رونمايي از نرم‌افزار زيارت مجازي گلزار شهدا/ طرح آبروي کوچه‌ها اجرايي مي‌شود

رئيس ستاد مرکزي بزرگداشت هفته دفاع مقدس گفت: رونمايي از نرم‌افزار «زيارت مجازي گلزار شهدا» و اجراي طرح «آبروي کوچه‌ها» ازجمله ويژه‌برنامه‌هاي هفته دفاع مقدس است.

به گزارش سادس به نقل از خبري پليس و به نقل از خبرگزاري فارس، نشست خبري مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس با حضور سردار سرتيپ بسيجي دکتر «بهمن کارگر» رئيس ستاد مرکزي بزرگداشت هفته دفاع مقدس صبح امروز در ساختمان راهيان نور برگزار شد.

سردار دکتر کارگر در اين نشست با بيان اينکه رسانه نقش بي‌بديلي در ترويج فرهنگ ايثار و شهادت دارد، اظهار داشت: «امر به معروف و نهي از منکر» را مي‌توان يکي از نقش‌هاي مهم رسانه در فرهنگ‌سازي اين مهم دانست.

وي با اشاره به اينکه بزرگ‌ترين اشتباه ما عدم انتقادپذيري است، ادامه داد: رسانه براي يک کشور فرصت محسوب مي‌شود؛ نه تهديد؛ زيرا کمي و ‌کاستي‌ها را به ما گوشزد مي‌کند؛ از اين رو رسانه نقش پويايي، جستجوگري و هشداري دارد.

رئيس ستاد مرکزي بزرگداشت هفته دفاع مقدس عدم تحريف و فراموشي دفاع مقدس را ازجمله وظايف خبرنگاران، بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌‎هاي دفاع مقدس، بنياد شهيد و راهيان نور برشمرد و گفت: دفاع مقدس صرفاً يک برهه از زمان نيست؛ بلکه گنجينه عظيمي است که بايد با استخراج آن، در جهت مصرف و سرمايه‌گذاري گام برداريم.

سردار دکتر کارگر با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري درخصوص دفاع مقدس تصريح کرد: اگرچه دفاع مقدس در هشت سال خلاصه مي‌شود، اما بايد به اندازه 80 سال از آن بهره برداري کرد.

محصولات فرهنگي دفاع مقدس از قالب احساسي خارج مي‌شود

وي افزود: در بحث فرهنگي، بکرترين و سازنده‌ترين آثار مربوط به حوزه دفاع مقدس بوده است؛ از اين رو آمار پرمخاطب‌‌ترين و پرفروش‌ترين آثار به اين حوزه اختصاص يافته است. از زمان پايان جنگ تحميلي تا به امروز در آثار دفاع مقدسي به مسائل احساسي به جاي عقلانيت و تدبير پرداخته شده است.

رئيس ستاد مرکزي بزرگداشت هفته دفاع مقدس تاکيد کرد: ارزش‌هاي دفاع مقدس توانست کشورهاي ديگر همچون لبنان، يمن، فلسطين، سوريه و … را نجات دهد؛ اين درحالي است که ما آنچنان که بايد اين ارزش‌ها را شناسايي نکرده و از آن‌ها بهره برداري و استفاده نکرديم.

رييس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس تاکيد کرد: الگوي «اقتصاد مقاومتي» در دفاع مقدس ريشه دارد؛ زيرا در زمان جنگ تحميلي با توجه به کمبود تجهيزات، نيروي متخصص و خالي بودن خزانه کشور توانستيم پيروز ميدان باشيم.

سردار دکتر کارگر در ادامه با تبيين برنامه‌هاي هفته دفاع مقدس، گفت: شعار امسال هفته دفاع مقدس و راهيان نور «ما آمده‌ايم» است. همچنين در اين هفته 800 ويژه‌برنامه در سراسر کشور برگزار مي‌شود.

وي ادامه داد: برگزاري مراسم‌ مختلف در استان تهران بر عهده ستاد مرکزي و در استان‌ها با مسئوليت استانداري‌ها خواهد بود.

رييس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس با اشاره به رويکردهاي هفته دفاع مقدس اظهار داشت: برنامه‌هاي اين هفته با سه رويکرد «گفتماني»، «تبليغي و اطلاع‌رساني» و «تجليل و تکريم» برگزار مي‌شود.

سردار دکتر کارگر استفاده از فضاي مجازي در اين هفته را از الزامات دانست و گفت: در نظر داريم در زمينه استفاده از ظرفيت‌هاي فضاي مجازي به‌ويژه در شبکه‌هاي اجتماعي جهشي داشته باشيم. در اين‌خصوص از کمک NGO‌ها بهره خواهيم برد.

رئيس ستاد مرکزي بزرگداشت هفته دفاع مقدس در ادامه‌ي تبيين برنامه‌هاي هفته دفاع مقدس افزود: نشست‌هاي تخصصي و هم‌انديشي، برنامه‌هاي تحليلي در دانشگاه‌ها و صدا و سيما و تشکيل کارگاه‌هاي تخصصي با موضوع خانواده، براي مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي ازجمله برنامه‌هاي اين هفته خواهد بود.

وي رونمايي از نرم‌افزار «زيارت مجازي گلزار شهدا» و اجراي طرح «آبروي کوچه‌ها» را ازجمله ويژه‌برنامه‌هاي هفته دفاع مقدس برشمرد و تصريح کرد: طرحي با نام «آبروي کوچه‌ها» اجرا مي‌شود؛ که تصوير و سابقه هر شهيد در کوچه‌ها نصب خواهد شد. با همکاري صدا و سيما، اين طرح مستند شده و در سيما پخش مي‌شود.

50 کشور ميزبان برپايي نمايشگاه عکس دفاع مقدس مي شود

سردار کارگر تصريح کرد: همزمان با فرارسيدن هفته دفاع مقدس فرماندهان، پيشکسوتان و رزمندگان هشت سال دوران دفاع مقدس نيز در نماز جمعه، مساجد، مدارس سراسر کشور به سخنراني مي‌پردازند.

وي ادامه داد: طبق روال سال‌هاي گذشته، برنامه‌هاي غبارروبي مزار شهدا، تجليل از فرماندهان دوران دفاع مقدس و خانواده‌هاي معزز شهدا در سراسر کشور برگزار مي‌شود. همچنين تجليل از فرماندهان، پيشکسوتان و رزمندگان در نيروهاي مسلح، جهاد سازندگي و سازمان‌هاطبق روال سال هاي گذشته انجام مي شود.

رييس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس تاکيد کرد: به جهت مغفول ماندن نقش زنان، اصناف و روحانيت در پيروزي انقلاب و دفاع مقدس در برنامه‌هاي امسال به نقش اين اقشار توجه بيشتري خواهد شد.

سردار کارگر به برگزاري جشنواره و همايشي در خصوص شهداي مدافع حرم خبر داد و گفت: شهداي مدافع حرم را دنباله رو شهداي دفاع مقدس مي‌دانيم به همين جهت در آينده جشنواره و همايش بزرگي برگزار کرده و از خانواده معزز شهدا تقدير به عمل مي‌آوريم.

رئيس ستاد مرکزي بزرگداشت هفته دفاع مقدس رونمايي از 60 عنوان کتاب، برپايي و بازسازي عمليات‌هاي مهم دفاع مقدس در 32 استان، رونمايي از 32 فيلم کوتاه و مستند، 6 جلسه نقد کتاب دفاع مقدس و رونمايي از 11 تابلو نقاشي را از ديگر برنامه‌هاي اين هفته دانست.

به گفته وي، 40 مراسم تجليل از ايثارگران، 40 همايش بزرگداشت دفاع مقدس، 32 نشست تخصصي و علمي پيرامون دفاع مقدس، رونمايي از 700 جلد کتاب دفاع مقدس و 40 مراسم شب خاطره نيز به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

سردار کارگر به برگزاري نمايشگاه عکس دفاع مقدس در ديگر کشورها اشاره کرد و گفت: اين طرح طي 2 سال گذشته آغاز شده و در سال جديد 50 کشور ميزبان برپايي اين نمايشگاه مي شوند.

رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس ادامه داد: با توجه به تقاضاي حضور داوطلبانه در اردوي راهيان نور از سوي نمايندگان خارجي تدبيرهاي لازم در اين زمينه انديشيده شده است.

سردار کارگر از برگزاري نمايشگاه کتاب تخصصي دفاع مقدس و جشنواره فيلم مقاومت در تهران خبر دادو گفت: اين نمايشگاه همزمان با هفته دفاع مقدس برپا مي شود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *