تاکید سردار مومنی بر مکانیزه کردن کنترل کالاها از مبادی رسمی

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه، روزانه حدود چهارهزار کانتینر از این استان خارج و حداکثر ۲۰۰ دستگاه کنترل می شود، تصریح کرد: پیشنهاد ما به همه دست اندرکاران این است که فرایندها و تجهیزات را مکانیزه کنند چرا که به صورت دستی نمی توان این حجم از کالاها را از مبادی رسمی کنترل کرد.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار “اسکندر مومنی” در حاشیه بازدید از کشفیات کالای قاچاق استان هرمزگان در جمع خبرنگاران، بیان داشت: در سال ۹۵ سه قرارگاه در نیروی انتظامی راه اندازی شد که یکی از آنها قرارگاهی تحت عنوان «مقابله با قاچاق کالا و ارز» بود.

وی افزود: خوشبختانه از ابتدای راه اندازی این قرارگاه، شاهد دستاوردهای خوبی بودیم بطوریکه کشفیات پلیس در حوزه قاچاق در ۶ ماهه نخست امسال، ۳۴ درصد افزایش داشته است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه اولویت و تمرکز این قرارگاه، مبارزه با قاچاق کالا است، افزود: تمرکز ما بر باندها و محموله های بزرگ است که ضربه سختی به تولید و اقتصاد ملی می زند، بنابراین از همه ابزارها و ظرفیت های درون و برون سازمانی در جهت این مبارزه استفاده می کنیم.

سردار “مومنی” اذعان داشت: روز گذشته محموله بزرگی از ۱۱ کانتینر به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال در بندرعباس کشف و دو نفراز عناصر اصلی آن نیز دستگیر شدند .

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: این محموله از مبادی رسمی و با اظهار خلاف واقع و جعل اسناد تحت عنوان درپوش بطری های پلاستیکی وارد و با عوارض ۱۰ درصد خارج شده در حالیکه کالاهای اصلی شیشه، کریستال و بلور با عوارض ۱۱۰ درصد بود، در حقیقت متهمان برای فرار از مالیات و حق گمرک دست به این اقدام مجرمانه زده بودند.

سردار”مومنی” با تاکید براینکه یکی از تمرکزهای عمده، حضور و نظارت در مبادی رسمی است، بیان داشت: محموله اخیر، از همین مبادی با جعل اسناد و اظهار خلاف واقع خارج شده بود.

به گفته این مقام ارشد انتظامی، امسال با تمرکز بر کار اطلاعاتی، کنترل مبادی رسمی، رفع خلاءهای قانونی و اصلاح قانون، باید به دنبال کاهش این پدیده در کشور باشیم.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به اینکه، روزانه حدود چهارهزار کانتینر از این استان هرمزگان خارج و حداکثر ۲۰۰ دستگاه کنترل می شود، تصریح کرد: پیشنهاد ما به همه دست اندرکاران این است که فرایندها و تجهیزات را مکانیزه کنند چرا که به صورت دستی نمی توان این حجم از کالاها را از مبادی رسمی کنترل کرد؛ لازم است دستگاه های ایکس ری و کنترل کننده به اندازه کافی باشد تا کنترل خودروها صد درصد شود.

وی بیان داشت: ورود کالای قاچاق ضربه سختی به تولید داخلی و اقتصاد ملی می زند و این یک اراده و عزم ملی را می طلبد ، همه باید به نیروی انتظامی کمک کنند؛ مهمترین اقدامی که می تواند به کاهش قاچاق کمک کند، مکانیزه و الکترونیکی کردن تجهیزات کنترلی مبادی رسمی است.

سردار”مومنی” با اشاره به اینکه، هرمزگان در مبارزه با قاچاق کالا یکی از استان های پرتلاش و موفق در کشور است، گفت: هرچند کشفیات افزایش داشته اما در بهترین حالت حداکثر ۲۰ درصد از کالاهای قاچاق کشف و ۸۰ درصد باقی مانده وارد می شود؛ خلاءهای قانونی باید حذف و قوانین اصلاح شود تا به یک ثبات برسیم ازجمله کالاهای قاچاق، امحاء شده تا دوباره به چرخه اقتصاد کشور برنگردد و بازدارندگی ها و مجازات ها افزایش باید .

به گفته جانشین فرمانده نیروی انتظامی، استان هرمزگان در اکثر شاخص های امنیتی بهبود پیدا کرده و رشد خوبی داشته بطوریکه غیر از سرقت خودرو و موتورسیکلت بقیه شاخص ها در جرائم و سرقت ها کاهش داشته است.

سردار “مومنی” با اشاره به اینکه امروز ناجا در عرضه دانش پیش رو است، اذعان داشت: در نیروی انتظامی قبل از اجرای هر طرحی، اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی لازم انجام می شود.

وی افزود: دانشگاه علوم انتظامی امین تا مقطع دکتری دانشجو می پذیرد چرا که ما معتقدیم کارها بدون دانش و پژوهش بی نتیجه است و امروز پلیس در سایه دانش و پژوهش دستاوردهای بسیار خوبی بدست آورده است.

جانشین فرمانده ناجا در خصوص حجم تصادفات جاده ای و برنامه های متحولانه نیروی انتظامی در این حوزه، تصریح کرد: براساس اعلام آمار سازمان پزشکی قانونی در سال های ۸۴ و ۸۵ تعداد ۲۸ هزار نفر در جاده ها کشته شدند که در آن زمان تعداد خودروها ۷ میلیون دستگاه بود، اما امروز در کشور تعداد خودروها نزدیک به ۱۹ میلیون رسیده که علی رغم افزایش خودروها، تعداد کشته ها به ۱۶ هزار نفر رسیده یعنی نسبت به گذشته شاهد کاهش ۱۱ هزار نفری تعداد کشته ها هستیم.

وی تاکید کرد: این کاهش حاصل تلاش مردم ، دستگاه های متولی، کارکنان در نیروی انتظامی و رسانه ها و سازمان ها مرتبط است ولی باز هم ۱۶ هزار کشته، عدد بالایی است و قطعا اصلاح قوانین ، جاده ها و کیفیت خودروها می تواند منجر به کاهش این آمار شود.

سردار”مومنی” خاطر نشان کرد: روزهای پایانی شهریور یکی از پرتصادف ترین و پرترددترین ایام سال است و تقاضا داریم هموطنان با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، سفری ایمن و بی خطر داشته باشند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *