نيروي انتظامي يکي از ارکان مهم انقلاب در ايجاد امنيت اجتماعي

رئيس کميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي گفت: نيروي انتظامي يکي از ارکان مهم انقلاب در تامين امنيت است ليکن همه دستگاه ها بايد به وظايف خود در اين حوزه عمل کرده و پليس را آخرين دستگاه در تکميل پازل توليد امنيت بدانند.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، دکتر “داوود محمدي” در نشست هم انديشي فرماندهي انتظامي استان با مجمع نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ضمن تبريک عيد سعيد غدير خم و دهه ولايت، اظهار داشت: نيروي انتظامي در سطح کشوردرخشندگي خوبي داشته و با تلاش هاي شبانه روزي و ستودني خود، معدل خيلي خوب را از آن خود کرده است.

وي، مراجعات و اظهار نظرهاي مردمي را يکي از ملاک هاي ارزيابي دستگاه ها دانست و اضافه کرد: گله مندي خاصي از ماموريت هاي پليس از سوي مردم مطرح نشده و کاستي ها فقط از حيث کمبود امکانات و تجهيزات بوده که آن هم بايد با تخصيص اعتبار و منابع استاني مرتفع شود.

توليد امنيت يک مقوله جمعي  است

نماينده مردم قزوين در مجلس شوراي اسلامي عنوان کرد: مجموعه انتظامي استان عليرغم وظايف مفصل و ماموريت هاي گسترده در مهمترين رکن اساسي استان که همان امنيت است، تلاش شبانه روزي و طاقت فرسايي دارد حال آنکه توليد امنيت يک مقوله جمعي و وظيفه تمامي دستگاه ها است.

محمدي با اشاره به اينکه بايد نيروي انتظامي را آخرين دستگاه در تکميل پازل امنيت بدانيم، تصريح کرد: همه دستگاه ها بايد در اين امر به وظايف خود به خوبي عمل کرده و در صورتي که روش هاي “پيش بيني، پيشگيري و اقدامي” موفقيت آميز نبود در مرحله آخر، چشم ها براي حفظ امنيت و برخورد با جرايم مختلف، متوجه پليس شود.

 حضور ماموران انتظامي، بزرگترين سرمايه براي پليس

رئيس کميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي حضور نيروي انتظامي در معابر را امنيت آفرين خواند و بيان کرد: اصلي ترين تقاضاي مردم در ديدار ها، استقرار ايستگاه انتظامي در مناطق مختلف است که اين نشان دهنده تاثير مثبت حضور ماموران انتظامي بوده و بزرگترين سرمايه براي پليس محسوب مي شود.

اين مقام مسئول در پايان خاطر نشان کرد: مجمع نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري آمادگي دارند هر آنچه در توان دارند را براي ارتقاء سازماني ، تقويت و تجهيز اماکن و و ابزارهاي کاربردي پليس به کارگيرند چراکه همه ما وظيفه داريم براي توليد امنيت و برخورداري مردم از اين نعمت بي بديل تلاش کنيم.

کاهش وقوع جرايم در استان زبانزد در کشور است

سردار “مهدي محمودي” فرمانده انتظامي استان نيز در اين نشست به تشريح ماموريت ها و دستاوردهاي پليس استان پرداخت و اظهار داشت: از دو سال گذشته تاکنون 27 درصد کاهش وقوع جرايم در استان داشتيم که اين  موضوع در کشور  زبانزد است.

وي با اشاره به کاهش 10 درصدي سرقت و 22 درصدي تصادفات در استان قزوين اشاره کرد و افزود: افزايش 55 درصدي کشف انواع مواد مخدر، 69 درصدي دستگيري اراذل و اوباش و کشف 245 درصدي انواع کالاي قاچاق نتيجه توفيقات و تلاش هاي شبانه روزي مجموعه انتظامي استان است.

فرمانده انتظامي استان قزوين عنوان کرد: جرايم اينترنتي و فضاي مجازي از آسيب هايي است که خانواده ها و فرزندان به خصوص دانشجويان و دانش آموزان را تهديد مي کند.

پليس متعلق به مردم است و مردم نيز سرمايه اجتماعي پليس

سردار محمودي، امنيت را يک حرکت جمعي خواند و بيان کرد: در واقع نيروي انتظامي در نوک پيکان توليد امنيت قرار دارد به طوري که افکار عمومي و مردم فقط پليس را متولي امنيت مي شناسند حال آنکه ساير دستگاه ها نيز در اين امر دخيل هستند.

فرمانده انتظامي استان، ارتقاء سازماني و افزايش تجهيزات را در بهبود ماموريت هاي پليس و کنترل تهديدات و جرايم، تاثيرگذار دانست و خاطر نشان کرد: پليس متعلق به مردم است و مردم نيز به عنوان سرمايه اجتماعي ما، مي توانند در قالب خيرين امنيت ساز در کنار مجموعه انتظامي استان مشارکت کرده و کمک شاياني داشته باشند.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *