تاکيد سردار مومني بر مکانيزه کردن کنترل کالاها از مبادي رسمي

جانشين فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به اينکه، روزانه حدود چهارهزار کانتينر از اين استان خارج و حداکثر 200 دستگاه کنترل مي شود، تصريح کرد: پيشنهاد ما به همه دست اندرکاران اين است که فرايندها و تجهيزات را مکانيزه کنند چرا که به صورت دستي نمي توان اين حجم از کالاها را از مبادي رسمي کنترل کرد.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار “اسکندر مومني” در حاشيه بازديد از کشفيات کالاي قاچاق استان هرمزگان در جمع خبرنگاران، بيان داشت: در سال 95 سه قرارگاه در نيروي انتظامي راه اندازي شد که يکي از آنها قرارگاهي تحت عنوان «مقابله با قاچاق کالا و ارز» بود.

وي افزود: خوشبختانه از ابتداي راه اندازي اين قرارگاه، شاهد دستاوردهاي خوبي بوديم بطوريکه کشفيات پليس در حوزه قاچاق در 6 ماهه نخست امسال، 34 درصد افزايش داشته است.

اين مقام انتظامي با بيان اينکه اولويت و تمرکز اين قرارگاه، مبارزه با قاچاق کالا است، افزود: تمرکز ما بر باندها و محموله هاي بزرگ است که ضربه سختي به توليد و اقتصاد ملي مي زند، بنابراين از همه ابزارها و ظرفيت هاي درون و برون سازماني در جهت اين مبارزه استفاده مي کنيم.

سردار “مومني” اذعان داشت: روز گذشته محموله بزرگي از 11 کانتينر به ارزش 150 ميليارد ريال در بندرعباس کشف و دو نفراز عناصر اصلي آن نيز دستگير شدند .

اين مقام ارشد انتظامي ادامه داد: اين محموله از مبادي رسمي و با اظهار خلاف واقع و جعل اسناد تحت عنوان درپوش بطري هاي پلاستيکي وارد و با عوارض 10 درصد خارج شده در حاليکه کالاهاي اصلي شيشه، کريستال و بلور با عوارض 110 درصد بود، در حقيقت متهمان براي فرار از ماليات و حق گمرک دست به اين اقدام مجرمانه زده بودند.

سردار”مومني” با تاکيد براينکه يکي از تمرکزهاي عمده، حضور و نظارت در مبادي رسمي است، بيان داشت: محموله اخير، از همين مبادي با جعل اسناد و اظهار خلاف واقع خارج شده بود.

به گفته اين مقام ارشد انتظامي، امسال با تمرکز بر کار اطلاعاتي، کنترل مبادي رسمي، رفع خلاءهاي قانوني و اصلاح قانون، بايد به دنبال کاهش اين پديده در کشور باشيم.

جانشين فرمانده ناجا با اشاره به اينکه، روزانه حدود چهارهزار کانتينر از اين استان هرمزگان خارج و حداکثر 200 دستگاه کنترل مي شود، تصريح کرد: پيشنهاد ما به همه دست اندرکاران اين است که فرايندها و تجهيزات را مکانيزه کنند چرا که به صورت دستي نمي توان اين حجم از کالاها را از مبادي رسمي کنترل کرد؛ لازم است دستگاه هاي ايکس ري و کنترل کننده به اندازه کافي باشد تا کنترل خودروها صد درصد شود.

وي بيان داشت: ورود کالاي قاچاق ضربه سختي به توليد داخلي و اقتصاد ملي مي زند و اين يک اراده و عزم ملي را مي طلبد ، همه بايد به نيروي انتظامي کمک کنند؛ مهمترين اقدامي که مي تواند به کاهش قاچاق کمک کند، مکانيزه و الکترونيکي کردن تجهيزات کنترلي مبادي رسمي است.

سردار”مومني” با اشاره به اينکه، هرمزگان در مبارزه با قاچاق کالا يکي از استان هاي پرتلاش و موفق در کشور است، گفت: هرچند کشفيات افزايش داشته اما در بهترين حالت حداکثر 20 درصد از کالاهاي قاچاق کشف و 80 درصد باقي مانده وارد مي شود؛ خلاءهاي قانوني بايد حذف و قوانين اصلاح شود تا به يک ثبات برسيم ازجمله کالاهاي قاچاق، امحاء شده تا دوباره به چرخه اقتصاد کشور برنگردد و بازدارندگي ها و مجازات ها افزايش بايد .

به گفته جانشين فرمانده نيروي انتظامي، استان هرمزگان در اکثر شاخص هاي امنيتي بهبود پيدا کرده و رشد خوبي داشته بطوريکه غير از سرقت خودرو و موتورسيکلت بقيه شاخص ها در جرائم و سرقت ها کاهش داشته است.

سردار “مومني” با اشاره به اينکه امروز ناجا در عرضه دانش پيش رو است، اذعان داشت: در نيروي انتظامي قبل از اجراي هر طرحي، اقدامات پژوهشي و تحقيقاتي لازم انجام مي شود.

وي افزود: دانشگاه علوم انتظامي امين تا مقطع دکتري دانشجو مي پذيرد چرا که ما معتقديم کارها بدون دانش و پژوهش بي نتيجه است و امروز پليس در سايه دانش و پژوهش دستاوردهاي بسيار خوبي بدست آورده است.

جانشين فرمانده ناجا در خصوص حجم تصادفات جاده اي و برنامه هاي متحولانه نيروي انتظامي در اين حوزه، تصريح کرد: براساس اعلام آمار سازمان پزشکي قانوني در سال هاي 84 و 85 تعداد 28 هزار نفر در جاده ها کشته شدند که در آن زمان تعداد خودروها 7 ميليون دستگاه بود، اما امروز در کشور تعداد خودروها نزديک به 19 ميليون رسيده که علي رغم افزايش خودروها، تعداد کشته ها به 16 هزار نفر رسيده يعني نسبت به گذشته شاهد کاهش 11 هزار نفري تعداد کشته ها هستيم.

وي تاکيد کرد: اين کاهش حاصل تلاش مردم ، دستگاه هاي متولي، کارکنان در نيروي انتظامي و رسانه ها و سازمان ها مرتبط است ولي باز هم 16 هزار کشته، عدد بالايي است و قطعا اصلاح قوانين ، جاده ها و کيفيت خودروها مي تواند منجر به کاهش اين آمار شود.

سردار”مومني” خاطر نشان کرد: روزهاي پاياني شهريور يکي از پرتصادف ترين و پرترددترين ايام سال است و تقاضا داريم هموطنان با رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي، سفري ايمن و بي خطر داشته باشند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *