سامانه هوشمند تصویربرداری عنبیه چشم متهمان حوزه مواد مخدر راه اندازی شد

فرمانده انتظامی پایتخت از راه اندازی سامانه هوشمند تصویر برداری عنبیه چشم متهمان در ستاد مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ خبر داد و گفت:هدف از راه اندازی سامانه مذکور ، تجمیع و به روز رسانی بانک اطلاعات متهمان به ویژه مجرمان و سوداگران مرگ در حوزه مواد مخدر است.

به گزارش سادس به نقل ازپایگاه خبری پلیس، سردار “ساجدی نیا” در حاشیه افتتاح سامانه هوشمند تصویربرداری عنبیه چشم متهمان حوزه مواد مخدر که صبح امروز با حضور سردار ” محمد مسعود زاهدیان ” رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا و مسئولان پلیس فاتب برگزار شد ،گفت: با توجه به اینکه سامانه هوشمند تصویربرداری عنبیه چشم متهمان چند سالی است که در پلیس اغلب کشور های توسعه یافته دنیا مورد بهره برداری قرار گرفته و نتایج خوبی را به دنبال داشته بر آن شدیم تا این سیستم را برای اولین بار در کشور به صورت پایلوت در ستاد پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ نصب و راه اندازی کنیم.

این مقام ارشد انتظامی هدف از راه اندازی سامانه مذکور را تجمیع و به روز رسانی بانک اطلاعات متهمان به ویژه مجرمان و سوداگران مرگ حوزه مواد مخدر دانست و در خصوص محاسن سامانه مذکور عنوان داشت: این سامانه درصد خطای بسیار پایینی نسبت به روش انگشت نگاری که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد؛ دارد.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به سرعت پردازش بسیار بالا این سامانه نسبت به سیستم انگشت نگاری قدیم،عنوان داشت:شناسایی و استعلام سوابق متهمان دستگیر شده در سامانه یادشده با سرعت بالایی صورت می گیرد و به پلیس در اخذ نتیجه در پرونده های قضائی کمک شایانی می کند.

سردار ساجدی نیا تصریح کرد: با راه اندزی سامانه مذکور دسترسی و بهره برداری از سوابق متهمان از طریق بانک های اطلاعاتی توسط تمامی پلیس ها در حوزه جرایم مرتبط با موادمخدر و دستگیری دیگر مرتبطان پرونده به صورت آنی در سراسر کشور و در اسرع وقت امکان پذیر خواهد بود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پایان خاطرنشان کرد:امیدواریم با راه اندازی سامانه هوشمند تصویربرداری عنبیه چشم متهمان، از موازی کاری؛اتلاف وقت و هزینه های سازمان در روند رسیدگی به پرونده حوزه مواد مخدر تا حد قابل ملاحظه ای کاسته شود.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *