آیت‌الله مکارم شیرازی: آمریکا مصداق خرابکاری‌ها در جهان است/به‌نام مبارزه با داعش، ارتش سوریه را بمباران می‌کنند

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به ثروت‌های موجود در دنیا گفت: این ثروت‌ها پاسخگوی همه نیازمندان دنیا است اما در جاهایی مصرف می‌شود که مخرب است و آمریکا مصداق این خرابکاری‌ها در جهان است.

به گزارش سادس به نقل ازتسنیم آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم، با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: طبق این روایت خیانت، دزدی، شراب‌خواری و زنا چهار چیزی هستند که هریک از آن‌ها در خانه‌ای باشد آن خانه‌، خراب و بی‌برکت می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه دنیای امروز به هریک از این چهار مسئله مبتلا است، افزود: درگذشته درآمدهای شبکه‌ای در شمار کلاه‌برداری‌ها بود اما امروز این مسئله در قالب بیع‌های جدید صورت می‌گیرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به فقر و گرسنگی میلیون‌ها انسان در قاره آفریقا گفت: چرا باید امروز بیشترین ثروت دنیا برای ساختن سلاح‌های مخرب مصرف شود درحالی‌که امروز افراد زیادی در دنیا از نعمت درمان، مسکن و تحصیل محروم هستند.

وی بیان کرد: خداوند متعال نعمت‌های بسیاری به جهانیان داده است اما کشورهایی مانند عربستان سعودی این نعمت‌ها را برای تخریب و ویرانی دنیا استفاده می‌کنند و این در حالی است که در خود کشور عربستان فقرای بسیاری وجود دارد.

استاد برجسته حوزه علمیه بابیان اینکه هرجایی ویرانی و قتل وجود دارد، نام عربستان سعودی در آن دیده می‌شود، افزود: همه این‌ها برخاسته از مذهب جعلی وهابیت و محمد بن عبدالوهاب است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به ثروت‌های موجود در دنیا گفت: این ثروت‌ها پاسخگوی همه نیازمندان دنیا است اما درجاهایی مصرف می‌شود که مخرب است به‌عنوان نمونه آمریکا مصداق این خرابکاری‌ها در جهان است که به نام دفاع از سوریه و مبارزه با داعش، ارتش سوریه را بمباران می‌کند.

وی با اشاره به وظایف مسلمانان در این زمینه گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر وظیفه نخست مسلمانان در دنیای امروز است همچنین وظیفه دوم دعا برای تعجیل امام عصر(عج) و آماده‌سازی خود برای سربازی آن حضرت است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *