اشراف اطلاعاتی و تمرکز در مبادی رسمی، دو رویکرد مهم در مبارزه با قاچاق

جانشین فرمانده نیروی انتظامی، اشراف اطلاعاتی و تمرکز در مبادی رسمی را دو رویکرد مهم در مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور عنوان کرد.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار “اسکندر مومنی” در پنجمین جلسه قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز ناجا که در بندرعباس برگزار شد با تبریک دهه ولایت و عید سعید غدیر خم و قدردانی از تلاش های مجموعه انتظامی استان هرمزگان، اظهار داشت: هدایت واحد و وحدت رویه در راستای شناسایی و برخورد با ریشه های کلان قاچاق و سرشاخه های آن ضروری است.

وی با اشاره به تدابیر فرمانده نیروی انتظامی در سال جاری؛ مبارزه با موادمخدر، قاچاق کالا و ارز و سرقت و همچنین پرداختن به موضوعات  اجتماعی و اخلاقی، تصادفات و قرارگاه جهادی و آموزشی را ۶ ماموریت مهم ناجا در سال جاری عنوان کرد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی بیان داشت: در هرمزگان بالاترین اولویت مبارزه با قاچاق است و نامگذاری سال به نام اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری”مد ظله العالی” نشان از اهمیت این موضوع دارد.

سردار مومنی ادامه داد: علت عمده نامگذاری امسال به نام “سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل” حمایت از تولید کالای ایرانی و اشتغال زایی است چرا که پدیده شوم قاچاق لطمات جبران ناپذیری به سرمایه و مشاغل تولیدی کشور وارد می کند.

وی از بیکاری به عنوان منشاء و علت عمده بسیاری از انحرافات و جرائم در جامعه نام برد و افزود: قاچاق در هر صورت اثر وضعی خود را برجای می گذارد و هزینه جرم را بالا می برد لذا کالای قاچاق نباید وارد عرصه اقتصادی شود.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: استفاده از کالای قاچاق، علاوه بر حمایت از تولیدات خارجی، موقعیت کشور را در شرایط بین المللی به مخاطره می اندازد و باعث افزایش آسیب های اجتماعی می شود لذا ایجاد اشتغال، حمایت از تولیدات داخلی و رونق اقتصادی در کاهش جرایم تاثیرات بسزایی دارد.

اشراف اطلاعاتی و تمرکز  در مبادی رسمی، دو رویکرد مهم در مبارزه با قاچاق

سردار مومنی، اشراف اطلاعاتی و تمرکز در مبادی رسمی را دو رویکرد مهم در مبارزه با قاچاق عنوان کرد و گفت: در مبارزه با این معضل باید بر روی باندهای بزرگ متمرکز شویم؛ قاچاق موضوع ملی است و باید به جای منفعت فردی، منافع کل کشور را در نظر بگیریم لذا ضروری است که به وظیفه خود درست عمل کنیم.

 وی بر شناسایی و اطلاع رسانی خلاءها در این حوزه اشاره و تصریح کرد: اطلاع رسانی به موقع، ابزاری موثر در پیشگیری از قاچاق به شمار می آید.

جانشین فرمانده ناجا بر آموزش کارکنان و نیز اقدامات صیانتی و پیشگیرانه در جلوگیری از بروز تخلفات تاکید کرد.

سردار مقیمی: تغییر مسیر قاچاق به سمت مسیرهای ریلی

در ادامه این جلسه، سردار ” محمدرضا  مقیمی” رئیس پلیس آگاهی ناجا به تفاوت مسیرهای ورودی قاچاق در هرمزگان با سایر استان های کشور اشاره کرد و افزود: انهدام باندهای بزرگ و سازمان یافته یکی از اولویت های مهم پلیس آگاهی به شمار می آید.

وی، وجود سواحل گسترده در استان و نیز قانون گریزی را از مشکلات موجود در امر مبارزه با قاچاق کالا دانست و افزود: راه اندازی سامانه گمرک و نیز استفاده از بالگرد و پهباد جهت شناسایی مکان دپوها از اقدامات خوب انجام شده در این امر به شمار می آید.

رئیس پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد: امروز قاچاق به سمت مسیرهای ریلی پیش می رود که لاز است ماموران پلیس راه آهن، آموزش های فنی و تخصصی لازم را فرا بگیرند.

۴۱۴ میلیارد تومان، ارزش کالاهای قاچاق مکشوفه در ۶ ماهه نخست امسال در هرمزگان

سردار “ملکی” فرمانده انتظامی استان هرمزگان در ادامه این جلسه خاطرنشان کرد: هرمزگان با ۷۳ هزار کیلومتر مربع وسعت، ۱۳ شهرستان و ۵ محور اصلی ورودی و خروجی دارای راه هوایی، ریلی، دریایی و جاده ای می باشد که بندر شهید رجایی یکی از بندرهای مهم استان به شمار می آید.

وی افزود: موقعیت استراتژیک استان باعث شده حجم انبوهی از کالای قاچاق از طریق مبادی رسمی، ساحلی، روستایی و خورها به طورغیرمجاز وارد استان شود.

سردار ملکی به اقدامات موثر در مبارزه با قاچاق در استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: ارزش کالاهای قاچاق مکشوفه در استان طی ۶ ماه نخست امسال، ۴۱۴ میلیارد تومان برآورد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۱ در صد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: طی این مدت دو هزار و ۶۸۴نفر به اتهام قاچاق کالا دستگیر شده اند که نسبت به مدت مشابه ۸ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان در خاتمه بر استفاده از بالگرد جهت شناسایی مکان دپو کالای قاچاق، آموزش کارکنان ایستگاه های بازرسی در خصوص آخرین شگرد قاچاقچیان و استفاده از تجهیزات فنی و اطلاعاتی در امر مبارزه با قاچاق کالا تاکید کرد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *