روز به روز بر قدرت دفاعی و تهاجمی خود خواهیم افزود

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امروز دشمنان ما دزدترین راهزنان عالم‌اند به همین دلیل مدام دنبال تضعیف و توقف رشد قدرت دفاعی ما هستند ولی ما روز به روز بر قدرت دفاعی و تهاجمی خود خواهیم افزود.

به گزارش سادس به نقل ازخبرگزاری فارس،‌ امیر سیدعبدالرحیم موسوی جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح طی سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با اشاره به دلایل تحمیل جنگ 8‌ساله به جمهوری اسلامی ایران در اوایل انقلاب، اظهار داشت:‌ تحمیل این جنگ یک علت اصلی داشت و یکسری علت تشدید‌کننده و تسریع‌کننده.

وی افزود: علت اصلی تحمیل این جنگ ماهیت نظام سلطه و تقابل آن با انقلاب اسلامی است. انقلاب اسلامی با ماهیت الهام‌بخشی و الگوسازی و آرمان‌گرایی و عدم اطاعت از طاغوت و با هدف ایجاد تمدن نوین اسلامی به پیروزی رسید  و نظام سلطه و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایت‌کار با پیروزی انقلاب اسلامی تقریباً تمام الگوها و برنامه‌های تمامیت‌خواهانه خود را نقش بر آب دید و لذا این دو قطب مثل همیشه رویارویی حق و باطل روبه‌روی هم قرار گرفتند. این علت اصلی تحمیل جنگ 8 ساله به جمهوری اسلامی ایران بود.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه تصریح کرد: اما یک علت تسریع‌کننده جنگ 8 ساله علیه جمهوری اسلامی ایران این بود که اردوی استکبار با برآورد غلط، انقلاب اسلامی ایران را فاقد قدرت دفاعی ارزیابی کرد و با این محاسبه به واسطه  حیوان دست‌آموز خود یعنی صدام، جنگ را علیه ملت ایران آغاز کرد. به شهادت تاریخ نظام وحشی سلطه وقتی ملتی را فاقد قدرت دفاعی ببیند، بر اثر طبیعت متجاوز خود به او حمله خواهد کرد، دزد وقتی خانه‌ای را بدون دفاع و بدون حصار و دیوار و مانع ببیند،‌ به حریم آن خانه و خانواده و ناموس وارد خواهد شد و به ارزشمند‌ترین دارایی‌ها دست‌درازی خواهد کرد.

وی افزود: امروز دشمنان ما دزدترین راهزنان عالم هستند و به همین دلیل مدام به دنبال تضعیف قدرت دفاعی و توقف رشد قدرت دفاعی ما هستند ولی ما علیرغم میل آنها مبتنی بر جهاد کبیر با عدم تبعیت از دشمن روز به روز بر قدرت دفاعی و تهاجمی خود خواهیم افزود.

امیر موسوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به طرفین جنگ 8 ساله،‌ گفت:‌ دفاع ما در جنگ 8 ساله، دفاع یک ملت یکپارچه و تنها و مظلوم و بدون پشتوانه اما متکی به خدا در برابر همه قدرت‌های ظاهری آن روز بود؛‌ یادمان باشد ما در طول 8 سال دفاع مقدس نه فقط با ماشین جنگی صدام بلکه با یک ائتلاف بین‌المللی از شرق و غرب عالم جنگیدیم و پیروز شدیم، اینجاست که سوال سوم مطرح می‌شود، چطور در چنین جنگ نابرابری طرف محدودتر پشت طرف به ظاهر توانمندتر را به خاک می‌رساند و پوزه او را به زمین می‌‌زند؟ و این برجسته‌‌ترین درس دفاع مقدس همین است.

وی ادامه داد:‌ کار بزرگ حضرت امام این بود که انگیزه نبرد را به فراتر از آب و خاک ارتقا داد،‌ با رهبری حضرت امام در آن 8 سال همه مردم کنار هم قرار گرفتند، برای این حماسه بزرگ هر آنچه که می‌شد از عده و عُده جمع شدند تا به پیروزی برسند. در این تکه از تاریخ، جمع کثیری از مؤمنین هر آنچه داشتند از اموال و انفس به میدان آوردند تا به پیروزی رسند؛‌ در این همایش خوبان همه انسان‌های عزیز حاضر بودند اما حتی یک من هم وجود نداشت،‌ عشاق لقاء خدا پشت این درب نام نداشتند، همه نام او بود.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بر همین اساس یادآور شد:‌ اینگونه بود که دفاع مقدس شکل گرفت تا حجتی برای آیندگان شود، این رمز پیروزی ملت ایران در جنگ 8 ساله بود؛‌ درس دفاع مقدس برای ما تکلیف و وظیفه را از همه چیز بالاتر دانستن است؛ خود را فرع بر هدف دانستن و انسجام و اتحاد نفوذناپذیر و تبعیت از رهبر انقلاب و بی‌اعتمادی به دشمن و داشتن روحیه انقلابی و مدیریت جهادی و امید و باور به خداوند متعال است.

امیر موسوی همچنین تصریح کرد: این درسی است که حضرت امام (ره) سرمشق آن را نوشتند و مقام معظم رهبری خلف صالح آن امام بزرگوار به بهترین نحو آن را ادامه دادند و انقلاب سربلند اسلامی را بر قله عزت و افتخار نشاندند.

وی تأکید کرد: این همان درس بزرگی است که دفاع مقدس به ما و به دشمنان ما و به انسان‌های تشنه عالم داد، هر ملتی که با ایمان به خداوند بر سر آرمان‌های والای خود ایستادگی و مقاومت کند و از منافع حقیر خویش بگذرد و هدفش را رضای خدا قرار دهد،‌سرانجام در هدف مقدس خود بدون تردید پیروز خواهد شد و هر قدرت ظاهری با هر امکانات و تجهیزاتی که داشته  باشد، با هر هیمنه و توانی که داشته باشد، وقتی برای منافع پست دنیوی و مادی و حیوانی و ظلم و ستم می‌جنگد آنگاه که در برابر اراده پولادین ملتی مؤمن قرار بگیرد، همچون خانه عنکبوت خواهد ریخت و ما در این سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی از این فرو ریخت‌های عبرت‌آموز فراوان دیده‌ایم و درس دفاع مقدس برای دشمنان ما و در رأس آنان زوج خبیث آمریکای جنایتکار و رژیم نحس و نجس و کودک‌کش صهیونیستی و شجره ملعونه این است که اگر دیگر بار با اطلاعات غلط بخواهند شانس خود را بیازمایند، پاسخی غیر منتظره‌تر از آنچه که تا کنون دیده‌اند، دریافت می‌کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: نیروهای مسلح و ملت ایران امروز ده‌ها بار مجهزتر، آب‌دیده‌تر و آماده‌تر و مصمم‌تر هستند، دشمنان ما بفهمند و ملت خود را فریب ندهند و جان و مال آنها را نابود نکنند، اینجا ایران است، خاستگاه انقلاب شکوهمند اسلامی،‌ کشور ولایت و امامت و این ملت درس‌آموخته دفاع مقدس است و عزت مؤمنانه خود را با هیچ چیزی تعویض نخواهد کرد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *