مبارزه پليس با موادمخدر، آرامش اجتماعي را به ارمغان مي آورد

معاون استاندار سمنان نقش پليس در مبارزه با موادمخدر را بسيار مهم و حياتي خواند و گفت: مبارزه با موادمخدر، آرامش و امنيت را براي مردم و جامعه به ارمغان مي آورد.

به گزارش سادس نقل ازپايگاه خبري پليس، “محمود قنبري” در نشست شوراي هماهنگي مبارزه با موادمخدر استان تاكيد كرد: زماني كه موادمخدر وارد جامعه مي شود بسياري از مفاسد و جرايم نيز همراه با آن رخ مي دهد.

وي افزود: بر اساس پژوهش ها 10 تا 15 درصد جرايم مالي، 30 درصد جرايم منكراتي، 25 درصد قتل ها و 27 درصد قاچاق كالا از سوي افرادي انجام مي شود كه به نوعي با موادمخدر در ارتباط هستند.

قنبري تصريح كرد: بر اساس آمارها 60 درصد جرايم به وسيله معتادان به موادمخدر انجام مي شود و 68 درصد معتادان نيز به بيماري هايي مانند ايدز و هپاتيت نوع بي، مبتلا مي شوند.

معاون استاندار سمنان گفت: طراحان اصلي اين بلاي خانمان سوز انگليسي ها هستند به طوري كه استعمار پير 80 سال قبل كشورهاي خاورميانه را براي كاشت مواد مخدر ترغيب و اراده مردم را در مقابل خود كم كرد.

وي، جمهوري اسلامي ايران را پيشتاز در امر مبارزه با موادمخدر خواند و افزود: تاكنون هزينه هاي بسياري صرف اين مبارزه شده و شمار زيادي از هم وطنان نيز در اين راه به شهادت رسيده اند.

قنبري، نقش پليس در مبارزه با موادمخدر را بسيار مهم و حياتي خواند و از برنامه ها و طرح هاي گوناگوني كه در اين حوزه از سوي نيروي انتظامي اجرا مي شود قدرداني كرد و گفت: مبارزه با موادمخدر، آرامش و امنيت را براي مردم و جامعه به ارمغان مي آورد.

معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار سمنان با تاكيد بر فرهنگ سازي براي كم شدن تقاضا ، خاطرنشان كرد: علاوه بر اين، اجراي برنامه هاي پيشگيرانه در روستاها نيز بايد جدي گرفته شود تا نگرش مثبت در برخي روستاها در مورد مصرف مواد، كاهش يابد.

در ادامه اين نشست سرهنگ “عبدالله حسني”جانشين فرمانده انتظامي استان نيز  با تشريح فعاليت هاي پليس در برخورد قاطع با سوداگران مرگ از كشف سه هزار و 723 كيلوگرم انواع موادمخدر در سال جاري و رشد چشمگير اين كشفيات خبرداد.

وي بر تشديد برنامه هاي مقابله اي پليس در اين راستا تاكيد كرد و همراهي و تعامل بيش از پيش تمام دستگاه ها و اقشار مختلف مردم را خواستار شد.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *