لباس نوی امروز،لباس مندرس دیروز/ مدارس و محل های دیگر تجمع محل نمایش ثروت

روز اول مدرسه، همه بچه ها با لباس ها رنگارنگ و کفش و کیف هایی که بوی نوئی می دهد، همراه پدر و مادر مدرسه می روند. در بین همین بچه هایی که لباس نو به تن دارند، هستند کسانی که حتی نان شب در بساط ندارند.

سال ها پیش، بچه ها با کفش های وصله دار و لباس های پاره به مدرسه می رفتند. گاهی برای پوشاندن پارگی بزرگ وصله های متفاوت بر لباس بچه ها می دختند. اما فرهنگ جامعه چنان در حال تغییر است که امور مهم،  و دارای اهمیت ذاتی، اهمیت خود را از دست داده است و بسیاری از امور غیر مهم، مهم جلوه می کند.

سرویس اجتماعی سادس – حامد آزادی: در گذشته، خانه و مسکن از امور بسیار مهم بود، مردم ممکن بود لباس های رنگارنگ نپوشند ولی تمام سعی خود را می کردند تا حتما خانه ای برای زندگی فراهم کنند و از مشکلات اجاره نشینی فرار کنند. اما امروز برخی افراد حتی به سختی می توانند غذایی برای خوردن فراهم کنند، اما لباس های رنگارنگ و موبایل های گران قیمت به دست می گیرند، تا از ژس پولداری شان کم نشود.

در گذشته مردم به داشته های خود رضایت بیشتری داشتند، سعی می کردند، طبق معمول و متعارف بر پول خود بیافزایند، گویا می دانستند، کسب و کار تجارت راه و رسم خودش را دارد، اما امروز افراد سریع متمول می شوند و از طبقه ای به طبقه ی دیگر پرش می کنند.

همه این تغییرات نشان از تغییر فرهنگ و اهمیت دادن به امور کم اهمیت است، یک انسان به صورت ذاتی به دنبال سرپناهی آرام برای تمام عمر خود می باشد، از طرفی داشتن ظاهری آراسته و شیک امری با اهمیت می باشد. حسابگری ظاهری، داشتن خانه و سرپناه را مهم تر و با اهمیت تر می داند تا بدین وسیله مایه آرامش در بقیه امور را فراهم آورد. با تغییر فرهنگ و بدنبال آن تغییر شیوه فکر کردن، شیوه و سبک زندگی تغییر می نماید.

با اندک تأملی در بسیاری از تجمعات، چه تجمعات در فضای مجازی و تجمعات دور همی افراد، نمایش بی رویه دارایی و در نتیجه فاصله گرفتن قلوب مردم در جامعه را مشاهده می نماییم.

نتیجه این تغییرات فرهنگی از هم گستگی در جامعه می باشد، جامعه که در گذشته دست به دست هم و انقلابی را پیروز کردند، امروز با تغییر در لایه های فرهنگی اموال خود را به نمایش می گذارند. این امر سبب از هم گستگی در جامعه می شود.

تغییر در سبک زندگی مردم، که نتیجه گرفته از تغییر در باور ها و فرهنگ جامعه بود، سبک فاصله گرفتن قلوب می شود. مراقبت از تغییرات و پیش بینی آن ها توسط جامعه امری ضروری است، زیرا ممکن است در نهایت به انهدام جامعه منجر شود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *