تشكل‌هاي ديني گلستان آماده همكاري در طرح مبارزه با مواد مخدر هستند

مدير كل تبليغات اسلامي استان گفت: تشكل‌هاي ديني گلستان از اجراي طرح مبارزه با مواد مخدر استقبال مي‌كنند و آماده همكاري در اين طرح هستند.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، حجت‌الاسلام”نورالله ولي‌نژاد” در جلسه شوراي مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: استان گلستان با داشتن بيش از سه هزار تشكل ديني مي‌تواند به عنوان استان پايلوت، طرح مبارزه با مواد مخدر را اجرا كند.

وي در ادامه از ظرفيت كانون‌هاي فرهنگي، موسسات و مراكز قرآني، مساجد، تشكل‌هاي ديني، هيئت‌هاي مذهبي و انجمن‌هاي اسلامي به عنوان يك سمن يا سازمان‌ مردم نهاد بسيار مهم و تاثيرگذار ياد كرد كه با داشتن مخاطبان فراوان و بهره گيري از اين ظرفيت‌ها مي توان شاهد كاهش آسيب‌هاي اجتماعي به‌خصوص در مقوله اعتياد و مواد مخدر در جامعه بود.

مدير كل تبليغات اسلامي گلستان با تاكيد بر اين كه هميشه پيشگيري بهتر از درمان است، افزود: يكي از سياست‌هاي مقابله و پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي به خصوص مبارزه با اعتياد و مواد مخدر، تشكل‌‌هاي ديني هستند و با توجه به اينكه مخاطب بيشتري دارند، تاثير بيشتري خواهند داشت.

وي اضافه كرد: بسياري از آسيب‌هاي اجتماعي، امنيتي و رواني در جامعه به واسطه توجه نكردن به اخلاق است و لذا ترويج فضائل اخلاقي از سوي هيئات مذهبي در جامعه مي تواند نقش موثري در كاهش اين آسيب‌ها داشته باشد.

معاون تشكل‌هاي مردمي ستاد احياء گلستان در پايان ابراز داشت: اعتياد به مواد مخدر يكي از معضلات بهداشتي، ‌رواني و اجتماعي جهان كنوني است كه با داشتن رشد فزاينده، عواقب و خسارت‌هاي اقتصادي، ‌بهداشتي، رواني و اجتماعي زيادي نيز داشته است و ضروري است تا اقدامات و برنامه هاي پيشگيري، ‌درمان و كاهش آسيب هاي اعتياد مورد توجه جدي قرار گيرد.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *