانک و هم به نفع مردم می باشد.

وی افزود: اجرای این طرح برای بانک موجب افزایش اعتبار بانک شده تا مردم همبستگی بیشتری با بانک ها برقرار کنند همچنین منابع بانک با علم به اینکه در چه بخشهایی مصرف می شود، به ارائه تسهیلات می پردازد.

رئیس شعبه بیان داشت: از طرفی دیگر اجرای این طرح برای مردم که کالاها و وسایل مورد نیاز خود را تهیه می کنند، مفید فایده است و به طور کلی در معیشت خانواده، تاثیر مثبت می گذارد و موجب گشایش در برخی موانع مالی خانوارها می شود. زمانیکه فردی کالایی را خریداری می کند و به خانه می برد قطعا فضای خالی آن در بازار حس می شود و موجب تولید مجدد آن محصول می شود و همین روند ادامه می یابد و رونق تولید را به همراه دارد.

وی گفت: اجرای این طرح موجب به حرکت افتادن بنگاه های اقتصادی از سویی کاهش بیکاری و افزایش رفاه اجتماعی و در نهایت کاهش مشکلات اجتماعی که ناشی از بیکاری می شود، خواهد بود.

به گزارش  سادس به نقل از”رویکرد” مدیرعامل یک بانک خصوصی نیز با اشاره به آغاز ارائه کارت‌های اعتباری در شبکه بانکی اظهارداشت که مقدمات این طرح در این بانک آماده شده و به زودی عملیاتی می‌شود اما به دلیل نیاز به اعتبارسنجی متقاضیان سرعت گرفتن اجرای آن کمی زمان می‌برد.

اجرای این طرح برای بانک های بزرگ و سرشناسی چون بانک ملت بسیار حائز اهمیت و مهم می باشد چراکه ارائه هر چه بهتر خدمات و تسهیلات به مشتریان از مهمترین اهداف چنین بانکهایی است درنتیجه این بانک ها با تلاش و نظارت دقیق به اجرای طرح ویژه دولت برای اختصاص کارت‌های اعتباری ۱۰، ۳۰ و ۵۰ میلیون تومانی می پردازند تا چرخه اقتصاد و تولید کشور به حرکت درآید و به بنگاه های تولیدی و اشتغال کمک شایانی شود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *