انتقاد «فرمانده» از حقوق‌های نجومی و “ذخیره انقلاب” خواندن صاحبانش/ تأمین امنیت سخت‌تر است یا حل مشکل اقتصاد؟

فرمانده پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با انتقاد از حقوق‌های نجومی گفت: برخی‌ سیاسیون معتقدند برای رضایت دشمنان باید به آنها لبخند بزنیم غافل از آنکه نمی‌دانند ما احتیاجی به رضایت آنها نداریم.

به گزارش سادس به نقل ازخبرگزاری تسنیم، امیر فرزاد اسماعیلی در مراسم گرامیداشت شهدای ۸ سال دفاع مقدس، با تقدیر از رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدا و رزمندگان کشورمان در ۸ سال جنگ تحمیلی اظهار کرد: آنچه امنیت کشورمان را در آسمان و فضا و زمین تضمین کرده، ترس دشمنان از موشک‌ها و سلاح‌های ما نیست، بلکه هراس این دشمنان خدعه‌گر از دل‌های شجاع مردم مؤمن ایران است.

وی با تقدیر از رشادت‌های شهدای مدافع حرم افزود: نکته جالب اینجا است که اغلب این شهیدان مدافع حرم، حتی امام خمینی را نیز به‌چشم ندیده بودند و برخی از آنها نیز حتی در زمان جنگ به دنیا نیامده بودند ولی پای ایمان و آرمان‌های انقلاب و کشورمان ایستادند و در برابر داعش و تروریست‌هایی که شقاوت‌ آنها در تاریخ کم‌نظیر است مردانه ایستادگی کردند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به شهادت بیش از ۲۰۰ هزار شهید در سال‌های پس از انقلاب، با انتقاد از حقوق‌های نجومی و ذخیره انقلاب نامیده‌شدن برخی از این مدیران گفت: امروز حدود ۳۰۰۰ پست مدیریت دولتی و لشکری در کشور وجود دارد؛ یعنی به‌ازای هر پست مدیریتی،  ۶۵ تا ۷۰ جوان این کشور به خاک و خون غلطیده‌اند؛ از این رو ما نه‌تنها وارث خون این شهیدان، که بدهکاران آنها هستیم؛ پس بدانیم که حتی اگر احدی از این مدیران بخواهد با حقوق‌های آن‌چنانی، به خون این شهیدان خیانت کند، قطعاً نفرین برای خود خریده است.

وی از برخی مدیران کشور انتقاد و اضافه کرد: چرا ما باید مدیران ۲، ۳ و چند شغله داشته باشیم در حالی که بسیاری از جوانان این کشور، بی‌کارند؟

اسماعیلی با تأکید بر اینکه آسمان ایران، امن‌ترین آسمان سراسر دنیا است، گفت: امروز می‌بینیم که هیچ دشمنی، حتی جرأت نزدیک شدن به مرزهای ما در زمین و هوا را ندارد و این امنیت آسمان و فضای کشورمان به‌اندازه‌ای است که یک سازمان بین‌المللی، آسمان ایران را امن‌ترین آسمان دنیا معرفی می‌کند.

وی اضافه کرد: این امنیت در حالی است که ما سال‌ها است در شرایط تحریم به سر می‌بریم و ۸ سال جنگی را پشت سر گذاشتیم که بسیاری از کشورهای دنیا نمی‌توانند تصور یک سال قرار گرفتن در شرایط جنگ را داشته باشند ولی ما جز خدا هیچ کسی را نداشتیم و با تکیه بر مردم شجاع و رهبر همیشه آماده‌مان، توانستیم امروز در جایی قرار گیریم که حتی دشمنانی که در لبه تکنولوژی دنیا ایستاده‌اند، جرأت نزدیک شدن به مرزهای ما را ندارند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیای ارتش با انتقاد از اظهارات برخی که می‌گویند “چه نیازی به موشک داریم؟”، گفت: برخی‌ سیاسیون معتقدند برای خشنود کردن دشمنان، باید به آنها لبخند بزنیم غافل از آنکه نمی‌دانند ما هیچ احتیاجی به جلب رضایت و خشنودی آنها نداریم و ما تنها باید به‌دنبال خشنودی خداوند و مردمی باشیم که در این سال‌ها، جوانانشان را تقدیم این کشور کرده‌اند.

اسماعیلی با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی، اقتصاد را ستون فقرات کشور دانست و با تأکید بر ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت و پتانسیل داخلی در اقتصاد مقاومتی گفت: عدم‌توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های داخلی یکی از آفات اقتصاد مقاومتی است و ما بارها، پاسخ اعتماد به توانمندی دانشمندان جوان کشورمان را بعینه دیده‌ایم.

وی افزود: به‌عنوان مثال زمانی ما به‌دنبال داشتن راداری با برد ۱۰۰۰ کیلومتر بودیم و این در حالی بود که به‌واسطه تحریم، هیچ کشوری حاضر به فروش این رادار به ما نبود ولی خوشبختانه این تحریم باعث شد تا با تکیه بر همین دانشمندان جوان کشورمان بتوانیم با کمترین هزینه‌، این رادار را تولید کنیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیای ارتش با تأکید بر توانمندی‌ کشورمان در تمام عرصه‌ها گفت: آیا حل مشکلات اقتصادی کشور سخت‌تر است یا دفاع ۲۴ساعته از امنیت زمین، هوا و فضای کشور؟ آن هم در شرایطی که بیش از ۴۰ پایگاه شناسایی نظامی که در لبه تکنولوژی دنیا قرار گرفته‌اند، عطش سرک کشیدن به مرزهای کشورمان را دارند.

اسماعیلی با برشمردن ۵ توصیه مهم رهبری در فرهنگ دفاعی در جبهه نرم و سخت، به پاسخ دندان‌شکن پدافند کشورمان در برابر برخی قلدری‌ها و بی‌ادبی‌های دشمنان کشور اشاره کرد و گفت: امروز در شرایطی هستیم که وقتی خلبان اف‌۱۸، به‌بهانه حمایت از قایق‌های آمریکایی، با قلدری پشت بی‌سیم با ما صحبت می‌کند، یک جوان متخصص ۲۵ساله ایرانی، با چند کلمه اخطار، کاری می‌کند که آن اف۱۸ و شش هواپیمای دیگر از منطقه فرار می‌کنند.

وی با اشاره به مجبور کردن هواپیمای «ایساف» آمریکا به فرود در کشورمان در سال ۹۳، گفت: دشمنان به‌خاطر اخطار ما به هواپیمای جاسوسی u2، اعتراض می‌کنند در حالی که اگر این هواپیما به اخطار ما توجه نمی‌کرد و نزدیک‌تر می‌شد، قطعاً به‌سمت آن شلیک شده و منهدمش می‌کردیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیای ارتش، در پایان خاطرنشان کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند، امروز دوره بزن در رویی تمام شده و اگر دشمنان ما قصد زدن ضربه‌ای به کشورمان را داشته باشند، نیروی زمینی از نیروی دریایی، نیروی هوایی از نیروی دریایی و بسیج از تمامی آنها سبقت می‌گیرد و دشمن را در خاک خودش زمینگیر خواهیم کرد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *