رونمایی از نرم‌افزار زیارت مجازی گلزار شهدا/ طرح آبروی کوچه‌ها اجرایی می‌شود

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس گفت: رونمایی از نرم‌افزار «زیارت مجازی گلزار شهدا» و اجرای طرح «آبروی کوچه‌ها» ازجمله ویژه‌برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

به گزارش سادس به نقل از خبری پلیس و به نقل از خبرگزاری فارس، نشست خبری مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس با حضور سردار سرتیپ بسیجی دکتر «بهمن کارگر» رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس صبح امروز در ساختمان راهیان نور برگزار شد.

سردار دکتر کارگر در این نشست با بیان اینکه رسانه نقش بی‌بدیلی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد، اظهار داشت: «امر به معروف و نهی از منکر» را می‌توان یکی از نقش‌های مهم رسانه در فرهنگ‌سازی این مهم دانست.

وی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین اشتباه ما عدم انتقادپذیری است، ادامه داد: رسانه برای یک کشور فرصت محسوب می‌شود؛ نه تهدید؛ زیرا کمی و ‌کاستی‌ها را به ما گوشزد می‌کند؛ از این رو رسانه نقش پویایی، جستجوگری و هشداری دارد.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس عدم تحریف و فراموشی دفاع مقدس را ازجمله وظایف خبرنگاران، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌‎های دفاع مقدس، بنیاد شهید و راهیان نور برشمرد و گفت: دفاع مقدس صرفاً یک برهه از زمان نیست؛ بلکه گنجینه عظیمی است که باید با استخراج آن، در جهت مصرف و سرمایه‌گذاری گام برداریم.

سردار دکتر کارگر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص دفاع مقدس تصریح کرد: اگرچه دفاع مقدس در هشت سال خلاصه می‌شود، اما باید به اندازه ۸۰ سال از آن بهره برداری کرد.

محصولات فرهنگی دفاع مقدس از قالب احساسی خارج می‌شود

وی افزود: در بحث فرهنگی، بکرترین و سازنده‌ترین آثار مربوط به حوزه دفاع مقدس بوده است؛ از این رو آمار پرمخاطب‌‌ترین و پرفروش‌ترین آثار به این حوزه اختصاص یافته است. از زمان پایان جنگ تحمیلی تا به امروز در آثار دفاع مقدسی به مسائل احساسی به جای عقلانیت و تدبیر پرداخته شده است.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس تاکید کرد: ارزش‌های دفاع مقدس توانست کشورهای دیگر همچون لبنان، یمن، فلسطین، سوریه و … را نجات دهد؛ این درحالی است که ما آنچنان که باید این ارزش‌ها را شناسایی نکرده و از آن‌ها بهره برداری و استفاده نکردیم.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کرد: الگوی «اقتصاد مقاومتی» در دفاع مقدس ریشه دارد؛ زیرا در زمان جنگ تحمیلی با توجه به کمبود تجهیزات، نیروی متخصص و خالی بودن خزانه کشور توانستیم پیروز میدان باشیم.

سردار دکتر کارگر در ادامه با تبیین برنامه‌های هفته دفاع مقدس، گفت: شعار امسال هفته دفاع مقدس و راهیان نور «ما آمده‌ایم» است. همچنین در این هفته ۸۰۰ ویژه‌برنامه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم‌ مختلف در استان تهران بر عهده ستاد مرکزی و در استان‌ها با مسئولیت استانداری‌ها خواهد بود.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس با اشاره به رویکردهای هفته دفاع مقدس اظهار داشت: برنامه‌های این هفته با سه رویکرد «گفتمانی»، «تبلیغی و اطلاع‌رسانی» و «تجلیل و تکریم» برگزار می‌شود.

سردار دکتر کارگر استفاده از فضای مجازی در این هفته را از الزامات دانست و گفت: در نظر داریم در زمینه استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی به‌ویژه در شبکه‌های اجتماعی جهشی داشته باشیم. در این‌خصوص از کمک NGO‌ها بهره خواهیم برد.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس در ادامه‌ی تبیین برنامه‌های هفته دفاع مقدس افزود: نشست‌های تخصصی و هم‌اندیشی، برنامه‌های تحلیلی در دانشگاه‌ها و صدا و سیما و تشکیل کارگاه‌های تخصصی با موضوع خانواده، برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی ازجمله برنامه‌های این هفته خواهد بود.

وی رونمایی از نرم‌افزار «زیارت مجازی گلزار شهدا» و اجرای طرح «آبروی کوچه‌ها» را ازجمله ویژه‌برنامه‌های هفته دفاع مقدس برشمرد و تصریح کرد: طرحی با نام «آبروی کوچه‌ها» اجرا می‌شود؛ که تصویر و سابقه هر شهید در کوچه‌ها نصب خواهد شد. با همکاری صدا و سیما، این طرح مستند شده و در سیما پخش می‌شود.

۵۰ کشور میزبان برپایی نمایشگاه عکس دفاع مقدس می شود

سردار کارگر تصریح کرد: همزمان با فرارسیدن هفته دفاع مقدس فرماندهان، پیشکسوتان و رزمندگان هشت سال دوران دفاع مقدس نیز در نماز جمعه، مساجد، مدارس سراسر کشور به سخنرانی می‌پردازند.

وی ادامه داد: طبق روال سال‌های گذشته، برنامه‌های غبارروبی مزار شهدا، تجلیل از فرماندهان دوران دفاع مقدس و خانواده‌های معزز شهدا در سراسر کشور برگزار می‌شود. همچنین تجلیل از فرماندهان، پیشکسوتان و رزمندگان در نیروهای مسلح، جهاد سازندگی و سازمان‌هاطبق روال سال های گذشته انجام می شود.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کرد: به جهت مغفول ماندن نقش زنان، اصناف و روحانیت در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس در برنامه‌های امسال به نقش این اقشار توجه بیشتری خواهد شد.

سردار کارگر به برگزاری جشنواره و همایشی در خصوص شهدای مدافع حرم خبر داد و گفت: شهدای مدافع حرم را دنباله رو شهدای دفاع مقدس می‌دانیم به همین جهت در آینده جشنواره و همایش بزرگی برگزار کرده و از خانواده معزز شهدا تقدیر به عمل می‌آوریم.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس رونمایی از ۶۰ عنوان کتاب، برپایی و بازسازی عملیات‌های مهم دفاع مقدس در ۳۲ استان، رونمایی از ۳۲ فیلم کوتاه و مستند، ۶ جلسه نقد کتاب دفاع مقدس و رونمایی از ۱۱ تابلو نقاشی را از دیگر برنامه‌های این هفته دانست.

به گفته وی، ۴۰ مراسم تجلیل از ایثارگران، ۴۰ همایش بزرگداشت دفاع مقدس، ۳۲ نشست تخصصی و علمی پیرامون دفاع مقدس، رونمایی از ۷۰۰ جلد کتاب دفاع مقدس و ۴۰ مراسم شب خاطره نیز به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

سردار کارگر به برگزاری نمایشگاه عکس دفاع مقدس در دیگر کشورها اشاره کرد و گفت: این طرح طی ۲ سال گذشته آغاز شده و در سال جدید ۵۰ کشور میزبان برپایی این نمایشگاه می شوند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: با توجه به تقاضای حضور داوطلبانه در اردوی راهیان نور از سوی نمایندگان خارجی تدبیرهای لازم در این زمینه اندیشیده شده است.

سردار کارگر از برگزاری نمایشگاه کتاب تخصصی دفاع مقدس و جشنواره فیلم مقاومت در تهران خبر دادو گفت: این نمایشگاه همزمان با هفته دفاع مقدس برپا می شود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *