سامانه تصويربرداري عنبيه چشم بسيار دقيق تر از سيستم هاي موجود است

سردار ” مسعود زاهديان” گفت:سامانه هوشمند تصويربرداري عنبيه چشم که در پليس مبارزه با مواد مخدر فرماندهي انتظامي تهران بزرگ راه اندازي شده، بسيار دقيق تر از سيستم هاي موجود است

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا در مراسم راه اندازي اين سامانه گفت:به منظور تجميع سوابق محکومين و مجرمين مواد مخدر و با توجه به ثبت اطلاعات شخصي افراد از طريق اثر انگشت و عنبيه چشم در پيگيري و پي جويي جرايم و اتهاماتي که مجرمان دارند، اين سامانه کارآمد است.

وي افزود: اين سامانه مي تواند در کاهش رسيدگي به پرونده هاي مربوط به مواد مخدر و ساير محکومين و مجرمين که در اين حوزه فعاليت دارند، به ما کمک کنند که به نتيجه مطلوب برسيم.

سردار زاهديان با اشاره به مزيت هاي اين سامانه نسبت به سامانه ثبت اثر انگشت بيان داشت: يکي از شاخص هايي که در بدن انسان وجود دارد عنبيه چشم است که ضمن اينکه قابل تغيير نيست براي هر کسي منحصر به فرد است. با توجه به اينکه قالب متهمان حوزه مواد مخدر داراي انگشتان مصدومي هستند. بنابراين نمونه برداري از اثر انگشت اينگونه افراد با مشکلاتي مواجه است؛ استفاده ازعنبيه چشم در اين موارد دقيق تر و مشخص تر خواهد بود.

در ادامه اين مراسم، “آذرنيا” دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان تهران با اشاره به توانمندي هاي اين سامانه بيان داشت: مجموعه شوراي هماهنگي استان و در رأس آن ستاد مبارزه با مواد مخدر در تأمين اين تجهيزات کمک کرده اما بار اصلي مسئوليت بر عهده پليس است.

وي سپس به مزاياي استفاده از اين طرح اشاره کرد و افزود:اين سامانه کار رصد مجرمان را بسيار تسهيل کرده به خصوص آن بخشي که مي تواند به طور متمرکز عمل کند و اطلاعات مجرمين را به خصوص معتادان متجاهر را در هر نقطه اي که هستند در اختيار قرار دهند.

آذرنيا با اشاره هماهنگي دستگاه هاي ذي ربط در خصوص استفاده از اين سامانه خاطر نشان کرد: براساس هماهنگي انجام شده، تمام اطلاعات افراد در اختيار قوه قضائيه ، ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان زندانها قرار خواهد گرفت. که اين کار ثبت کردن اطلاعات مجرمان را بسيار آسان خواهد کرد.

گفتني است اين سامانه همزمان در 10پايگاه پليس مبارزه با مواد مخدر تهران اجرا مي شود و در آينده به کل کشور تعميم داده خواهد شد

در پايان يادآور مي شود سامانه هوشمند تصويربرداري عنبيه چشم داراي محاسني همچون سرعت پردازش بسيار بالا نسبت به سيستم انگشت نگاري قديمي، کم هزينه تر بودن ، درصد خطاي بسيار پايين گزارش گيري سريع نسبت به سيستم قديم و سهم الوصول بودن گزارش گيري از اين سيستم توسط پليس هاي تخصصي ديگر است. #

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *