پليس و آموزش و پرورش محور ارتقاي سلامت رواني در جامعه

گروه استان ها- چهارمحال و بختياري- فرمانده انتظامي استان با بيان اينکه وظايف ناجا و آموزش و پرورش مهم و سنگين است، گفت: نقش آموزش و پرورش در توليد امنيت اجتماعي بي بديل بوده و معلمان موثرترين قشر در اين امر هستند.

به گزارش سادس به نقل از پليس، سردار”غلامعباس غلامزاده” در ديدار با مديركل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختياري با گراميداشت ياد و خاطر شهداء و تبريك هفته دفاع مقدس گفت: آموزش و پرورش بعد از خانواده دومين نهاد در تربيت فرزندان جامعه محسوب شده و معلمين الگوي آينده سازان هستند.

وي با اشاره به نقش آموزش همگاني در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي، بيان داشت: آموزش همگاني به عنوان رکن اصلي پيشگيري از انحرافات و آسيب هاي اجتماعي، از جمله برنامه هاي راهبردي و جامعه محوري پليس است.

فرمانده انتظامي استان چهارمحال و بختياري با بيان اينکه وظايف ناجا و آموزش و پرورش مهم و سنگين است، تصريح کرد: رويکرد و هدف اين دو سازمان ساختن جامعه اي امن و سالم براي شهروندان است.

سردار غلامزاده در ادامه با بيان اينکه بستر آموزش و پرورش فرصت خوبي براي ناجا در بخش پيشگيري اجتماعي است، خاطرنشان کرد: پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي در چند جنبه قابل بررسي است که آموزش همگاني چهره به چهره براي دانش آموزان و اولياء از اين موارد هستند.

اين مقام ارشد انتظامي با بيان اينكه پليس نيز با رويكردهاي اجتماع محور خود در تلاش است فرهنگ قانون مداري و احترام به حقوق ديگران را نهادينه کند، تصريح كرد: نقش تربيتي معلمان در كنار پليس، تاثير ارزنده اي در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي داشته و معلمين در کنار دروس آموزشي مي توانند با طرح مباحث غير درسي و آموزش مهارت هاي زندگي در تربيت آينده سازاني متعهد و قانونمند تلاش کنند.

وي با اشاره به اولويت آسيب هاي اجتماعي، بيان داشت: موادمخدر ، فضاي مجازي و نزاع و درگيري از جمله آسيب هاي اجتماعي مطرح جامعه هستند که بايد همه دستگاه ها و نهادها در راستاي فرهنگ سازي و پيشگيري از اين آسيب ها گام بردارند.

فرمانده انتظامي استان چهارمحال بختياري در پايان با قدرداني از تعامل مطلوب آموزش و پرورش با نيروي انتظامي، از برگزاري مراسم قرائت پيام مهر در روز بازگشايي مدارس با همکاري آموزش و پرورش استان خبر داد.

امنيت ؛ مهمترين ركن پيشرفت و سلامت در جامعه

در ادامه اين ديدار مدير كل آموزش و پرورش استان، از امنيت به عنوان مهمترين ركن پيشرفت و سلامت جامعه ياد كرد و اظهار داشت: توسعه و پيشرفت در ابعاد مختلف و تاثيرگذاري آموزش و تحصيل علم و دانش، با وجود امنيت دست يافتني خواهد بود.

وي ادامه داد: بدون امنيت دست يابي به هيچ دانشي به سهولت ميسر نمي شود و كسب علم و دانش، اجتماع را در برابر انواع آسيب هايي كه بنيان نظم و امنيت جامعه را متزلزل خواهد ساخت، مصون مي دارد.

دكتر اميدي بيان داشت: در رأس نهادهاي مسئول تأمين نظم و امنيت در جامعه، نيروي انتظامي قرار دارد و نظم و امنيتي که امروز در کشور و همچنين در استان شاهد هستيم، مرهون تلاش هاي شبانه روزي پليس مي باشد و خوشبختانه استان چهارمحال و بختياري نيز با تلاش هاي همه مأموران پليس جزء استان هاي امن به شمار مي رود.

وي ضمن قدرداني از تلاش هاي شبانه روزي مجموعه انتظامي استان در تامين امنيت منطقه و ارتقاي آرامش مردم، افزود: ناجا مجموعه اي باثبات و قابل اعتماد در نظام اسلامي است كه مقتدرانه در مقابله با مجرمان ايستادگي کرده و در خدمت آسايش و آرامش مردم است.
مدير کل آموزش و پرورش استان در پايان با قدرداني از تعامل دو سويه، خاطرنشان کرد: تعامل و همكاري آموزش و پرورش با پليس سازنده است و تعليم و تعلم در كنار امنيت و احساس آرامش، بالنده تر و موفق تر عمل خواهد کرد.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *