خلع يد بيش از 250 ميليارد ريال از اراضي ملي توسط پليس گلستان

فرمانده انتظامي استان از خلع يد بيش از 250 ميليارد ريال از اراضي ملي در سطح استان طي 6 ماهه نخست امسال توسط ماموران انتظامي خبر داد.

به گزارش سادس به نقل ازپايگاه خبري پليس سرهنگ”علي‌اكبر جاويدان” با اعلام اين خبر گفت: استان گلستان يكي از مناطق سرسبز و ديدني در شمال ايران با مساحتي بالغ بر 22هزار كيلومتر مربع در جنوب شرقي درياي خزر واقع شده است.

وي افزود:‌ جغرافياي طبيعي استان به نحوي است كه به سه بخش كوهستاني، ‌دامنه اي و جلگه اي تقسيم شده است و از نظر آب و هوايي داراي اقليم مديترانه اي و نيمه بياباني است.

اين مقام ارشد انتظامي استان با بيان اينكه دارا بودن مناظر بديع و چشم اندازهاي طبيعي و خيره كننده در رونق گردشگري استان گلستان تاثيرات زيادي داشته است، ‌به پديده زمين خواري در سطح استان اشاره كرد و گفت: قيمت بالاي زمين به‌خصوص در مناطق جنگلي موجب شده است كه عده‌اي از افراد از اين فرصت استفاده كرده و نسبت به تصرف زمين و اراضي ملي اقدام كنند.

وي تصريح كرد: مناطق جنگلي در جاي‌جاي استان گلستان ميزبان خيل بي‌شماري از مسافران بوده و از حاصلخيزي بسيار خوبي نيز برخوردار است.

فرمانده انتظامي گلستان به عزم راسخ پليس و دستگاه‌ قضائي در برخورد با پديده زمين‌خواري اشاره كرد و گفت: در همين راستا با تشكيل تيمي وي‍ژه در اداره مبارزه با جرايم اقتصادي پليس آگاهي، برخورد با زمين‌خواري به صورت ويژه دنبال مي شود.

سرهنگ جاويدان ادامه داد: يكي از نكات بارز در اين زمينه، هماهنگي دستگاه قضائي با پليس و همچنين اداره كل منابع طبيعي است كه توفيقات بسيار خوبي در اين زمينه طي سال گذشته و6 ماهه نخست امسال حاصل شده است.

اين مقام ارشد انتظامي استان در پايان به كشف 33پرونده زمين‌خواري در نيمه نخست امسال توسط ماموران در سطح استان اشاره كرد و گفت: 250 ميليارد و 772 ميليون ريال،‌ ارزش ريالي اراضي ملي مي‌باشد كه از سودجويان در اين مدت خلع يد شده است.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *