کلاهبرداري 70 ميلياردي از 50 دامدار در کهگيلويه و بويراحمد

فردي که با چک بلا محل، 21 هزار رأس دام به ارزش بيش از 70 ميليارد ريال از دامداران خريداري و متواري شده بود با تلاش کاراگاهان استان در شهر اصفهان دستگير شد.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ “مهدي انصاري” در تشريح جزئيات اين خبر اظهار داشت: در پي مراجعه 50 نفر از دامداران شهرستان “بويراحمد” به پليس آگاهي و شکايت عليه فردي به نام “رضا- ر” مبني بر خريد احشام از آنها و وصول نشدن چک خريدار، ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداري و عمليات ويژه پليس آگاهي استان، تحقيقات خود را براي شناسايي و دستگيري متهم آغاز کردند.

وي با اشاره به اينکه در بررسي سوابق متهم مشخص شد وي داراي 6 فقره سابقه جعل و کلاهبرداري است، گفت: با توجه به بالا بودن ارزش کلاهبرداري و حساسيت موضوع بلافاصله طي مکاتبه با دادستاني کل کشور، حکم ممنوعيت خروج متهم از کشور صادر شد.

فرمانده انتظامي استان کهگيلويه و بويراحمد گفت: در تحقيقات گسترده پليس مشخص شد اين فرد با همدستي چند نفر ديگر پس از کلاهبرداري از دامداران استان هاي “کهگيلويه و بويراحمد” و “چهارمحال و بختياري”، متواري شده اند.

وي ادامه داد: کارآگاهان با انجام اقدامات اطلاعاتي و نيز سرنخ هاي به دست آمده موفق شدند، مخفيگاه اين متهم را در شهر اصفهان شناسايي کنند.

سرهنگ انصاري گفت: پس از اخذ نيابت قضائي، تيمي مجرب از کارآگاهان پليس آگاهي استان کهگيلويه و بويراحمد به اصفهان اعزام و پس از چهار شبانه روز تحقيقات نامحسوس در مخفيگاه ها و محل هاي تردد اين فرد، موفق شدند متهم را در بازار ميوه و تره بار دستگير کنند.

وي ادامه داد: متهم در تحقيقات پليسي اعتراف کرد با استفاده از چک بلا محل، 21 هزار رأس دام به ارزش بيش از 70 ميليارد ريال را از دامداران خريداري کرده است؛ متهم پس از انتقال به ياسوج تحويل مرجع قضائي و روانه زندان شد.

فرمانده انتظامي کهگيلويه و بويراحمد با اشاره به تلاش کارآگاهان براي شناسايي و دستگيري همدستان متهم، خاطر نشان کرد: مالباختگان به محض اطلاع از دستگيري اين فرد کلاهبردار با تجمع در جلوي ساختمان پليس آگاهي از عملکرد نيروي انتظامي استان تقدير و تشکر کردند. #

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *