جنگلی از موشک در تونل‌ها و اماکن خاص برای دشمن آماده کرده‌ایم

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌منظور تبیین توانمندی‌های نیروی مسلح در گفتگوی ویژه خبری امشب شبکه دو سیما حضور یافت.

به گزارش سادس به نقل ازخبرگزاری تسنیم، سردار “حسین سلامی” جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به منظور تبیین توانمندی های نیروی مسلح در گفتگوی ویژه خبری امشب شبکه دو سیما حضور یافته بود گفت: دفاع مقدس یکی از پدیده های شگرف و جز استثنایی‌ترین واقعیت های تاریخ بشر است و شاید بعد از واقعه عظیم عاشورا، صحنه ای به شگفت انگیزی دوران دفاع مقدس وجود نداشته باشد به دلیل آنکه این نابرابر ترین جنگ تاریخ بین یک کشور و یک ائتلاف جهانی بود.

وی ادامه داد: تصور جهانی این بود، کشوری که نظام سیاسی خود را تازه تغییر داده و فاقد یک نظام دفاعی کارآمد است قادر نیست از هویت و تمامیت ارضی خود دفاع کند و اساسا این فرض که نظام نو پای اسلامی ایران نمی تواند در یک جنگ بزرگ خارجی از موجودیت خود دفاع کند منطق تهاجم عراق با پشتوانه قدرت های منطقه ای و جهانی را علیه ما شکل داد.

سردار سلامی اضافه کرد: حوادثی که در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاد این بود که در اوج محاصره تسلیحاتی و در یک تحریم اقتصادی جدی و واقعی، جمهوری اسلامی ایران توانست یک جنگ با مقیاس جهانی را پیروزمندانه، اداره کند و این جزو تنهاترین جنگ هایی بود که کشور ایران توانست تمام سرزمین های تحت اشغال را، از طریق فرآیندهای عملیات های نظامی آزاد کند بدین معنی که هیچ قطعه ای از سرزمین ما با مذاکره و واگذاری اختیارات سیاسی آزاد نشد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: آن ابتکار عمل ها، جوشش ایمان ها، خروش مردم و حضورشان در صحنه های جنگ و ترکیب جنگ و زندگی با هم سرانجام توانست میدان موازنه نظامی را در صحنه جنگ به سود جمهوری اسلامی ایران تغییر دهد.

اتکا به ظرفیت‌های داخلی از رموز موفقیت ما در دفاع مقدس بود

وی اظهار داشت: سیستم ها، سلاحها، جنگ افزارها در اثنای جنگ ساخته شد علاوه بر این که ما بسیاری از سلاح ها و تجهیزات مثل تانک ها و توپ ها را از خود عراقی ها می گرفتیم و در عملیات های بعد آن ها را سازماندهی و بکار می گرفتیم اما خوداتکایی یعنی اتکای صرف به ظرفیت های بومی از رموز موفقیت ما در دوران دفاع مقدس بود.

سردار سلامی بیان داشت: اگر براساس نسبت موازنه قدرت، راجع در تفکرات کلاسیک بخواهیم نتیجه این جنگ را ارزیابی کنیم، این جنگ می بایست در همان روز های اول به نفع مهاجم تمام می شد، اما این طولانی ترین و نابرابر ترین جنگ قرن بیست و یکم سرانجام با تحمیل اراده سیاسی ملت ایران، ابتکار عمل راهبردی حضرت امام ، فداکاری و سلحشوری نیروهای مسلح و بسیج مردمی یک افتخار جاودان ماندگار و فراموش نشدنی در تاریخ باقی ماند که مسیر سرنوشت ملت ایران و قدرت بازدارندگی این ملت را برای همیشه تضمین و فرضیه اعمال جنگ دیگری علیه جمهوری اسلامی ایران را برای همیشه مسخ کرد و تمرکز ما به واسطه آن فداکاری ها، افتخارات و حماسه های ماندگار آن دوران در امنیت قرار داریم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید براینکه امروز  ضرورت خود اتکایی و استقلال در توسعه قدرت دفاعی ما بیش از هر زمان دیگری احساس می شود گفت: به فضل الهی این واقعیت، امروز به شکلی کاملا باور پذیر، واقعی، محسوس، قابل ارزیابی و پذیرفته شده در افکار عمومی جهان و نزد همه صاحبان قدرت ظاهری به عنوان یک حقیقت مسلم پذیرفته شده است.

وی اضافه کرد: امروز در تولید، توسعه و گسترش همه جنگ افزارها و سیستم های دفاعی و بازدارنده کاملا براساس ظرفیت ها و استعدادهای داخلی در طراحی، تامین مواد اولیه، فرآیند ساخت، بهینه سازی و بکارگیری کاملا خوداتکا، مستقل و توانمند هستیم.

سردار سلامی اظهار داشت: امروز در حوزه پهبادها که یکی از پیچیده ترین نمادهای فناوری‌های مدرن هستیم در لبه تکنولوژی مدرن قرار داریم و با قدرت های بزرگی چون آمریکا، روسیه و چین برابری می کنیم و بعضی از این قدرت ها، خواهان دستاوردهای دفاعی و  فناورانه ما در این حوزه هستد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: وقتی پهبادی قادر است سه هزار کیلومتر دورتر از مرزهای جغرافیایی ما عملیات پردازی انجام دهد و تصاویر دلخواه ما را ضبط و ارسال کند و در همان عمق نیز قادر به انجام عملیات نظامی و پرتاب راکد و موشک است که این فناوری کاملا توسط مهندسان ما طراحی و ساخته شده نشان دهنده یکی از نمادها و برجستگی‌های شکوه خوداتکایی ما است.

وی بیان داشت: علاوه بر این فناوری قادر هستیم موشک هایی با دقت کاملا نقطه زن تولید انبوه کنیم و آن ها را در فضاهایی که قابلیت تهدید منافع حیاتی دشمنان ما را دارند، بکارگیریم.

سردار سلامی خاطرنشان ساخت: امروز در کشور ما جنگلی از موشک ها در تونل ها، سیلوها و نیازهای مخصوص آماده پرتاب به هر سمت و هدف دلخواه هستند و پدافند هوایی ما نیز امروز ما را حتی از سیستم های اس ۳۰۰ کاملا بی نیاز کرده و ورود این سامانه به کشور به دلیل عقد قراردادی بوده که چند سال قبل بسته شده بود وگرنه سیستم های صیاد، رعد، طبس و سوم خرداد آماده هستند که کاملا جایگزین سیستم های مشابه خودشان در کشورهای پیشرفته شوند.

به اندازه‌ای قدرت انباشته کرده‌ایم که می توانیم منافع حیاتی دشمن را مورد هدف قرار دهیم

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه، بدون اتکا به هیچ کشور و قدرتی تمام تسلیحات مورد نیازمان را می سازیم و بهینه سازی می کنیم گفت: آمریکا برای ترساندن کشورهای دیگر از پتانسیل ارعاب خود استفاده می کند و یا از ابتدا همواره برای حل مسائل سیاسی از قدرت نظامی بهره می گیرد.

وی با اشاره به اینکه، آمریکا نظام سیاسی تجربه شده در عالم است بیان کرد: آمریکا اگر در طرف مقابل خود اقتدار نظامی نبیند حتما مسائل سیاسی خود را در هوا، دریا و یا اشغال در زمین حل می کند.

سردار سلامی تصریح کرد: به اندازه ای قدرت انباشته کرده ایم که می توانیم منافع حیاتی دشمن را مورد هدف قرار دهیم لذا اگر دشمن بخواهد بر منافع حیاتی و آرمان ها خدشه وارد کند در هر نقطه ای از عالم او را تعقیب خواهیم کرد.

آمریکا در همه موضوعات با احتیاط و ملاحظه برابر با ما عمل می کنند

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد:  آمریکایی ها مقابل ما احساس اقتدار ندارند لذا، آنها در همه موضوعات با احتیاط و ملاحظه برابر با ما عمل می کنند.

وی با بیان اینکه، جنگ افزارهای هوشمند و فاقد خدمه در عرصه نبرد زمینی، رادار ها و موشک ها در عرصه پدافند هوایی، موشک ها در نبردهای بازدارنده و اژدرها و راک اندازها بخشی از توانمندی های ما  برای رویارویی با دشمن است افزود: اقتدار ملت بزرگ ایران تحت رهبری حکیمانه سبب شد تا در مقابل حصر همه جانبه جهانی کرنش کرده و رو به جلو در مسیر پیشرفت حرکت کنیم.

وی با اشاره به کنوانسیون منع تکثیر سلاح های شیمیایی و مبارزه با پول شویی گفت: موضوع مبارزه با پول شویی و متوقف کردن گردش مالی مطرح نیست لذا همه کنوانسیون ها اساسا برای ساختن استانداردها و تحمیل معیار های دو گانه بین المللی تنظیم شده است.

سردار سلامی ، بدعهدی ها،  تعاریف ناعادلانه و ساختگی را از مفاهیم رایج در موضوع fatf دانست و عنوان کرد: اسناد دقیقی را در فاصله سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ بدست آورده ایم که نشان می دهد تسلیحات از اردن در اختیار گروه های تکفیری قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه، سپاه با معیارهای قانونی در کشور عمل می کند گفت: امروز هیچ نگرانی در مورد سپاه نداریم لذا سپاه، حزب الله لبنان و حماس ثابت کرده اند که با وجود تحریم و محدودیت اهداف خود را دنبال کرده و خواهند کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه، آمریکایی ها منطق سیاسی ندارند و فقط منطق قدرت را می فهمند اظهار داشت: ما نمی توانیم با کشوری که آثار مخرب در کشورها به وجود آورده و ما را در نقطه سیاسی خود تعریف کرده دوست شویم.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *