نیروی انتظامی یکی از ارکان مهم انقلاب در ایجاد امنیت اجتماعی

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: نیروی انتظامی یکی از ارکان مهم انقلاب در تامین امنیت است لیکن همه دستگاه ها باید به وظایف خود در این حوزه عمل کرده و پلیس را آخرین دستگاه در تکمیل پازل تولید امنیت بدانند.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس، دکتر “داوود محمدی” در نشست هم اندیشی فرماندهی انتظامی استان با مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک عید سعید غدیر خم و دهه ولایت، اظهار داشت: نیروی انتظامی در سطح کشوردرخشندگی خوبی داشته و با تلاش های شبانه روزی و ستودنی خود، معدل خیلی خوب را از آن خود کرده است.

وی، مراجعات و اظهار نظرهای مردمی را یکی از ملاک های ارزیابی دستگاه ها دانست و اضافه کرد: گله مندی خاصی از ماموریت های پلیس از سوی مردم مطرح نشده و کاستی ها فقط از حیث کمبود امکانات و تجهیزات بوده که آن هم باید با تخصیص اعتبار و منابع استانی مرتفع شود.

تولید امنیت یک مقوله جمعی  است

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مجموعه انتظامی استان علیرغم وظایف مفصل و ماموریت های گسترده در مهمترین رکن اساسی استان که همان امنیت است، تلاش شبانه روزی و طاقت فرسایی دارد حال آنکه تولید امنیت یک مقوله جمعی و وظیفه تمامی دستگاه ها است.

محمدی با اشاره به اینکه باید نیروی انتظامی را آخرین دستگاه در تکمیل پازل امنیت بدانیم، تصریح کرد: همه دستگاه ها باید در این امر به وظایف خود به خوبی عمل کرده و در صورتی که روش های “پیش بینی، پیشگیری و اقدامی” موفقیت آمیز نبود در مرحله آخر، چشم ها برای حفظ امنیت و برخورد با جرایم مختلف، متوجه پلیس شود.

 حضور ماموران انتظامی، بزرگترین سرمایه برای پلیس

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی حضور نیروی انتظامی در معابر را امنیت آفرین خواند و بیان کرد: اصلی ترین تقاضای مردم در دیدار ها، استقرار ایستگاه انتظامی در مناطق مختلف است که این نشان دهنده تاثیر مثبت حضور ماموران انتظامی بوده و بزرگترین سرمایه برای پلیس محسوب می شود.

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری آمادگی دارند هر آنچه در توان دارند را برای ارتقاء سازمانی ، تقویت و تجهیز اماکن و و ابزارهای کاربردی پلیس به کارگیرند چراکه همه ما وظیفه داریم برای تولید امنیت و برخورداری مردم از این نعمت بی بدیل تلاش کنیم.

کاهش وقوع جرایم در استان زبانزد در کشور است

سردار “مهدی محمودی” فرمانده انتظامی استان نیز در این نشست به تشریح ماموریت ها و دستاوردهای پلیس استان پرداخت و اظهار داشت: از دو سال گذشته تاکنون ۲۷ درصد کاهش وقوع جرایم در استان داشتیم که این  موضوع در کشور  زبانزد است.

وی با اشاره به کاهش ۱۰ درصدی سرقت و ۲۲ درصدی تصادفات در استان قزوین اشاره کرد و افزود: افزایش ۵۵ درصدی کشف انواع مواد مخدر، ۶۹ درصدی دستگیری اراذل و اوباش و کشف ۲۴۵ درصدی انواع کالای قاچاق نتیجه توفیقات و تلاش های شبانه روزی مجموعه انتظامی استان است.

فرمانده انتظامی استان قزوین عنوان کرد: جرایم اینترنتی و فضای مجازی از آسیب هایی است که خانواده ها و فرزندان به خصوص دانشجویان و دانش آموزان را تهدید می کند.

پلیس متعلق به مردم است و مردم نیز سرمایه اجتماعی پلیس

سردار محمودی، امنیت را یک حرکت جمعی خواند و بیان کرد: در واقع نیروی انتظامی در نوک پیکان تولید امنیت قرار دارد به طوری که افکار عمومی و مردم فقط پلیس را متولی امنیت می شناسند حال آنکه سایر دستگاه ها نیز در این امر دخیل هستند.

فرمانده انتظامی استان، ارتقاء سازمانی و افزایش تجهیزات را در بهبود ماموریت های پلیس و کنترل تهدیدات و جرایم، تاثیرگذار دانست و خاطر نشان کرد: پلیس متعلق به مردم است و مردم نیز به عنوان سرمایه اجتماعی ما، می توانند در قالب خیرین امنیت ساز در کنار مجموعه انتظامی استان مشارکت کرده و کمک شایانی داشته باشند.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *