دو زن و يک مرد اعضاي باند سرقت هاي سريالي شرق پايتخت/ انهدام باند موبايل قاپان با بيش از 30 فقره سرقت

رئيس پليس پيشگيري تهران بزرگ از انهدام باند سارقان سريالي کيف قاپي و موبايل قاپي در شرق تهران بزرگ خبر داد و افزود:متهمان پرونده که دو زن و يک مرد هستند در بازجويي هاي پليسي به بيش از 30 فقره سرقت معترف شدند.

به گزارش سادس ، سرهنگ ” رضا بستو ” رئيس پليس پيشگيري فرماندهي انتظامي تهران بزرگ در گفت و گو با پايگاه خبري پليس،گفت:در پي وقوع چندين فقره سرقت کيف قاپي و موبايل قاپي که موجي از نارضايتي را در بين ساکنان شرق پايتخت ايجاد کرده بود؛پرونده اي در اين رابطه در کلانتري 144جواديه تهرانپارس تشکيل و رسيدگي به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وي با بيان اينکه بلافاصله تيمي از کارآگاهان اين يگان مسئوليت رسيدگي به پرونده را به عهده گرفته و تحقيقات پليسي خود را آغاز کردند،افزود:در خلال تحقيقات صورت گرفته در خصوص شگرد سارقان مشخص شد شيوه متهمان در سرقت هاي سريالي به اين صورت بوده که راکب(پسرجوان) و ترک نشين (دختر جوان) با يک دستگاه موتورسيکلت ضمن پرسه زني در خيابان هاي جشنواره،دماوند،امين و فرهنگسرا ، طعمه هاي خود را از بين خانم هاي جوان انتخاب و به بهانه پرسيدن آدرس و يا بهانه هاي ديگر در يک چشم به هم زدن اقدام به کيف قاپي و يا موبايل قاپي مي کنند.

سرهنگ بستو ادامه داد:سارقان پس از موبايل قاپي با يکي از شماره هاي داخل گوشي مالباخته تماس مي گرفتند و به طرق مقابل اعلام مي داشتند که به مالک خط بگوييد تا با ما تماس بگيرد در ادامه پس از تماس مالباخته با گوشي خود در ازاي استرداد موبايل تقاضاي دريافت وجه نقد مي کردند.

رئيس پليس پيشگيري تهران بزرگ تصريح کرد:با رمز گشايي از اطلاعات بدست آمده شمارش معکوس براي به دام انداختن متهمان پرونده آغاز و تيمي از عوامل تجسس پس از بررسي هاي تخصصي و تحقيقات شبانه روزي موفق شدند ساعت10 و 9دقيقه صبح روز 31شهريورماه يکي از سارقان را در خيابان امين طي يک عمليات ضربتي درحالي که سوار بر يک دستگاه موتورسيکلت طرح هندا مشکي رنگ بود،دستگير کنند.

وي افزود:متهم پس از انتقال به کلانتري در بازجويي هاي انجام شده خود را “مهدي” 30ساله معرفي و در تحقيقات پليسي و با بررسي هاي فني تخصصي ، همدستان خود را به نام هاي “اکرم” 30 ساله و “اعظم”26 ساله ساکن خيابان مخابرات معرفي کرد.

اين مقام ارشد انتظامي در پليس پايتخت با بيان اينکه با اطلاعات بدست آمده از متهم همدستان وي نيز در يک عمليات غافلگيرانه پليسي دستگير و به کلانتري منتقل شدند،اظهار داشت:هر سه متهم در مواجهه حضوري با شکات و مالباختگان شناسايي و در نهايت به بيش از 30 فقره کيف قاپي و موبايل قاپي از خانم هاي جوان معترف شدند.

رئيس پليس پيشگيري فاتب در پايان با اشاره به اينکه برابر تحقيقات صورت گرفته مشخص شد، متهمان پرونده به دليل چندين مورد کيف قاپي در شهر بومهن و رودهن تحت تعقيب پليس آگاهي ويژه شرق تهران هستند،خاطرنشان کرد:پرونده اين سارقان به دستور بازپرس دادسراي ناحيه چهار شهر تهران جهت تحقيقات بيشتر و شناسايي ديگر شکات در اختيار کارآگاهان پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *