امنيت؛ شرط اول تحقق اقتصاد مقاومتي

فرمانده انتظامي استان گفت: امنيت شرط اول تحقق منويات مقام معظم رهبري در خصوص رشد و شکوفايي کشور و اقتصاد مقاومتي است.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس سردار” کامراني صالح ” ،گفت : اگر به مولفه هاي مختلف امنيت به نحو شايسته اي بها ندهيم امکان تحقق شعار اقتصاد مقاومتي که رهبر معظم انقلاب در ابتداي سال جاري به آن اشاره کردند وجود نخواهد داشت.

وي با اشاره به پديده مخرب قاچاق کالا بيان کرد: بديهي است که يکي از موانع مهم در شکوفايي هر کشوري موضوعات مرتبط با قاچاق کالا و کالاي قاچاق است که پليس به عنوان يکي از اصلي ترين متوليان اين حوزه، نقش مهمي در تحقق اهداف اقتصادي کشور دارد.

سردار کامراني صالح خاطرنشان کرد: با نگاهي اجمالي به وضعيت امنيت کشورهاي منطقه به راحتي مي توان فهميد که ايران در مقايسه با بسياري از کشورهاي جهان که داعيه ثبات و امنيت دارند رتبه بالاتري دارد.

دشمنان اسلام منافع خود را در ناامني منطقه مي بينند

فرمانده انتظامي استان البرز در اين باره توضيح داد: دشمنان اسلام که منافع خود را در ناامني و اغتشاش در منطقه مي بينند با حمايت از گروه هاي تکفيري و تندرو سعي در ايجاد بحران در کشورهاي اسلامي مي کنند تا به قول معروف بتوانند از آب گل آلود ماهي بگيرند اما با عنايت خداوند متعال همه دنيا ديدند که مکر و حيله اي که به کار بستند چگونه دامن خودشان را گرفت و آيه شريفه «ومکروا و مکرالله والله خيرالماکرين» عينيت يافت.

وي اضافه کرد: امروز کشورهاي به ظاهر متمدن و حامي صلح و دموکراسي براي توسعه اقتصادي خود، در منطقه جنگ، آشوب و تهديد ايجاد مي کنند تا بتوانند سلاح، تجهيزات و جنگ افزارخود را به فروش برسانند و پر واضح است که بخشي از اقتصاد جهاني را بر اساس جنگ و خونريزي مردم بي گناه در دنيا و به نفع خود مديريت مي کنند تا چرخ کارخانجات اسلحه سازي خود را با سرعت بيشتري بچرخانند و متأسفانه برخي از حاکمان دست نشانده در منطقه نيز فريب آنها را خورده اند.

وي تأکيد کرد: ملت شريف ايران به خوبي مي دانند که براي امنيت و آرامشي که امروز در کشور حاکم است چه خون هاي عزيزي براي حفظ وجب به وجب اين سرزمين ريخته شده و چه ايثار و از جان گذشتگي هايي صورت گرفته است تا ما امروز بتوانيم با عزت و سربلندي زير پرچم اسلام ناب محمدي در جهان زندگي کنيم.

ضرورت ارتقاء فرهنگ مشارکت در جامعه

سردار کامراني صالح يادآور شد: يکي از مهمترين شاخص هاي سرمايه گذاري در يک کشور بالا بودن ضريب امنيتي آن کشور است و امروز با اينکه هنوز مدت زيادي از توافقات سياسي کشور در موضوع برجام نگذشته شاهد هجوم سرمايه گذاران خارجي به کشور هستيم و همين امر گواه روشني بر اين مدعاست ؛ چرا که هر سرمايه داري به دنبال يک محل امن و مطمئن براي سرمايه گذاري است.

وي با اشاره به اينکه در ماه هاي اخير افزايش حضور مقامات اقتصادي کشورهاي بزرگ و کوچک دنيا را در استان نوپاي البرز شاهد بوديم گفت: بايد فرهنگ مشارکت را در جامعه بالا ببريم چرا که امنيت توسعه يافته و پايدار بدون مشارکت فعال آحاد جامعه به دست نمي آيد و اصناف، کسبه و بازرگانان نيز در خصوص بالابردن ضريب امنيت در جامعه نقش کليدي دارند چون همان گونه که امنيت بر اقتصاد موثر است، اقتصاد نيز بر امنيت تأثير مي گذارد و رابطه اين دو شاخص توسعه، دو سويه و مستقيم است.

فرمانده انتظامي استان البرز در اين باره گفت: اگر فرصت هاي کافي براي اشتغال قانوني و کسب حداقل ميزان درآمد براي تأمين يک زندگي آبرومند در يک جامعه فراهم باشد زمينه براي سوء استفاده عده اي فرصت طلب در به کارگيري سرمايه هاي انساني کشور در مسيرهاي انحرافي مسدود مي شود و همه ما بايد امسال با توجه به رهنمودهاي رهبر فرزانه انقلاب همت مضاعف بخرج دهيم تا شرايط لازم و کافي براي رونق اقتصاد داخلي و اشتغال جوانان فراهم شود.

امنيت صرفاً در چارچوب فعاليت هاي نظامي، انتظامي يا قضائي خلاصه نمي شود

سردارکامراني صالح بيان کرد: دشمنان نظام سعي دارند با ناامن جلوه دادن ساختارهاي جامعه، مانع رشد و پيشرفت ما شوند اما امروز بر همگان روشن است که امنيت افراد، جامعه و حاکميت از جمله موضوعات تعاملي و مشارکتي است که کاملاً به هم مرتبطند.

وي در ادامه گفت: امروز اعتياد يکي از توطئه هاي دشمنان نظام براي گرفتن پويايي و نشاط از جامعه به ويژه نسل جوان که آينده سازان اين مرز و بوم هستند مي باشد که نيروي خلاقيت، اراده و سازندگي را از افراد و به تبع آن جامعه سلب و سرمايه هاي مادي و انساني کشور را دود مي کند.

فرمانده انتظامي استان البرز افزود: مأموران نيروي انتظامي با تلاش شبانه روزي، با سوداگران مرگ مبارزه بي اماني دارند تا ريشه اين افيون را از وجود جامعه بيرون بکشند و در اين راه حتي از جان خود نيز مي گذرند تا سلامت جامعه بيش از گذشته تأمين شود و جوانان بتوانند با سلامت جسم، روح و روان در چرخه کار و سازندگي به کشور خود و نسل هاي آتي خدمت کنند.

وي در پايان با اشاره به اينکه امنيت صرفاً در چارچوب فعاليت هاي نظامي، انتظامي يا قضائي خلاصه نمي شود بلکه لايه هاي مختلفي براي آن وجود دارد گفت: توسعه اقتصادي و امنيت چه در حوزه نظري و چه در حوزه عملي کاملاً با هم مرتبط هستند و از اين جنبه بسياري از شاخص هاي رشد در حوزه هاي کلان فرهنگي، سياسي، بهداشتي، زيست محيطي و غيره نيز به امنيت وابسته است.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *