شرايط برخورداري مشمولان غايب از معافيت کفالت

معاون مشمولان و امور معافيت هاي سازمان وظيفه عمومي ناجا، شرايط برخورداري مشمولان غايب از معافيت کفالت را اعلام کرد.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس سرهنگ “نجف حميدزاده ” اظهار کرد : بر اساس ماده 30 قانون خدمت وظيفه عمومي، مشمولاني داراي غيبت، نمي توانند درخواست معافيت کفالت نمايند و فقط در صورتي که هنگام ورود به غيبت (در زمان احضار و در طول مدت غيبت و حين رسيدگي) داراي شرايط معافيت کفالت باشند ، مي توانند درخواست خود را از طريق دفاتر خدمات الکترونيک انتظامي (پليس +10) ثبت کنند.

معاون مشمولان و امور معافيت هاي سازمان وظيفه عمومي ناجا، با ذکر نمونه هايي براي مشمولان غايبي که معافيت کفالت به آنها تعلق مي گيرد، گفت: ممکن است پدر مشمولي پيش از ورود به غيبت فوت کرده باشد که در اين صورت اين فرد پس از وقوع اين حادثه و پيش از ورود به غيبت شرايط بهره مندي از معافيت کفالت را داشته اما اقدامي نکرده است، در اين حالت اين مشمول غايب در صورتي که همچنان برادر بالاي 18 سال نداشته باشد، مي تواند از معافيت کفالت بهره مند شود.

وي با تاکيد بر اينکه نيازمندي به مراقبت بر اساس آيين نامه «کسان مشمول» تشخيص داده مي شود، بيان کرد : شوراي پزشکي بر اساس اين آيين نامه افراد نيازمند مراقبت را معاينه و نسبت به تاييد يا عدم تاييد نيازمندي به مراقبت کسان مشمول (پدر يا مادر)، اقدام مي کند.

حميدزاده ادامه داد : در صورت تاييد نيازمندي به مراقبت پدري که فقط داراي يک فرزند پسر بالاي 18 سال است، شخص متقاضي مي تواند تقاضاي خود را در يکي از دفاتر خدمات الکترونيک و انتظامي (پليس +10) ثبت کند و در صورت داشتن غيبت، مدارکي مبني بر اينکه پيش از ورود به غيبت، پدرش نيازمند مراقبت بوده ارائه دهد تا در صورت تاييد شوراي پزشکي، از معافيت کفالت برخوردار شود.

وي با تاکيد بر اينکه متقاضيان پيش از ثبت درخواست کفالت حتما آيين نامه ” کسان مشمول ” را به دقت مورد مطالعه قرار دهند، خاطرنشان کرد : بررسي فرآيند معافيت کفالت با صرف وقت و هزينه هايي همچون هزينه هاي معاينات تخصصي براي متقاضيان همراه بوده بنابراين شايسته است که قبل از ثبت درخواست با مطالعه دقيق اين آيين نامه، در صورت احراز شرايط لازم اقدام نمايند.

لازم به ذکر است مشمولان و خانواده هاي آنان مي توانند با مراجعه به پايگاه اطلاع رساني سازمان وظيفه عمومي ناجا به نشاني www.vazifeh.police.ir ” آيين نامه کسان مشمول “، ساير اطلاعات مورد نياز خود را کسب کنند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *