۲۳۰ اقدام راهبردی در سند تحول بانک قوامین

قائم‌ مقام بانک قوامین گفت: رویکرد اقتصادی به منظور هدایت هوشمندانه وجوه برای کمک به حمایت از تولید ملی و توجه به امنیت کشور دو رویکرد مورد توجه بانک قوامین است.
به گزارش  سادس به نقل ازرویکرد قائم مقام بانک قوامین سرمایه‌گذاری مستقیم و حمایت مالی از شبکه‌های تولید ملی را از کارکرد‌ها و وظایف نظام بانکی کشور برشمرد و تصریح کرد: کمک به سیاست‌های پولی دولت و تنظیم سیاست پولی مدیریت تورم از طریق مهار، کنترل و کاهش تورم و کمک به اقتصاد خانواده یا نیازمندی‌ها از دیگر وظایف است.

دکتر حمیدرضا نجف‌پور که در آیین تکریم، تودیع و معارفه مدیر شعب بانک قوامین در همدان سخن می گفت: با بیان اینکه بانک قوامین در تلاش است تا سرباز خوبی برای امنیت کشور باشد، اظهار داشت: ایجاد و حفظ امنیت کشور در راستای مأموریت اصلی سازمان انتظامی است.

وی با تأکید بر اینکه همیشه کاهش تورم خوب نیست، ادامه داد: در دولت تدبیر و امید کار بزرگی انجام شد که تورم بالای ۴۰ درصد به کمتر از ۱۰ درصد رسید اما در شرایطی که رونق در اقتصاد نباشد ناامیدی می‌آورد و بسیاری از کارخانه‌ها و مشاغل در عدم رونق از بین می‌روند.

قائم مقام بانک قوامین به ویژگی‌های اصلی اقتصاد اسلامی اشاره کرد و گفت: توزیع عادلانه وجوه و منابع در بین لایه‌ها و اقشار جامعه، ایجاد آرامش در لایه‌های جامعه و خانوار‌ها، ایجاد رفاه و امنیت، کمک به تحکیم سیاسی حکومت اسلامی، عدم وابستگی و استقلال موجب تحقق حکومت اسلامی با آرمان‌ها الهی می‌شود.

وی کلیدواژه‌های اقتصاد مقاومتی در قالب سیاست‌های ۲۴گانه را عنوان و بیان کرد: اولین کلیدواژه حمایت از تولید ملی است که یکی از وظایف سیستم بانکی نیز حمایت از صنایع است.

دکتر نجف پور با بیان اینکه سیستم بانکی در بخش حمایت از تولید ملی و صنایع داخلی دارای ضعف‌هایی است، به مولفه‌ مردمی‌سازی اقتصاد پرداخت و خاطرنشان کرد: حمایت ویژه از مشاغل خرد، کوچک و متوسط از جمله این مولفه‌‌هاست.

وی اقتصاد خانواده از کلیدواژه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی را در گرو حمایت ویژه از مشاغل خرد، کوچک و متوسط دانست و افزود: جریان سازی اقتصاد کشور در لایه های مختلف از وظایف بانک هاست.

دکتر نجف‌پور خواستار ورود بانک‌ها بر اساس باورمندی و ارزش‌مداری در میدان شد و ادامه داد: بانک‌ها تلاش‌های خوبی داشته‌اند و بانک مرکزی نیز کمک کرده است؛ اما نباید به این میزان بسنده کنیم چراکه مشکلات اقتصادی بسیار است.

قائم‌ مقام بانک قوامین همچنین یادآور شد: رویکرد اقتصادی به منظور هدایت هوشمندانه وجوه برای کمک به حمایت از تولید ملی و توجه به امنیت کشور دو رویکرد مورد توجه بانک قوامین است.

وی با اشاره به تدوین سند تحول بنیادین در بانک قوامین، بیان کرد: به منظور تحقق برنامه‌های بانک قوامین، بر روی سند تحول راهبردی پنج ماه کار مطالعاتی به میزان ۱۱ هزار نفر وقت صرف شد.

نجف‌پور همچنین به ۲۳۰ اقدام راهبردی در درون سند تحول بانک قوامین اشاره و ادامه داد: «انسان»، «تکنولوژی» و «ساختار» سه متغیر تأثیرگذار در تحول هستند .

بر پایه ی این گزارش در این مراسم مدیر اسبق بانک قوامین استان همدان نیز گفت: خدمت به مردم رحمت و لطف خداوند است و در هر شغل و سازمانی که خدمت میکنیم باید بالاترین خدمت و هدف ، باز کردن گره از مشکلات مراجعان باشد.

علیرضا رضایی با تاکید بر اینکه موظف به خدمت هستیم ، بیان کرد: بانک قوامین مفتخر به ارائه خدمت به پرسنل ناجا و خدمات نوین بانکی به آحاد جامعه است.

وی کسب رتبه های برتر توسط این بانک را نشانه اعتماد بالای مردم به آن دانست و گفت: این بانک از زمان تاسیس تا کنون نقطه ی اتکای جامعه برای رفع مشکلات ساختاری برخی موسسات و تعاونی های اعتباری مشکل دار بوده است.

مدیر اسبق شعب بانک قوامین استان همدان افزود : کفالت برخی موسسات از جمله آل طاه، جی و در این اواخر تعاونی اعتماد ایرانیان که می رفت به بحران ملی تبدیل شود از این دست است.

این مسوول تصریح کرد: ۵۹ نفر از کارکنان موسسه اعتماد ایرانیان استخدام و ۹۹،۷ درصد سپرده های مردم پرداخت شد و این در حالی است که ۶۴۹ پرونده معوقه موجود بود اما امروز تنها ۱۲ پرونده معوقه تعاونی باقیمانده است.

پایان این مراسم با قدر دانی از زحمات علیرضا رضایی ، حجت ا… موحدیان به عنوان مدیر جدید بانک قوامین در همدان منصوب و معرفی شد.

شایان ذکر است علیرضا رضایی نیز به سمت مدیرکل بانک قوامین در استان کرمانشاه منصوب شد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *