دو زن و یک مرد اعضای باند سرقت های سریالی شرق پایتخت/ انهدام باند موبایل قاپان با بیش از ۳۰ فقره سرقت

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از انهدام باند سارقان سریالی کیف قاپی و موبایل قاپی در شرق تهران بزرگ خبر داد و افزود:متهمان پرونده که دو زن و یک مرد هستند در بازجویی های پلیسی به بیش از ۳۰ فقره سرقت معترف شدند.

به گزارش سادس ، سرهنگ ” رضا بستو ” رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در گفت و گو با پایگاه خبری پلیس،گفت:در پی وقوع چندین فقره سرقت کیف قاپی و موبایل قاپی که موجی از نارضایتی را در بین ساکنان شرق پایتخت ایجاد کرده بود؛پرونده ای در این رابطه در کلانتری ۱۴۴جوادیه تهرانپارس تشکیل و رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بلافاصله تیمی از کارآگاهان این یگان مسئولیت رسیدگی به پرونده را به عهده گرفته و تحقیقات پلیسی خود را آغاز کردند،افزود:در خلال تحقیقات صورت گرفته در خصوص شگرد سارقان مشخص شد شیوه متهمان در سرقت های سریالی به این صورت بوده که راکب(پسرجوان) و ترک نشین (دختر جوان) با یک دستگاه موتورسیکلت ضمن پرسه زنی در خیابان های جشنواره،دماوند،امین و فرهنگسرا ، طعمه های خود را از بین خانم های جوان انتخاب و به بهانه پرسیدن آدرس و یا بهانه های دیگر در یک چشم به هم زدن اقدام به کیف قاپی و یا موبایل قاپی می کنند.

سرهنگ بستو ادامه داد:سارقان پس از موبایل قاپی با یکی از شماره های داخل گوشی مالباخته تماس می گرفتند و به طرق مقابل اعلام می داشتند که به مالک خط بگویید تا با ما تماس بگیرد در ادامه پس از تماس مالباخته با گوشی خود در ازای استرداد موبایل تقاضای دریافت وجه نقد می کردند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ تصریح کرد:با رمز گشایی از اطلاعات بدست آمده شمارش معکوس برای به دام انداختن متهمان پرونده آغاز و تیمی از عوامل تجسس پس از بررسی های تخصصی و تحقیقات شبانه روزی موفق شدند ساعت۱۰ و ۹دقیقه صبح روز ۳۱شهریورماه یکی از سارقان را در خیابان امین طی یک عملیات ضربتی درحالی که سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت طرح هندا مشکی رنگ بود،دستگیر کنند.

وی افزود:متهم پس از انتقال به کلانتری در بازجویی های انجام شده خود را “مهدی” ۳۰ساله معرفی و در تحقیقات پلیسی و با بررسی های فنی تخصصی ، همدستان خود را به نام های “اکرم” ۳۰ ساله و “اعظم”۲۶ ساله ساکن خیابان مخابرات معرفی کرد.

این مقام ارشد انتظامی در پلیس پایتخت با بیان اینکه با اطلاعات بدست آمده از متهم همدستان وی نیز در یک عملیات غافلگیرانه پلیسی دستگیر و به کلانتری منتقل شدند،اظهار داشت:هر سه متهم در مواجهه حضوری با شکات و مالباختگان شناسایی و در نهایت به بیش از ۳۰ فقره کیف قاپی و موبایل قاپی از خانم های جوان معترف شدند.

رئیس پلیس پیشگیری فاتب در پایان با اشاره به اینکه برابر تحقیقات صورت گرفته مشخص شد، متهمان پرونده به دلیل چندین مورد کیف قاپی در شهر بومهن و رودهن تحت تعقیب پلیس آگاهی ویژه شرق تهران هستند،خاطرنشان کرد:پرونده این سارقان به دستور بازپرس دادسرای ناحیه چهار شهر تهران جهت تحقیقات بیشتر و شناسایی دیگر شکات در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *