فقط ۶۸صدم درصد اعتبار «کارت خرید کالای ایرانی» مصرف شد

از مجموع کل اعتبار ۴۲۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده توسط بانک مرکزی برای کارت اعبتاری خرید کالای ایرانی تا پایان تیر ماه امسال تنها ۲۸ میلیارد و ۵۹۰ میلیون تومان توسط متقاضیان استفاده شده است.
به گزارش سادس به نقل از رویکرد، اداره کل اعتبارات بانک مرکزی پاسخ به سوال فارس درخصوص عملکرد طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی، پاسخ داد.

در این پاسخ آمده است: حسب مصوبه مورخ ۲۸‏‏‏‏/۷‏‏‏‏/۱۳۹۴ شورای پول و اعتبار بالغ ‌بر ۴۲۰۰۰ میلیارد‌ ریال خط اعتباری (هر یک از بانک‌ها ۱۴۰۰۰ میلیارد‌ ریال) در اختیار بانک‌های عامل قرار گرفت که برای کارکنان وزارت آموزش و پرورش (بانک ملی ایران)، مستمری بگیران سازمان بازنشستگی کل کشور (بانک صادرات ایران) و مستمری بگیران تأمین اجتماعی (بانک رفاه کارگران) که سقف درآمد تعهد نشده آنها ۱۵ میلیون ریال است و با سقف اعتباری ۶۰ میلیون ریال کارت اعتباری برای خرید کالاهای ایرانی صادر شود.

مهلت صدور کارت‌های مذکور تا پایان اردیبهشت ماه و مهلت استفاده از کارتهای صادره نیز تا پایان تیرماه ۹۵ تعیین شد.

با توجه به پیشنهادهای ماخوذه جهت صدور کارت‌های اعتباری تا پایان سال ۱۳۹۵ از دستگاه های مرتبط، امکان تمدید مهلت استفاده از اعتبار کارت‌های مذکور حداکثر تا پایان شهریورماه سال ۱۳۹۶ در دست بررسی است.

* ارقام به میلیارد ریال

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *