هدف مشترك پليس و صدا وسيما فرهنگ سازي و اطلاع رساني به مردم است

فرمانده انتظامي استان صدا وسيما را زبان گوياي افكار عمومي و پل ارتباطي مردم و مسئولان عنوان كرد و گفت: هدف مشترك پليس و صدا و سيما فرهنگ سازي و اطلاع رساني به مردم است.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ “علي اكبر جاويدان”در نشست با مدير كل صدا و سيماي مركز گلستان بر تعامل و همكاري هر چه بيشتر دو دستگاه كه نقش بسيار مهمي در توليد امنيت جامعه دارند تاكيد كرد.

وي نيروي انتظامي و صدا و سيما را سهام داران اصلي توليد امنيت در جامعه بر شمرد و گفت: هدف مشترك پليس و صدا و سيما در واقع ارتقاء فرهنگ عمومي اطلاع رساني به مردم است.

سرهنگ جاويدان با اشاره به اينكه نقش صدا و سيما در پيشگيري از وقوع جرايم نقش حساس و انكار ناپذيري است افزود: نگاه پليس به اين ظرفيت بزرگ به عنوان هميار و بازويي قدرتمند در عرصه اطلاع رساني است.

وي وقوع بسياري از جرايم و ناهنجاري‌هاي اجتماعي موجود در جامعه را فقدان اطلاعات و آگاهي شهروندان دانست و اظهار داشت: تنها راه پيشگيري از وقوع حوادث و آسيب‌ها اجتماعي كمك به ارتقاء فرهنگ عمومي و آگاهي بخشي به مردم است.

فرمانده انتظامي گلستان با تاكيد بر نگاه جامعه محوري پليس در برقراري نظم و امنيت در جامعه از صدا و سيما به عنوان يك ظرفيت بسيار مهم ياد كرد و افزود: توليد برنامه‌هايي با مضامين آموزشي مي تواند در كاهش وقوع جرايم بسيار موثر و مفيد باشد.

وي تاكيد كرد: نيروي انتظامي به دنبال حل مشكلات و موضوعات جامعه حتي مشكلات امنيتي از طريق راه حل‌هاي اجتماعي است و اين نشان از رويكرد اجتماعي و جامعه محوري پليس در سال‌هاي اخير است.

سرهنگ جاويدان اعتماد سازي را رمز موفقيت پليس در اجراي ماموريت‌هاي ذاتي خود عنوان كرد و گفت:اعتماد سازي پليس موجب افزايش سطح مشاركت‌هاي مردمي در توليد امنيت مي شود.

فرمانده انتظامي گلستان اضافه كرد: امروز مشكل و ماهيت جرايم در جامعه تغيير يافته و با تغيير رويكرد در جرايم خصوصا جرايم فضاي مجازي، نياز به آگاهي رساني و ارائه توصيه و هشدار‌هاي پيشگيرانه به مردم ضروري است.

سرهنگ جاويدان در پايان به هفته نيروي انتظامي و برنامه‌ها و فعاليت‌هاي پليس در اين هفته اشاره و خاطرنشان كرد: همكاري صدا وسيما با پليس در تهيه، توليد و پخش برنامه‌هاي پليسي علاوه بر نمايش اقتدار پليس جامعه محور به افزايش مشاركت‌هاي مردمي در توليد امنيت نيز كمك شاياني خواهد كرد./

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *