رسانه تاثيرگزارتر از اقدام انتظامي در ارتقاء احساس امنيت

– فرمانده انتظامي استان با بيان اينکه رسانه نقش موثر و مفيدي در مباحث فرهنگ سازي دارد گفت : نقش رسانه ها در افزايش احساس امنيت برجسته تر از اجراي طرح هاي انتظامي است

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس ،سرهنگ “مهدي انصاري” در نشست تعاملي با مدير کل صدا و سيماي مرکز اين استان به مناسبت هفته ناجا با قدرداني از مشارکت و همکاري رسانه با نيروي انتظامي اظهار داشت: آگاه‌سازي اقشار مختلف مردم جامعه از آسيب‌ها و معضلات اجتماعي، نقش مهمي در پيشگيري از جرايم و ايجاد امنيت داشته و در اين ميان نقش صدا و سيما به مراتب حساس‌تر و ملموس‌تر است.

انصاري با تاکيد بر اينکه صدا و سيما يک دانشگاه عمومي است، افزود: اطلاع رساني و تاکيد مداوم به کاهش تلفات جاني، کاهش جرم، رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي، افزايش سطح آگاهي مردم و از همه مهم تر ارتقاء فرهنگ عمومي نقش قابل توجهي در فرهنگ سازي دارد.

وي با بيان اينکه بايد در جهت جرم شناسي، مسائل و چالش‌هاي اجتماعي که منجر به فساد و تخلفات ديگر مي‌شود، اطلاع رساني شود، تصريح کرد: اقدامات فرهنگي نيز به عنوان اولين قدم در پيشگيري از وقوع جرم، کاهش جرايم و آسيب‌هاي اجتماعي در جامعه نقش بسزايي دارد.

تقش موثر تعامل ناجا و رسانه در کاهش آسيب هاي اجتماعي

فرمانده ارشد انتظامي استان، با اشاره به پيش رو بودن هفته نيروي انتظامي در مهرماه سال جاري افزود: همکاري صدا و سيما با فرماندهي انتظامي استان در حوزه‌هاي فرهنگي، اجتماعي و اطلاع‌رساني از اهميت بالايي در پيشبرد اهداف و کاهش جرائم برخوردار است.

وي تعميق و گسترش روابط و تعاملات با صدا و سيما را جزو برنامه هاي اولويت دار مجموعه انتظامي استان برشمرد و افزود: تعامل سازنده و مثبت رسانه و ناجا را يك اصل انکارناپذير در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي و مسيري مطمئن در دستيابي به امنيت پايدار در جامعه است.

فرمانده انتظامي استان صدا و سيما را سرمايه اي ارزشمند در نهادينه ساختن هنجارهاي اجتماعي و قانون مندي و مسئوليت پذيري افراد دانست و اظهار داشت: تلاش مجموعه صدا و سيما در هدايت صحيح افكار عمومي و اطلاع رساني هدفمند و تاثيرگذار در جامعه بر هيچكس پوشيده نيست.

رسانه ؛ بهترين ابزار براي ارتقاء احساس امنيت در جامعه

سرهنگ مهدي انصاري در ادامه خاطرنشان کرد: ايجاد امنيت و احساس امنيت وظيفه‌اي بس بزرگ و خطير بوده و نيروي انتظامي به تنهايي در اين ماموريت بزرگ موفق نخواهد شد بلکه نياز به همکاري ديگر نهادها دارد و در اين ميان صدا و سيما و رسانه‌ها مي‌توانند با نقش‌آفريني درست و بموقع خود تاثير بسزايي در افزايش نظم و امنيت جامعه داشته باشند.

وي در ادامه گفت: فعاليت هاي رسانه اي صدا و سيما به خوبي توانسته است مکمل و تقويت کننده اقدامات پليس در پيشگيري از جرم و کنترل آسيب هاي اجتماعي باشد.

انصاري با تأکيد بر اينکه سياست ناجا حفظ تعامل با نهادهاي فرهنگي به ويژه صدا و سيماست اظهار کرد: رسانه ملي بهترين و مهمترين ابزار براي ارتقاء احساس امنيت در جامعه است .

فرمانده انتظامي استان کهگيلويه و بويراحمد نقش صدا و سيما را در افزايش ظرفيت اعتماد عمومي و ارتقاء احساس امنيت بسيار مهم خواند و گفت: صدا و سيما به عنوان سربازان جبهه فرهنگي کشور حافظ مرزهاي اعتقادي و فرهنگي جامعه است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *