همکاری بانکی ایران و کوبا تقویت می‎شود

سفیر ایران در هاوانا گفت: تقویت همکاری‌های بانکی در دستور کار مسوولان ایران و کوبا قرار دارد تا چارچوب منسجمی برای گسترش مناسبات مالی و تجاری فراهم شود.

به گزارش سادس به نقل ازرویکرد کامبیز شیخ‌حسنی در پاسخ به این سوال که سفر رئیس‌جمهور به کوبا بر اساس چه اهداف و برنامه‌ریزی‌هایی انجام می‌شود؟ گفت: توسعه روابط با کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب از سیاست‌های اصولی دولت آقای روحانی است و ایشان بارها بر این رویکرد تاکید کرده است.

سفیر ایران در هاوانا با بیان این‌که تاکنون ۱۵ کمیسیون مشترک اقتصادی میان ایران و کوبا برگزار شده و بیش از ۴۰ سند همکاری در زمینه‌های مختلف به امضا رسیده که عمده آنها در بخش‌های اقتصادی بوده است، اعلام کرد: قرار است در سفر آقای روحانی به کوبا، دو توافق‌نامه میان مقامات دو کشور در زمینه همکاری‌های بهداشتی و بیوتکنولوژی به امضا برسد.

علاوه بر آن، به طور جداگانه، سه توافق‌نامه فنی در چارچوب همکاری در زمینه بیوتکنولوژی انسانی، کشاورزی و تولید مشترک واکسن، میان مسئولان ذی‌ربط به امضا خواهد رسید.

شیخ‌حسنی هم‌چنین خبر داد که ادامه رایزنی‌ها میان دو طرف برای تقویت همکاری‌های بانکی هم در دستور کار مسوولان ذی‌ربط است تا چارچوب منسجمی برای گسترش مناسبات مالی و تجاری فراهم شود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *