بازرسي در ناجا راهبردي و استراتژيک است

فرمانده انتظامي استان گفت: بازرسي در ناجا راهبردي و استراتژيک است.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار”کاظم مجتبايي”در جلسه نظارت ميداني و تعيين خط و مشي انتصابات ناجا که با حضور معاون ارزشيابي و انتصابات بازرسي کل ناجا در سالن جلسات ستاد فرماندهي انتظامي استان قم برگزار شد، با اشاره به تدوين برنامه هاي راهبردي مديريت در نيروي انتظامي، اظهارداشت:بازرسي در ناجا راهبردي و استراتژيک است.

وي با بيان اينکه هر سازمان براي توسعه و رسيدن به پيشرفت نيازمند برنامه هاي بلندمدت، ميان مدت و کوتاه مدت است، برنامه هاي بلند مدت را 5، 10، 20 ساله و حتي در برخي کشورها 50 ساله برشمرد و شامل سطح عمومي و برنامه اي کلي در ابعاد انساني، ابزاري و ماموريتي دانست.

فرمانده انتظامي استان قم تاکيد کرد:سازمان بزرگي مانند نيروي انتظامي که با مردم در ارتباط است بايد براي آينده خود از نظر شاخص هاي ماموريتي داراي برنامه هاي بلند مدت باشد.

وي در ادامه منابع انساني را شامل گزينش، ايمني، آموزش، بهداشت و نظارت و ارزيابي دانست.

سردار مجتبايي جذب، گزينش، بهداشت و نظارت را مهم ترين بخش دانست که بايد همه بخش هاي سياسي، اجتماعي و فرهنگي در کشور دارا بوده که در نيروي انتظامي از اهميت بيشتري برخوردار است.

وي گفت: برنامه استراتژيک يک نظام نامه نيست بلکه بايد توانمندي افراد را شناسايي و براي آن هايي که شرايط بالندگي دارند برنامه ريزي داشته باشد.

فرمانده انتظامي استان قم با بيان اينکه کسي که داراي برنامه ريزي باشد از انفعال خارج مي شود، تصريح کرد: بايد همه به فکر برنامه اي هدفمند بوده و به همتاپروري در رده مربوطه اهتمام داشته باشند تا با يک جابجايي خلاء مديريتي رخ ندهد.

سرهنگ ايرانمنش معاون انتصابات بازرسي کل ناجا نيز با بيان اينکه قم مرکز مقدس و پناهگاه شيفتگان اهل بيت(ع)، هدف از ارزيابي مسئولان در استان ها را کادر سازي و راهبرد بلندمدت در ناجا دانست و گفت: ارزيابي در نيروي انتظامي هدف گذاري شده است. وي با بيان اينکه خدمت در قم برکت و نعمت است، تصريح کرد: خدمت در قم مقدس و ارزشمند بوده چون به تعبيري قطعه اي از بهشت است و اين به دليل مضجع شريف حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران است.

سرهنگ ايرانمنش حضور علما و مراجع معظم تقليد را به دليل تشريح دين نبوي و علوي از ديگر برکات استان قم دانست که حتي در کاهش جرم و جرايم تاثير بسزايي دارد،به طور مثال در ماه مبارک رمضان که باعث تقوا و فضاي معنوي در جامعه شده و جرايم به طور محسوسي کاهش مي يابد.

معاون انتصابات بازرسي کل ناجا در پايان با اشاره به آيه 14 سوره شريفه فجر”ان ربک لبالمرصاد”، بر رصد و مراقبت از نفس تاکيد کرد.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *