رونمایی از ۳ اثر مرتبط با غدیر با حمایت بانک تجارت

همزمان با هفته ی امامت و ولایت طی مراسمی به میزبانی بانک تجارت از سه اثر ادبی و هنری مرتبط با واقعه ی تاریخی غدیر رونمایی شد.
به گزارش سادس به نقل ازرویکرد در این مراسم که عصرگاه روز یکشنبه ۲۸ شهریورماه برگزار شد به صورت همزمان از نگارش نوآورانه ی خطبه غدیر با خودکار ابداعی توسط استاد “اکبر فتحی” ، نسخه ی منظوم این خطبه سروده ی شاعر اهل بیت “محمد عظیمی مهر” و طرح پوستر غدیر با طراحی “بهادر پگاه” هنرمند جوان کشور رونمایی شد.

آیت‌الله صدیقی دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر طی سخنانی در این مراسم با اشاره به بحرانهای سیاسی، اجتماعی و اخلاقی دنیای امروز، مهمترین مشکل بشریت در عصر حاضر را عدم صداقت و رویکرد تبعیض آمیز مکاتب فکری مدرن غیرالهی دانست و تاکید کرد: اسلام و سیره پیامبر اعظم و اهل بیت می تواند بسیاری از خلاءها و ابهامات روحی و فکری انسانها را برطرف سازد.

امام جمعه ی موقت تهران ، مهمترین وجه سیره ی امیرالمومنین (ع) را پیشگامی در دفاع از شارع مقدس و از خودگذشتگی برای رفع مشکلات مسلمین عنوان کرد و گفت: مولای متقیان، حکومت را برای مردم می خواست و مرام حکومتداری آن حضرت، خدمت بی وقفه به مردم و التزام به پاسخگویی و رفع مشکلات آنان در هر زمان و مکان بود.

دبیرکل بنیاد بین‌الملللی غدیر افزود: امروز نیز باید حضور در میدان عمل، تعهد به خدمتگزاری خالصانه به مردم و عبور از شعارزدگی مهمترین وجه عملکرد کارگزاران نظام مقدس اسلامی باشد، چنانچه مقام معظم رهبری با نامگذاری سالجاری به عنوان “اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل”، بر همت جهادگونه مسئولین و مردم برای سازندگی، بهبود وضعیت اقتصادی و پاسداری از استقلال و عزت کشور تاکید کردند.

عضو شورای عالی قضایی کشور در بخش پایانی سخنان خود گفت: اینکه امروز یک بنگاه اقتصادی کشور در امر ترویج فرهنگ آسمانی غدیر مشارکت می‌کند، ثمره‌ی انقلاب اسلامی و برافراشته شدن پرچم امامت و ولایت در این کشور است و بانک تجارت را می‌توان از پیشروان خدمت به امیرالمومنین و رهروان غدیر دانست.

رونمایی از ۳ اثر مرتبط با غدیر با حمایت بانک تجارت

محمدابراهیم مقدم مدیرعامل بانک تجارت در سخنان خود ایجاد دفتر نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر در بانک تجارت و همکاری با این بنیاد را از جمله بزرگترین افتخارات مدیران و کارکنان این بانک دانست و اظهار داشت: امروز مجموعه ی بانک تجارت مفتخر است تا با تاسی به فرهنگ علوی، خدمتگزاری صادقانه و سختکوشانه به مردم و تلاش برای تحقق اهداف عالی اقتصاد مقاومتی را سرلوحه‌ی عملکرد و برنامه های خود قرار داده است.

وی با اشاره به همت عالی و نوآوری های ارزشمند اهالی فرهنگ و هنر برای نمایاندن جلوه های پرفروغ واقعه ی تاریخی غدیر گفت: اینگونه اقدامات ارزشمند را می‌توان برگ دیگری از دفتر پرمهر ابراز ارادت هنرمندان میهن اسلامی به مولای متقیان و میراث تاریخی واقعه‌ی غدیر دانست.

دکتر ظریف منش مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از عملکرد این بنیاد، واقعه‌ی غدیرخم را نقطه‌ی عطفی در تاریخ بشریت عنوان کرد و گفت: امیرالمومنین (ع) ستاره‌ای پرفروغ برای هدایت تمامی انسانها در پهنای تاریخ است.

وی با اشاره به تاکید امام راحل و مقام معظم رهبری بر شناساندن ابعاد مختلف واقعه‌ی تاریخی غدیر تاکید کرد: امروز مهمترین هدف بنیاد بین‌المللی غدیر این است که با بسط آموزه‌های الهی غدیر، نشان دهیم که انقلاب اسلامی می‌تواند و باید امتداد این رویداد تاریخی باشد .

ظریف منش از مجموعه ی بانک تجارت به سبب همکاری فعال با بنیاد بین المللی غدیر و مشارکت در معرفی و انتشار آثار هنری و ادبی مرتبط با واقعه‌ی آسمانی غدیر قدردانی کرد.

گفتنی است در این مراسم که جمع کثیری از کارکنان بانک تجارت حضور داشتند، از تعدادی از حافظان خطبه ی غدیر و ایثارگران بانک تجارت تقدیر به عمل آمد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *