مبارزه پلیس با موادمخدر، آرامش اجتماعی را به ارمغان می آورد

معاون استاندار سمنان نقش پلیس در مبارزه با موادمخدر را بسیار مهم و حیاتی خواند و گفت: مبارزه با موادمخدر، آرامش و امنیت را برای مردم و جامعه به ارمغان می آورد.

به گزارش سادس نقل ازپایگاه خبری پلیس، “محمود قنبری” در نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان تاکید کرد: زمانی که موادمخدر وارد جامعه می شود بسیاری از مفاسد و جرایم نیز همراه با آن رخ می دهد.

وی افزود: بر اساس پژوهش ها ۱۰ تا ۱۵ درصد جرایم مالی، ۳۰ درصد جرایم منکراتی، ۲۵ درصد قتل ها و ۲۷ درصد قاچاق کالا از سوی افرادی انجام می شود که به نوعی با موادمخدر در ارتباط هستند.

قنبری تصریح کرد: بر اساس آمارها ۶۰ درصد جرایم به وسیله معتادان به موادمخدر انجام می شود و ۶۸ درصد معتادان نیز به بیماری هایی مانند ایدز و هپاتیت نوع بی، مبتلا می شوند.

معاون استاندار سمنان گفت: طراحان اصلی این بلای خانمان سوز انگلیسی ها هستند به طوری که استعمار پیر ۸۰ سال قبل کشورهای خاورمیانه را برای کاشت مواد مخدر ترغیب و اراده مردم را در مقابل خود کم کرد.

وی، جمهوری اسلامی ایران را پیشتاز در امر مبارزه با موادمخدر خواند و افزود: تاکنون هزینه های بسیاری صرف این مبارزه شده و شمار زیادی از هم وطنان نیز در این راه به شهادت رسیده اند.

قنبری، نقش پلیس در مبارزه با موادمخدر را بسیار مهم و حیاتی خواند و از برنامه ها و طرح های گوناگونی که در این حوزه از سوی نیروی انتظامی اجرا می شود قدردانی کرد و گفت: مبارزه با موادمخدر، آرامش و امنیت را برای مردم و جامعه به ارمغان می آورد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با تاکید بر فرهنگ سازی برای کم شدن تقاضا ، خاطرنشان کرد: علاوه بر این، اجرای برنامه های پیشگیرانه در روستاها نیز باید جدی گرفته شود تا نگرش مثبت در برخی روستاها در مورد مصرف مواد، کاهش یابد.

در ادامه این نشست سرهنگ “عبدالله حسنی”جانشین فرمانده انتظامی استان نیز  با تشریح فعالیت های پلیس در برخورد قاطع با سوداگران مرگ از کشف سه هزار و ۷۲۳ کیلوگرم انواع موادمخدر در سال جاری و رشد چشمگیر این کشفیات خبرداد.

وی بر تشدید برنامه های مقابله ای پلیس در این راستا تاکید کرد و همراهی و تعامل بیش از پیش تمام دستگاه ها و اقشار مختلف مردم را خواستار شد.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *