اشراف اطلاعاتي و تمرکز در مبادي رسمي، دو رويکرد مهم در مبارزه با قاچاق

جانشين فرمانده نيروي انتظامي، اشراف اطلاعاتي و تمرکز در مبادي رسمي را دو رويکرد مهم در مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور عنوان کرد.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار “اسکندر مومني” در پنجمين جلسه قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز ناجا که در بندرعباس برگزار شد با تبريک دهه ولايت و عيد سعيد غدير خم و قدرداني از تلاش هاي مجموعه انتظامي استان هرمزگان، اظهار داشت: هدايت واحد و وحدت رويه در راستاي شناسايي و برخورد با ريشه هاي کلان قاچاق و سرشاخه هاي آن ضروري است.

وي با اشاره به تدابير فرمانده نيروي انتظامي در سال جاري؛ مبارزه با موادمخدر، قاچاق کالا و ارز و سرقت و همچنين پرداختن به موضوعات  اجتماعي و اخلاقي، تصادفات و قرارگاه جهادي و آموزشي را 6 ماموريت مهم ناجا در سال جاري عنوان کرد.

جانشين فرمانده نيروي انتظامي بيان داشت: در هرمزگان بالاترين اولويت مبارزه با قاچاق است و نامگذاري سال به نام اقتصاد مقاومتي از سوي مقام معظم رهبري”مد ظله العالي” نشان از اهميت اين موضوع دارد.

سردار مومني ادامه داد: علت عمده نامگذاري امسال به نام “سال اقتصاد مقاومتي؛ اقدام و عمل” حمايت از توليد کالاي ايراني و اشتغال زايي است چرا که پديده شوم قاچاق لطمات جبران ناپذيري به سرمايه و مشاغل توليدي کشور وارد مي کند.

وي از بيکاري به عنوان منشاء و علت عمده بسياري از انحرافات و جرائم در جامعه نام برد و افزود: قاچاق در هر صورت اثر وضعي خود را برجاي مي گذارد و هزينه جرم را بالا مي برد لذا کالاي قاچاق نبايد وارد عرصه اقتصادي شود.

جانشين فرمانده ناجا ادامه داد: استفاده از کالاي قاچاق، علاوه بر حمايت از توليدات خارجي، موقعيت کشور را در شرايط بين المللي به مخاطره مي اندازد و باعث افزايش آسيب هاي اجتماعي مي شود لذا ايجاد اشتغال، حمايت از توليدات داخلي و رونق اقتصادي در کاهش جرايم تاثيرات بسزايي دارد.

اشراف اطلاعاتي و تمرکز  در مبادي رسمي، دو رويکرد مهم در مبارزه با قاچاق

سردار مومني، اشراف اطلاعاتي و تمرکز در مبادي رسمي را دو رويکرد مهم در مبارزه با قاچاق عنوان کرد و گفت: در مبارزه با اين معضل بايد بر روي باندهاي بزرگ متمرکز شويم؛ قاچاق موضوع ملي است و بايد به جاي منفعت فردي، منافع کل کشور را در نظر بگيريم لذا ضروري است که به وظيفه خود درست عمل کنيم.

 وي بر شناسايي و اطلاع رساني خلاءها در اين حوزه اشاره و تصريح کرد: اطلاع رساني به موقع، ابزاري موثر در پيشگيري از قاچاق به شمار مي آيد.

جانشين فرمانده ناجا بر آموزش کارکنان و نيز اقدامات صيانتي و پيشگيرانه در جلوگيري از بروز تخلفات تاکيد کرد.

سردار مقيمي: تغيير مسير قاچاق به سمت مسيرهاي ريلي

در ادامه اين جلسه، سردار ” محمدرضا  مقيمي” رئيس پليس آگاهي ناجا به تفاوت مسيرهاي ورودي قاچاق در هرمزگان با ساير استان هاي کشور اشاره کرد و افزود: انهدام باندهاي بزرگ و سازمان يافته يکي از اولويت هاي مهم پليس آگاهي به شمار مي آيد.

وي، وجود سواحل گسترده در استان و نيز قانون گريزي را از مشکلات موجود در امر مبارزه با قاچاق کالا دانست و افزود: راه اندازي سامانه گمرک و نيز استفاده از بالگرد و پهباد جهت شناسايي مکان دپوها از اقدامات خوب انجام شده در اين امر به شمار مي آيد.

رئيس پليس آگاهي ناجا تصريح کرد: امروز قاچاق به سمت مسيرهاي ريلي پيش مي رود که لاز است ماموران پليس راه آهن، آموزش هاي فني و تخصصي لازم را فرا بگيرند.

414 ميليارد تومان، ارزش کالاهاي قاچاق مکشوفه در 6 ماهه نخست امسال در هرمزگان

سردار “ملکي” فرمانده انتظامي استان هرمزگان در ادامه اين جلسه خاطرنشان کرد: هرمزگان با 73 هزار کيلومتر مربع وسعت، 13 شهرستان و 5 محور اصلي ورودي و خروجي داراي راه هوايي، ريلي، دريايي و جاده اي مي باشد که بندر شهيد رجايي يکي از بندرهاي مهم استان به شمار مي آيد.

وي افزود: موقعيت استراتژيک استان باعث شده حجم انبوهي از کالاي قاچاق از طريق مبادي رسمي، ساحلي، روستايي و خورها به طورغيرمجاز وارد استان شود.

سردار ملکي به اقدامات موثر در مبارزه با قاچاق در استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: ارزش کالاهاي قاچاق مکشوفه در استان طي 6 ماه نخست امسال، 414 ميليارد تومان برآورد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 61 در صد افزايش داشته است.

وي ادامه داد: طي اين مدت دو هزار و 684نفر به اتهام قاچاق کالا دستگير شده اند که نسبت به مدت مشابه 8 درصد افزايش داشته است.

فرمانده انتظامي استان هرمزگان در خاتمه بر استفاده از بالگرد جهت شناسايي مکان دپو کالاي قاچاق، آموزش کارکنان ايستگاه هاي بازرسي در خصوص آخرين شگرد قاچاقچيان و استفاده از تجهيزات فني و اطلاعاتي در امر مبارزه با قاچاق کالا تاکيد کرد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *