مراسم معارفه مدیرعامل جدید بانک قرض الحسنه مهر ایران برگزار شد

مرتضی اکبری طی حکمی از سوی هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران سکان هدایت این بانک را به دست گرفت.
به گزارش سادس به نقل از اداره روابط عمومی و بازاریابی بانک قرض الحسنه مهر ایران،مرتضی اکبری،که از سوی بانک صادرات ایران به عنوان نماینده هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران معرفی شده بود با اعطای حکمی از سوی رییس هیات مدیره به سمت مدیرعامل این بانک منصوب شد.
صبح امروز طی مراسمی با حضور حسین قضاوی معاون امور بانکی، بیمه و شرکتهای دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی، صالح آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات، بنایی مدیرعامل بانک مشترک ایران و ونزوئلا ، پدرام رئیس هیات مدیره، صمدی و غفاری اعضای هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران، اعضای هیات مدیره بانک توسعه صادرات و جمعی از مدیران بانکی، مرتضی اکبری به عنوان مدیرعامل جدید بانک معرفی گردید.
در این مراسم قضاوی ضمن تبریک عید سعید غدیر بیان داشت: امیدوارم تقارن این عید موجب برکت برای مجموعه بانک قرض الحسنه مهر ایران باشد تا بتواند بیش از پیش در ارائه مطلوب خدمات بانکی به مشتریان کوشا باشد.
وی در خصوص هدف ایجاد بانک قرض الحسنه مهر ایران در شبکه بانکی کشور اظهارداشت: تشکیل این بانک با هدف احیای ارزش های بزرگ اسلامی در جامعه و ترویج قرض الحسنه به عنوان یکی از شعائر مهم مذهبی صورت گرفت و تلاش شد تا با بهره گیری از مکانیزم قرض الحسنه در راستای رفع نیازهای مردم و تامین مایحتاج ضروری اقشار ضعیف، گامهای موثری برداشته شود.
معاون امور بانکی، بیمه و شرکتهای دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: اکنون مسیر تکاملی این بانک طی شده و رفته رفته از جهت منابع مالی، تجهیز نیروی انسانی مناسب و فراهم سازی شعب لازم به حد مطلوبی دست یافته است.
در ادامه این مراسم محسن پدرام ضمن اشاره به خلاصه ای از عملکرد بانک بیان داشت: بانک قرض الحسنه مهر ایران با حدود ۵۲۸ شعبه در سراسر کشور طی ۸ سال گذشته با ارائه خدمات مطلوب در جامعه توانسته است جایگاه مناسبی در سیستم بانکی بدست آورد.
وی افزود: این بانک در ارائه تسهیلات تکلیفی بانک مرکزی در بخش های مختلف از قبیل: کمیته امداد (ره)، سازمان بهزیستی و وام ازدواج جوانان همواره پیش قدم می باشد و اولین بانکی است که به پرداخت تسهیلات یکصد میلیون ریالی ازدواج جوانان مبادرت ورزید.
رییس هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران به رشد ۱۰ درصدی منابع جذب شده طی۶ ماه گذشته اشاره نمود و اظهارداشت: در این مدت با تلاش های صورت گرفته همکاران، خوشبختانه بانک به نحو احسن فعالیت های خود را ادامه داده است.
مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز در ادامه طی سخنانی گفت: عملکرد این بانک در سال های گذشته بسیار موفق و مثمر ثمر می باشد که جا دارد تا از تلاش های بی وقفه همکاران کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم.
وی با اشاره به تخصیص بهینه منابع این بانک به مصارف قرض الحسنه اظهارداشت: بالغ بر ۹۰ درصد منابع جذب شده به ارائه تسهیلات قرض الحسنه و در راستای تحقق اهداف اساسنامه بانک مصرف شده است و این امر نشان می دهد که اعضای هیات مدیره، مجموعه مدیران و کارکنان بانک در جهت اساسنامه حرکت نموده اند.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران تصریح کرد: خوشبختانه در این بانک کارشناسان خوبی وجود دارد که می توانند در مسیر اهداف و سیاست های تبیین شده سازمان راهگشا باشند.
در پایان، حکم مدیرعاملی مرتضی اکبری توسط قضاوی معاون امور بانکی، بیمه و شرکتهای دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی اهدا شد.
شایان ذکر است، اکبری مدرک دکترای حسابداری خود را از دانشگاه علامه طباطبایی (ره) اخذ نموده و سابقه تدریس در دانشگاه و سوابق اجرایی و مدیریتی متعددی را در روزمه کاری خود دارد.
وی هشت سال مدیریت امور مالی بانک توسعه صادرات را برعهده داشته است و از بهمن ماه سال ۱۳۹۳ با حکم وزیر اقتصاد به عنوان عضو موظف هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران در شبکه بانکی کشور فعالیت نموده است.
از وی یادداشت‌ها و مقالات متعددی منتشر شده و در اسفند سال گذشته در جشنواره نقد صنعت بانکداری موفق به کسب رتبه اول و دریافت لوح تقدیر شده بود.
دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *