تقدیر پلیس از رفتار متمدنانه مردم در تعطیلات نوروز ۹۵

معاون اجتماعی ناجا گفت : به سبب تعامل سازنده و مسئولانه ای که شهروندان محترم کشور در تعطیلات نوروز ۱۳۹۵ با پلیس خود داشته اند، خود را موظف می دانیم که صمیمانه از تمامی شهروندان تشکر کنیم.

به گزارش سادس به نقل از خبرگزاری مهرسردار سعید منتظرالمهدی*: خردمندی صاحب نظر در بیانی نغز و پرمغز گفته است منش و رشد یافتگی یک ملت را می توان در شیوه به سامان رساندن تعطیلات و تفریحاتشان نشان کرد. به زعم او؛ آنانی که صاحب فرهنگ و تمدن اند و گام در مسیر رشد و شهروندی نهاده اند، حتی در چنین روزهایی رفتاری بالغانه و اعمالی عاقلانه از خود به نمایش می گذارند.

آنان از رفتارهای خطرآفرین می پرهیزند، در قبال دیگران و محیط زیست خویش احساس مسئولیت می کنند و از هر نوع عملی که شادی و خشنودی را از خود و دیگران بستاند اجتناب می ورزند. چه، آنان می دانند که رخ دادهای این گونه روزها به منزله “دوره ها (اپیزودها)ی خاص “همواره در یاد و خاطر می ماند و گذشت ایام نیز نمی تواند آن را ، راهی مخزن فراموشی سازد.

در تعطیلات طولانی ایام روزهای عید امسال نیز شهروندان کشورمان، به ویژه آنانی که منزل خویش را برای سفرهای کوتاه یا طولانی ترک نموده بودند، ” فرهنگ مندی ” ، ” بلوغ رفتاری ” و ” منش متمدنانه ” خود را به نمایش گذاشتند و هر یک از آنان با قانونمندی و نظم جویی، نشاط بهارانه خود و دیگران را دو چندان ساختند.بگذارید مصادیقی معدود از این جلوه رفتار متمدنانه را یادآور شوم.

امسال علیرغم فزونی شمار مسافرت ها و کثرت رفت و آمدها در معابر برون و درون شهری ، خوشبختانه شمار تلفات حاصل از رخ دادهای مربوط به وسائط نقلیه عمومی در مقایسه با ایام مشابه سال قبل حدود ۱۸ درصد کاهش یافته است.گر چه بی تردید همه ما آرزو می کردیم در این روزها هیچ رخ داد ناگواری رخ ندهد و هیچ خانواده ای مجبور نشود در فقدان عزیزانش به سوگ بنشیند، اما از اینکه تعداد کمتری از خانواده های محترم با چنین تجربه دردناکی رو به رو شده اند خرسند و خوشحالیم.

این کاهش رخ دادهای رانندگی نشان از آن دارد که شهروندان عزیز در رفتار رانندگی خود ” خویشتن دار” تر شده اند و “صبورانه ” تر خودروی خود را می رانند و بیش از گذشته به توصیه های پلیس عمل می نمایند.

بر اساس آمار و ارقام های دریافتی از سراسر کشور در تعطیلات امسال تنش ها و نزاع های بین فردی کمتر از قبل بوده است. این بدان معنا است که شهروندان محترم ما بیش از پیش مراعات یکدیگر را می نمایند و به هنگام بروز اختلاف به جای رو آوردن به روش های غیر متمدنانه از زبان عقلانیت و گفتگو برای گره گشودن از تعارض و رفع اختلاف بهره می جویند.

آمار شماری از جرایم و کجرویها، به ویژه سرقت از منزل و خودرو، در ایام تعطیلات امسال در مقایسه با تعطیلات سال های قبل کاهش داشته است.

گر چه در تبیین این کاهش می توان از عوامل مختلفی سخن به میان آورد اما به نظر می رسد ” توجه جدی تر ” شهروندان به توصیه های پلیسی و ” رعایت مسائل امنیتی ” یکی از مهمترین این عوامل بوده است.

در تعطیلات امسال اصطکاک رانندگان و ماموران زحمتکش پلیس راهنمایی و رانندگی ، به ویژه در جاده ها و اتوبان ها ، به کل از میان رفته بود. و این خود از یکسو نشان از هنجار پذیری و قانونمندی تحسین آمیز رانندگان محترم دارد و از دیگر سو بیانگر رفتارهوشمندانه و احترام آمیز ، توسط ماموران محترم پلیس راهور است.

مشاهدات مختلف نشان داده است که شهروندان و مسافران محترم در تعطیلات امسال بسیار بیش از گذشته مراعات مسائل زیست محیطی را نموده اند و از آسیب وارد نمودن به محیط زیستی که متعلق به نسل ما و نسل های آینده است اجتناب ورزیده اند.

به دلایلی که گفته شد و نیز به سبب تعامل سازنده و مسئولانه ای که شهروندان محترم کشور در تعطیلات نوروز ۱۳۹۵ با پلیس خود داشته اند ، ما خود را موظف می دانیم که صمیمانه از تمامی شهروندان تشکر نمائیم و در سالی که به نام ” اقتصاد مقاومتی ” نامگذاری شده است از خدای بزرگ برای آنان سلامت و خشنودی و رضایت و امنیت مسئلت نمائیم. امیدواریم با تعمیق تعامل پلیس و مردم در چارچوب قانونمندی و هنجارگرایی، نشاط بهارانه را تاپایان سال استمرار بخشیم.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *