شهدای مدافع حرم نماد ایثار، صبر و پیوند ملت های مسلمان

نایب رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: شهدای مدافع حرم نماد ایثار، صبر و پیوند ملت های مسلمان هستند.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام “سید محمد حسن ابوترابی فرد” در نخستین یادواره کشوری شهدای مدافع حرم که در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین با حضور۵۱ تن از خانواده شهدای مدافع حرم کشورمان و نیز کشور های عراق، افغانستان و پاکستان برگزار شد، اظهار داشت: دشمن با همه توان خود در سوریه، عراق، لبنان و یمن حضور یافت تا فریاد مقاومت جوانان حزب اللهی را خاموش کند اما به دلیل جانفشانی ها و دلاورمردی های مدافعان حرم در این راه ناکام مانده است.

وی ادامه داد: شهدای مدافع حرم با جانفشانی های خود پرچم پیروزی را بر قله جهان اسلام برافراشتند و اجازه ندادند که خون شهدای پیشین اسلام زیرچکمه های زورمداران و دشمنان پایمال شود.

عضو هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه با اشاره اینکه شهدای مدافع حرم، نماد ایثار، صبر و پیوند ملت های مسلمان هستند، بیان داشت: اگر شهدای مدافع حرم نبودند امروز شهرهای مقدس عراق و سوریه زیر چکمه های مزدوران استکبار قرار می گرفت.

در آینده‌ای نه چندان دور سوریه و عراق از وجود دشمنان پاک می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم، اظهار کرد: آنچه از گنجینه عظیم اسلام امروز در اختیار ما است مرهون فداکاری‌ها، رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدا از آغاز بعثت پیامبر اکرم(ص) تا کنون است.

علی جنتی تصریح کرد: شهدای مدافع حرم حماسه‌ها و افتخاراتی در دفاع از حرم اهل بیت‌(ع) آفریدند که اگر رشادت‌های آن‌ها نبود امروز باید با داعش، القاعده و دشمنان اسلام در مرزهای ایران می‌جنگیدیم.

وی با اشاره به صبر و استقامت خانواده‌های شهدای مدافع حرم، بیان کرد: اگر خانواده‌های شهدا آن‌ها را در این مسیر با صبر خود یاری نمی‌کردند دیگر اثری از عتبات مقدسه ما در سوریه،‌ لبنان و عراق نبود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: شکست دشمنان در کشورهای اسلامی عراق و سوریه در سایه فداکاری‌ها و ایثارگری‌های شهدای مدافع حرم است.

وی بیان کرد: امروز دنیا اعتراف می‌کند جمهوری اسلامی ایران، پرنفوذترین کشور در منطقه و ملتی شکست‌ناپذیر است که با ایمان به خدا ، آمادگی و روحیه ایثار و شهادت و صبر و استقامت خانواده‌ها تا ابد سربلند خواهد بود.

علی جنتی در پایان تاکید کرد: در آینده‌ای نه چندان دور سوریه و عراق از وجود دشمنان و استکبار جهانی پاک می‌شود و پرچم اسلام در تمام منطقه برافراشته می‌‌‌شود.

مردم میهن اسلامی ادامه دهنده راه شهدا هستند

“فریدون همتی” استاندار قزوین نیز در این مراسم، مهم ترین پیام نخستین یادواره شهدای مدافع حرم را که “مردم ما همواره یاد و خاطره شهدای خود را گرامی دارند و در راه آنها قدم برمی دارند”، عنوان کرد.

فریدون همتی با اشاره به اینکه ما مفتخریم میزبان نخستین یادواره شهدای حرم کشور در قزوین، شهر شهدای شاخص و برجسته باشیم بیان داشت: مردم ما دنبال رو شهدای خود بوده و هرگاه هم که لازم باشد در راه دفاع از انقلاب و ارزش های اسلامی جانفشانی خواهند کرد.

وی، امنیت و اقتدار کشور را مرهون جانفشانی های شهدا دانست و گفت: امنیت زیرساخت و پایه حرکت کشور است که باید قدر آن را دانست.

همتی افزود: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با دولتمردان به وجود امنیت بالا در کشور اشاره و تاکید داشتند این موضوع که حتی در کشورهای اروپایی نیز مشاهده نمی شود، باید به عنوان یک اولویت ملی برای مردم به خوبی تبیین شود.

وی با بیان اینکه باید با پاسداری از راه شهدا حافظ امنیت میهن اسلامی باشیم، یادآور شد: نیروهای مقتدر نظامی ایران و دلاورمردان و رزمندگان میهن اسلامی در تداوم راه شهدا در هرجا که پای دفاع از ارزش ها و تامین امنیت کشور مطرح باشد، حضوری پرصلابت خواهند داشت.

شهدای مدافع حرم نمایشگر اقتدار و عظمت اسلام هستند

حجت الاسلام و المسلمین “عبدالکریم عابدینی” نماینده ولی فقیه در استان از شهدا به عنوان عزیزترین انسان ها در نزد خداوند یاد کرد و گفت: حضور خانواده های شهدای اهل تسنن و شیعه از کشورهای مختلف در کنار یکدیگر موجب افتخار است و قدر آن را باید دانست.

امام جمعه قزوین افزود: شهدا به عنوان مبلغان دین و ادامه دهنده راه انبیاء هستند و ما نیز باید مروج فرهنگ شهادت در جامعه خود باشیم.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *