رسانه تاثیرگزارتر از اقدام انتظامی در ارتقاء احساس امنیت

– فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه رسانه نقش موثر و مفیدی در مباحث فرهنگ سازی دارد گفت : نقش رسانه ها در افزایش احساس امنیت برجسته تر از اجرای طرح های انتظامی است

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس ،سرهنگ “مهدی انصاری” در نشست تعاملی با مدیر کل صدا و سیمای مرکز این استان به مناسبت هفته ناجا با قدردانی از مشارکت و همکاری رسانه با نیروی انتظامی اظهار داشت: آگاه‌سازی اقشار مختلف مردم جامعه از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی، نقش مهمی در پیشگیری از جرایم و ایجاد امنیت داشته و در این میان نقش صدا و سیما به مراتب حساس‌تر و ملموس‌تر است.

انصاری با تاکید بر اینکه صدا و سیما یک دانشگاه عمومی است، افزود: اطلاع رسانی و تاکید مداوم به کاهش تلفات جانی، کاهش جرم، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، افزایش سطح آگاهی مردم و از همه مهم تر ارتقاء فرهنگ عمومی نقش قابل توجهی در فرهنگ سازی دارد.

وی با بیان اینکه باید در جهت جرم شناسی، مسائل و چالش‌های اجتماعی که منجر به فساد و تخلفات دیگر می‌شود، اطلاع رسانی شود، تصریح کرد: اقدامات فرهنگی نیز به عنوان اولین قدم در پیشگیری از وقوع جرم، کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی در جامعه نقش بسزایی دارد.

تقش موثر تعامل ناجا و رسانه در کاهش آسیب های اجتماعی

فرمانده ارشد انتظامی استان، با اشاره به پیش رو بودن هفته نیروی انتظامی در مهرماه سال جاری افزود: همکاری صدا و سیما با فرماندهی انتظامی استان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اطلاع‌رسانی از اهمیت بالایی در پیشبرد اهداف و کاهش جرائم برخوردار است.

وی تعمیق و گسترش روابط و تعاملات با صدا و سیما را جزو برنامه های اولویت دار مجموعه انتظامی استان برشمرد و افزود: تعامل سازنده و مثبت رسانه و ناجا را یک اصل انکارناپذیر در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مسیری مطمئن در دستیابی به امنیت پایدار در جامعه است.

فرمانده انتظامی استان صدا و سیما را سرمایه ای ارزشمند در نهادینه ساختن هنجارهای اجتماعی و قانون مندی و مسئولیت پذیری افراد دانست و اظهار داشت: تلاش مجموعه صدا و سیما در هدایت صحیح افکار عمومی و اطلاع رسانی هدفمند و تاثیرگذار در جامعه بر هیچکس پوشیده نیست.

رسانه ؛ بهترین ابزار برای ارتقاء احساس امنیت در جامعه

سرهنگ مهدی انصاری در ادامه خاطرنشان کرد: ایجاد امنیت و احساس امنیت وظیفه‌ای بس بزرگ و خطیر بوده و نیروی انتظامی به تنهایی در این ماموریت بزرگ موفق نخواهد شد بلکه نیاز به همکاری دیگر نهادها دارد و در این میان صدا و سیما و رسانه‌ها می‌توانند با نقش‌آفرینی درست و بموقع خود تاثیر بسزایی در افزایش نظم و امنیت جامعه داشته باشند.

وی در ادامه گفت: فعالیت های رسانه ای صدا و سیما به خوبی توانسته است مکمل و تقویت کننده اقدامات پلیس در پیشگیری از جرم و کنترل آسیب های اجتماعی باشد.

انصاری با تأکید بر اینکه سیاست ناجا حفظ تعامل با نهادهای فرهنگی به ویژه صدا و سیماست اظهار کرد: رسانه ملی بهترین و مهمترین ابزار برای ارتقاء احساس امنیت در جامعه است .

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد نقش صدا و سیما را در افزایش ظرفیت اعتماد عمومی و ارتقاء احساس امنیت بسیار مهم خواند و گفت: صدا و سیما به عنوان سربازان جبهه فرهنگی کشور حافظ مرزهای اعتقادی و فرهنگی جامعه است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *