اخاذي 45 ميلياردي از شريک تجاري با کمک باند زورگيران

که با همدستي سه زورگير از شريک تجاري اش با تهديد و ارعاب 45 ميليارد ريال زورگيري کرده بود توسط کارآگاهان پليس زنجان دستگير شد.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس سردار “عليرضا صالحي” در تشريح اين خبر، اظهارداشت: چندي پيش، فردي به نام “رضا” به پليس آگاهي زنجان مراجعه و اعلام كرد با فردي به نام ” وحيد ” به صورت مشاركتي فعاليت اقتصادي داشته اما به علت يک سري اختلافات، با وي قطع رابطه کرد اما “وحيد” به همراه سه نفر ديگر به بهانه اي شاکي پرونده را به منزل خود کشانده و ضمن تهديد پنج فقره سفته و سند به ارزش 45 ميليارد ريال را از وي اخاذي کرده اند.

وي ادامه داد: با توجه به حساسيت پرونده، تيمي مجرب از ماموران پليس آگاهي، تحقيقات خود را براي بررسي موضوع پرونده آغاز کردند و در ادامه براي روشن شدن موضوع، “وحيد” ( شريک شاکي پرونده) به پليس آگاهي دعوت شد.

اين مقام ارشد انتظامي استان ادامه داد: “وحيد” در تحقيقات پليسي مدعي شد که “رضا” ( شاکي پرونده) پنج فقره سفته و سند به ارزش چهار ميليارد و 500 ميليون تومان بابت ضرر و زياني که در شراكت متضرر شده بود به وي داده است؛ از سوي ديگر “رضا” به همراهي سه همدستش قصد داشت با تهديد اسناد و مدارک از من اخاذي کند که موفق نشدند.

سردار صالحي افزود: با توجه به اينكه در اين پرونده هر دو عليه همديگر مدعي بودند تحقيقات ويژه اي جهت كشف حقيقت توسط كارآگاهان پليس آگاهي استان انجام گرفت.

وي تصريح کرد: کارآگاهان با انجام اقدامات اطلاعاتي و فني دريافتند که ” وحيد” به علت ورشكستگي چند ميلياردي، نقشه اي را طراحي و با همدستي سه نفر ديگر، شريک قبلي خود (رضا) را به منزلش دعوت و با تهديد، وي را مجبور به امضاء سفته و سندي به ارزش 45 ميليارد ريال كرده و سپس موضو ع را به پليس وارونه جلوه داده است.

فرمانده انتظامي استان زنجان با اشاره به سابقه دار بودن ” وحيد” و همدستانش در زمينه جرايم مالي و خشن، گفت: با مشخص شدن موضوع، سه همدست ديگر “وحيد” طي عمليات ضربتي دستگير شدند.

سردار صالحي ادامه داد: با ارائه مدارک و قرائن موجود از سوي کارآگاهان، “وحيد” اقرار کردکه با نقشه قبلي شريك سابق خود “رضا” را به منزلش كشانده و با همدستي سه نفر و توسل به زور و تهديد، 45 ميليارد ريال اخاذي کرده است؛ همدستان وحيد نيز پس از اعتراف به جرم خود با تشكيل پرونده به دادسرا معرفي شدند .

فرمانده انتظامي استان زنجان با تاكيد بر اينكه امروز پليس از توانمندي بسيار بالايي در كشف جرم برخوردار است، گفت : پليس با مجرمان و قانون شكنان به شدت برخورد و تلاش مي كند عدالت را در جامعه به بهترين وجه اجرا كند. #

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *