سامانه تصویربرداری عنبیه چشم بسیار دقیق تر از سیستم های موجود است

سردار ” مسعود زاهدیان” گفت:سامانه هوشمند تصویربرداری عنبیه چشم که در پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ راه اندازی شده، بسیار دقیق تر از سیستم های موجود است

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در مراسم راه اندازی این سامانه گفت:به منظور تجمیع سوابق محکومین و مجرمین مواد مخدر و با توجه به ثبت اطلاعات شخصی افراد از طریق اثر انگشت و عنبیه چشم در پیگیری و پی جویی جرایم و اتهاماتی که مجرمان دارند، این سامانه کارآمد است.

وی افزود: این سامانه می تواند در کاهش رسیدگی به پرونده های مربوط به مواد مخدر و سایر محکومین و مجرمین که در این حوزه فعالیت دارند، به ما کمک کنند که به نتیجه مطلوب برسیم.

سردار زاهدیان با اشاره به مزیت های این سامانه نسبت به سامانه ثبت اثر انگشت بیان داشت: یکی از شاخص هایی که در بدن انسان وجود دارد عنبیه چشم است که ضمن اینکه قابل تغییر نیست برای هر کسی منحصر به فرد است. با توجه به اینکه قالب متهمان حوزه مواد مخدر دارای انگشتان مصدومی هستند. بنابراین نمونه برداری از اثر انگشت اینگونه افراد با مشکلاتی مواجه است؛ استفاده ازعنبیه چشم در این موارد دقیق تر و مشخص تر خواهد بود.

در ادامه این مراسم، “آذرنیا” دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با اشاره به توانمندی های این سامانه بیان داشت: مجموعه شورای هماهنگی استان و در رأس آن ستاد مبارزه با مواد مخدر در تأمین این تجهیزات کمک کرده اما بار اصلی مسئولیت بر عهده پلیس است.

وی سپس به مزایای استفاده از این طرح اشاره کرد و افزود:این سامانه کار رصد مجرمان را بسیار تسهیل کرده به خصوص آن بخشی که می تواند به طور متمرکز عمل کند و اطلاعات مجرمین را به خصوص معتادان متجاهر را در هر نقطه ای که هستند در اختیار قرار دهند.

آذرنیا با اشاره هماهنگی دستگاه های ذی ربط در خصوص استفاده از این سامانه خاطر نشان کرد: براساس هماهنگی انجام شده، تمام اطلاعات افراد در اختیار قوه قضائیه ، ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان زندانها قرار خواهد گرفت. که این کار ثبت کردن اطلاعات مجرمان را بسیار آسان خواهد کرد.

گفتنی است این سامانه همزمان در ۱۰پایگاه پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران اجرا می شود و در آینده به کل کشور تعمیم داده خواهد شد

در پایان یادآور می شود سامانه هوشمند تصویربرداری عنبیه چشم دارای محاسنی همچون سرعت پردازش بسیار بالا نسبت به سیستم انگشت نگاری قدیمی، کم هزینه تر بودن ، درصد خطای بسیار پایین گزارش گیری سریع نسبت به سیستم قدیم و سهم الوصول بودن گزارش گیری از این سیستم توسط پلیس های تخصصی دیگر است. #

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *