گروه مالی ملت چگونه اقتصاد ایران را در دوره تحریم دگرگون کرد/ خود جوزدگی تحریم بانک ها چه ضرر هایی به اقتصاد می رساند/دود جوسازی علیه بانک ها به چشم مردم می رود

بی انصافی ست که گروه مالی ملت که در هر شرایطی به دنبال جلوگیری از ایستادن چرخ های تولید و تسهیل مبادلات تجاری ایران بوده و برای رونق اقتصاد ایران تا مرز تحریم ها پیش رفته، مورد هجمه های عده ای ناآگاه و سودجو قرار گیرد.

به گزارش سادس به نقل از  رویکرد، گروه ویژه اقدام مالی در بیانیه پایانی اجلاس ۲۴ ژوئن که در روز جمعه چهارم تیرماه برگزار شد و برای نخستین بار و پس از حدود هشت سال تلاش مدیران و کارشناسان اقتصادی و بانکی کشور، نام ایران را از فهرست کشورهایی که لازم است علیه آنها اقدام های متقابل اتخاذ شود، حذف کرد.

اين بيانيه و تغيير متن آن بعد از هشت سال پيام مهمی براي كشورهای اروپايي و بانك هايي كه به دليل اقدام متقابل امكان همكاري با ايران نداشتند به همراه دارد و جمهوری اسلامي ايران براي مبارزه با پديده شوم تروريسم و در راستای اجرای دستورات مقام معظم رهبرى با شتابی بيشتر در راه مبارزه با جرايم مالی گام برمی دارد.

در همین راستا دو بانک ملت و سپه به عنوان دو نماینده مبارزه با پولشویی در کشور انتخاب شدند تا با اقدامات هوشمندانه تحولات سازنده ای در بخش نظام بانکی بین المللی ایجاد کنند اما این اقدام مالی و اقتصادی بانک ملت که فقط در جهت منابع ملی و رونق اقتصادی کشور صورت گرفته است با جوسازی و شایعه پراکنی برخی افراد به گونه واژگونه ای انعکاس پیدا کرد.
برخی محافل و روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های منتقد با تندترین کلمات به انتقاد از این مسأله پرداخته‌اند و آن را «خیانت دولت» نامیدند. این رسانه‌ها ماجرا را به عنوان «خودتحریمی» بانک‌های داخلی تعبیر کردند و از شکل‌گیری موج گسترده‌ای از اعتراض همگانی نسبت به اجرایFATF خواندند.

دولت اما با صدور بیانیه‌ای در قالب بیانیه اعضای شورای عالی مبارزه با پولشویی متشکل از رییس بانک مرکزی، وزرای اقتصاد، اطلاعات، امور خارجه، کشور و صنعت،معدن و تجارت درباره مسائل مطرح شده توضیح و به منتقدان پاسخ داد.

این مهم که بانکها در شرایط تحریم به شدت دچار مشکلات فراوانی شدند و بسیار تلاش کردند تا با اقدامات متعهدانه تقاضای تولید کنندگان و نهادهای اقتصادی و نظامی کشور را بی پاسخ نگذارند دیگر بر کسی پوشیده نیست. بانک ها همچنین در راستای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی هم بی وقفه تلاش کرده اند که نظام بانکی کشور در شرایط تحریم دچار مسائل بی انضباطی مالی و بانکی نشود.

گروه مالی ملّت نیز به عنوان بزرگترین هلدینگ بانکی در کشور، با در اختیار داشتن زیر مجموعه بزرگی مانند شرکت طرح واندیشه بهساز ملّت، پیوسته در دوران حساس تحریم های ظالمانه توانسته است نقش بسزای خود را در حفظ انسجام بانکی کشور ایفا کند.

این مجموعه بزرگ با همت کارشناسان و مدیران و کارکنان خود پیوسته پیرو اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی به منظور تکمیل پروسه های تولید در کشور اقدامات موثری در شرایط بحرانی تحریم بانکهای ایران به انجام رسانده است و امروز شایسته تکریم از زحمات گذشته است.

تبلیغات سوء مغرضان، اخبار غیرواقعی و اقداماتی از جمله کمپین های آتش زدن کارت بانک ملت و سپه تحت هر عنوانی که در چند روز گذشته توسط برخی محافل معلوم الحال انجام گرفته است هیچ تردیدی در راه شفاف و منطبق بر منافع ملی ایران اسلامی نخواهد داشت و فرزندان لایق و مومن این مرز و بوم در مجموعه معظم این بانک، در خدمت به اقتصاد کشور لحظه ای درنگ نخواهند کرد و بنابر مصالح مورد نظر مسئولان دلسوز کشور، نهایت کوشش خود را به کار خواهند بست.

گروه مالی ملّت به عنوان نخستین هلدینگ مالی و سرمایه گذاری کشور یک شرکت مادر تخصّصی در حوزه بازارهای مالی کشور است که راه اندازی و مدیریت بیش از ۳۰ شرکت در حوزه های بازار سرمایه، بازار پول، بیمه، بازار اولیه و مشارکت در طرح های با ارزش سرمایه گذاری از قبیل بازار کالا و خدمات، حوزه انرژی و معادن و حوزه تحقیقات بخشی از عملکرد حرفه ای گروه مالی ملّت را بر عهده دارد و برای بیش ازچهار هزار نفر نیروی متخصّص، اشتغالزایی کرده است.

در دوره جدید، مجموعه گروه مالی بانک ملت، پس از طی مرارت ها و گرفتاری های گذشته، اکنون با ورود کادر قدیمی آن به مدیریت شرکت های مهم گروه مالی، عزم خود را برای اجرای اقتصاد مقاومتی طبق فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری، رئیس محترم جمهور محترم، و مدیران عالی نظام بانکی کشور جزم کرده است.

مطمئنا آن ها که دستی بر آتش اقتصاد کشور دارند زحمات پرسنل خدوم و آماده به فداکاری مجموعه بانک ملت را در حد خود ارج خواهند گذاشت و به درستی به قضاوت خواهند نشست. انشالله.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *