آمریکا متخلف بزرگ اجرای برجام است/ اهتمام ویژه در سیاست‌ها به احقاق حق ایران در برنامه هسته‌ای/ گزارش مجلس در ارتباط با برجام مبتنی بر واقعیت خواهد بود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در فرآیند برجام آنچه مسلم و مشخص شده این است که آمریکا متخلف بزرگ اجرای برجام معرفی شده و سیاست ایران احقاق حق کشور در برنامه هسته‌ای خواهد بود.

به گزارش سادس به نقل از قارس علاء‌الدین بروجردی با اشاره به موعد نخستین گزارش مجلس در صحن علنی خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت‌های موجود در فرآیند برجام گزارش مجلس بر اساس واقعیت و مبتنی بر گزارشات دریافتی خواهد بود.

وی افزود: مبنای ما در مجلس رهنمودهای ۹‌گانه مقام معظم رهبری بوده که بعد از بحث‌های فراوان در مجلس به تصویب رسیده و بر اساس مصوبه نمایندگان گزارش ارائه خواهد شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گزارشی که ارائه خواهد شد منابع مختلفی برای بررسی داشته است، خاطرنشان کرد: بازدید اعضای کمیسیون و همچنین کمیته هسته‌ای مجلس از سایت‌های فعال یکی از مهمترین منابع ارائه گزارش بوده است.

وی یادآور شد: این موضوع در کنار گزارش‌های منظمی که نهادهای درگیر با برجام به کمیسیون ارائه کردند مد نظر قرار گرفته است؛ به گونه‌ای که در رأس سه ماه، تمام اقدامات دولت توسط وزیر امور خارجه ارائه شده است و در جمع‌بندی گزارش مجلس همه ابعاد مد نظر خواهد بود.

وی با بیان اینکه محوریت گزارش مجلس واقع‌گرایانه خواهد بود، تصریح کرد: بدون در نظر گرفتن فضای موجود گزارش مجلس در نهایت با واقعیت منطبق خواهد بود تا در روند دستیابی به خواسته‌های از پیش تعیین شده دست پیدا کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه دیدارهای هیأت کشورمان در نیویورک با مقامات کشورهای اروپایی و آمریکایی تأثیر در روند برجام خواهد داشت یا خیر، گفت: به طور حتم دولتمردان کشورمان برای رسیدن به حق مسلم مردم کشورمان اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

وی در پایان سخنانش اظهار کرد: در فرآیند برجام آنچه مسلم و مشخص شده این است که آمریکا متخلف بزرگ اجرای برجام معرفی شده و سیاست ایران احقاق حق کشور در برنامه هسته‌ای خواهد بود.

 

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *