ازدحام درمراکزمعاینه فنی پایتخت/ کدام خودروها نیازی به دریافت معاینه فنی ندارند؟

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی پایتخت با اشاره به آغاز مرحله دوم طرح ترافیکی کاهش از روز گذشته و ازدحام خودروها در مراکز معاینه فنی پایتخت گفت: پنح هزار خودرو روز گذشته(پنجشنبه) با مراجعه به مراکز شهر تهران، تائیدیه فنی دریافت کردند.

به گزارش سادس ، سید نواب حسینی منش روز جمعه در گفت و گو در ایرنا افزود: درهمین ارتباط تمامی مراکز معاینه فنی تهران نیز از صبح امروز با تمام ظرفیت مشغول ارائه خدمت بودند.

وی با اشاره به اینکه این مراکز از ساعت ۸ تا ۱۴ امروز به ارائه خدمات پرداختند اظهار کرد : به علت ازدحام زیاد کار، خدمات رسانی در برخی مراکز ازجمله مرکز نیایش ممکن است تا ساعت ۱۶ نیز ادامه داشته باشد.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی تهران همچنین از راه اندازی شیفت دوم کار درمراکز معاینه فنی طی هفته آینده خبرداد و افزود: داشتن برگه معاینه فنی برای ورود خودروها به محدوده ترافیکی زوج و فرد الزامی است و مالکان خودروهای فاقد معاینه فنی در صورت ورود به این محدوده ترافیکی جریمه خواهند شد.

حسینی منش تصریح کرد: شهروندان تهرانی حتما در هفته آینده با مراجعه به مراکز معاینه فنی ، تاییدیه فنی خودروی خود را دریافت کنند.

وی با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی در خصوص اجرای طرح کاهش و لزوم داشتن معاینه فنی ازسه ماه پیش آغاز شده گفت: دوربین های نظارتی با ورود خودرو فاقد معاینه فنی به محدوده زوج و فرد تخلف را ثبت و از طریق سامانه یکپارچه برای مالک خودرو متخلف(فاقد معاینه فنی و شماره پلاک) جریمه قانونی اعمال می شود.

حسینی منش خاطرنشان کرد: با اجرای طرح کاهش خودروهای وارداتی ۲۰۱۱ به قبل و خودروهای تولید داخل از سال ۹۰ به قبل باید تائیدیه معاینه فنی داشته باشند (خودروهای تولید ۲۰۱۱ و خودروهای سال ۹۰ شامل این طرح نمی شوند).

کدام خودروها نیازی به دریافت معاینه فنی ندارند؟
رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ توضیحاتی را درباره خودروهایی که نیاز به دریافت معاینه فنی ندارند، ارائه کرد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره خودروهایی که به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند، گفت: بر اساس گزارش‌های دریافتی، برخی از رانندگان و مالکان خودروها به دلیل عدم اطلاع از قوانین مربوط به معاینه فنی به این مراکز مراجعه کردند. در حالیکه نیازی به مراجعه به این مراکز به دلیل مدل و سال تولید خودرویشان وجود ندارد.

مرادی درباره خودروهایی که نیازمند دریافت معاینه فنی نیستند، گفت: برابر قانون خودروهایی که پنج سال یا کمتر از تولیدشان گذشته باشد، نیازی به دریافت معاینه فنی ندارند و بر این اساس تمامی خودروهای تولیدی سال‌های ۹۵، ۹۴، ۹۳، ۹۲ و ۹۱ نیاز به دریافت برگه معاینه فنی ندارند.

مرادی افزود: خودروهای وارداتی نیز که سال تولید آنها مربوط به ۲۰۱۲ و پس از آن است، نیازی به دریافت برگه معاینه فنی ندارند. از مالکان این خودروها می‌خواهیم که با توجه به ازدحام موجود در مراکز معاینه فنی از مراجعه به مراکز خودداری کنند.

مرحله دوم طرح ترافیکی کاهش از روز گذشته(اول مهرماه) درتهران آغاز شده است، در این مرحله از طرح ۳۰۰ دستگاه دوربین، تردد خودروها در محدوده ترافیکی زوج و فرد را کنترل و برای متخلفان(شماره پلاک و معاینه فنی) ۵۰۰ هزار ریال جریمه اعمال قانون می شود
درهمین ارتباط مالکان خودروها می توانند با مراجعه به سامانه سیمفا(SIMFA.IR) و وارد کردن شماره پلاک و شماره شناسایی خودرو (VIN) از معتبر بودن برگه معاینه فنی خودروی خود اطمینان حاصل کنند.

مالکان خودروهایی که با وجود داشتن برگه معاینه فنی معتبر پیامک ارشادی دریافت کرده اند نیز می توانند به سامانه مذکور مراجعه و نسبت به رفع مشکل اقدام کنند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *